انتخاب بهترین فرش برای سبک زندگی قالی کاشان خرید فرش ماشینی
چگونه بهترین فرش را برای سبک زندگی خود انتخاب کنیم؟

انتخاب فرش مناسب برای خانه بسته به سبک زندگی و نیاز های شما می تواند یک چالش بزرگ باشد، به ویژه با توجه به عوامل مختلفی که باید در نظر گرفته شوند. اگر حیوانات خانگی دارید که دوست دارند روی فرش ها لم بدهند، کودکان پرانرژی که در فضاهای خانه حرکت می کنند یا فضاهای پر رفت و آمدی که نیاز به دوام و استایل دارند، انتخاب فرش مناسب اهمیت ویژه ای پیدا می کند. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با نکات و راهنمایی های کاربردی، فرش ایده آل برای هر شرایطی را پیدا کنید.

فرش های مناسب برای خانواده ها

هر خانواده ای منحصر به فرد است و نیازهای متفاوتی برای فرش دارد. اگر شما حیوانات خانگی، کودکان یا اعضای سالخورده خانواده دارید، انتخاب یک فرش مناسب می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

حیوانات خانگی

اگر حیوانات خانگی دارید، فرش ها به حفاظت از کفپوش خانه در برابر خراش های پنجه های آنها کمک می کنند. با انتخاب فرش های قابل شست وشو و سبک مثل گلیم ماشینی یا گلیم فرش ها ، می توانید در هر زمان ممکن حتی خودتان در منزل اقدام به شستن فرش خود کنید.

اگر از فرشینه یا زیرانداز ها و روفرشی های قابل شست و شو در ماشین لباسشویی استفاده کنید کار شما راحت تر است و دیگر نگران گل و لای و آلودگی نخواهید بود؛ فقط کافی است فرش را در ماشین لباس شویی بیندازید و دوباره تمیز و خوشبو تحویل بگیرید. البته که ضخامت این محصولات در مقابل گلیم ها و گلیم فرش ها کمتر است و می توانند در اثر دویدن حیوان خانگی شما جمع شوند. برای صاحبان حیوانات خانگی، پیدا کردن فرش کاربردی با دوام و ماندگاری طولانی که در برابر فرسایش اضافه از طرف دوستان پشمالو مقاومت کند، ضروری است.

برای مثال، می توانید از گلیم های ماشینی سبک و ارزان ما با طرح های به روز و زیبا دیدن کنید و از آن میان یک طرح فرش ساده و امروزی را انتخاب کنید.

فرش کودک

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی کودک 700 شانه طرح الفبا انگلیسی زمینه طوسی کاشان دکوراسیون

فرش ها فضایی نرم و ایمن برای کودکان ایجاد می کنند، به جلوگیری از لیز خوردن کمک می کنند و در صورت سقوط، مانع از آسیب های جدی می شوند. همچنین، فرش ها می توانند اتاق کودک شما را به شکلی خاص و شخصی سازی شده طراحی کنند که منعکس کننده علایق و سرگرمی های او باشد و اتاق را به یک فضای خاص برای بازی و استراحت تبدیل کند. برخی طرح ها مانند فرش های نقشه راه و خیابان یا زمین فوتبال، به عنوان زیرانداز بازی نیز عمل می کنند و ترکیبی از سرگرمی و کاربردی بودن را ارائه می دهند.

 

مثلا فرش سبز زمین فوتبال یک فرش سرگرم کننده برای فرزند شما است و فرش الفبا می تواند برای او هرم سرگرم کننده و هم آموزشی باشد.

فرش های انیمیشنی با طرح شخصیت مورد علاقه آن ها مثل فرش داستان اسباب بازی هم می تواند به آن ها شادابی و حس استقلال شخصیت نسبت به دیگر اعضای خانواده بدهد.

اعضای سالخورده خانواده

فرش ها فضای خانه را برای اعضای سالخورده خانواده ایمن تر می کنند؛ زیرا سطحی نرم و راحت برای جذب ضربه ایجاد می کنند و احتمال لغزش یا سقوط را کاهش می دهند. اگر می خواهید لایه ای اضافی از ایمنی داشته باشید، اضافه کردن یک چسب فرش یا چسب آکواریوم در زیر فرش نیز پیشنهاد می شود تا فرش همیشه در جای خود ثابت بماند.

پیدا کردن فرش ماشینی مناسب برای هر اتاق

انتخاب فرش مناسب برای هر اتاق بسته به سبک زندگی و سلیقه شما می تواند چالش برانگیز باشد، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در ادامه به نکاتی کلیدی برای انتخاب فرش های مناسب برای فضاهای مختلف خانه اشاره می کنیم.

فرش آشپزخانه

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی آشپزخانه 700 شانه طرح سه قاشق ادویه زمینه زغالی کاشان دکوراسیون

آشپزخانه ها از جمله اتاق هایی هستند که بیشترین استفاده را در خانه دارند. چه تنها زندگی کنید و چه خانواده ای پرجمعیت داشته باشید، آشپزخانه مکانی است که به دفعات از آن استفاده می شود. کف پوش آشپزخانه نیاز به مقاومت بیشتری در برابر سایش و پارگی دارد، بنابراین یک فرش می تواند لایه ای ضروری برای محافظت ایجاد کند و احتمال وقوع حوادث ناشی از لغزش را کاهش دهد. در فصول سرد، کف های آشپزخانه – به ویژه کاشی ها و سرامیک ها – ممکن است بسیار سرد شوند. یک فرش نرم و گرم می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند و خانه را گرم و دنج نگه دارد. انتخاب فرش با کیفیت ، بادوام و قابل شست و شو ، به حفظ تازگی و دوام آن برای سال های طولانی کمک می کند.

 

از انواع فرش های طرح آشپزخانه می توان به فرش کلاریس با طرح های متفاوت و متنوع و واقع نمای طرح اشاره کرد. گلیم فرش ها و گلیم ماشینی هم دارای فرش های طرح آشپزخانه هستند .

همیشه در انتخاب فرش آشپزخانه می توانید از فرش ساده یا فرش مدرن فانتزی هم استفاده کنید که باز هم در این دسته ، گلیم فرش از بهترین انتخاب ها است . چرا که هم ارزان و هم سبک است و طرح های فانتزی ساده در آن تنوع بسیار زیادی دارد. مثلا فرش طرح سیماب با طرح ساده و فانتزی هماهنگی بسیار زیادی با رنگ و استایل کابینت های شما می تواند ایجاد کند و یک ترکیب عالی برای دکوراسیون آشپزخانه شما باشد.

راهروها

راهروها یکی از پر ترددترین قسمت های خانه هستند، بنابراین یک فرش با کیفیت و بادوام می تواند به حفاظت از کفپوش برای سال های طولانی کمک کند. به راحتی می توان راهروها را به عنوان یک فضای طراحی مهم نادیده گرفت، اما راهرو معمولاً اولین فضایی است که هر کس در خانه می بیند، بنابراین شیک و دلپذیر بودن آن بسیار مهم است. یک فرش گرم و زیبا می تواند راهروهای شما را از فضاهای گذری به اتاق های شیک و جذاب تبدیل کند که به مهمان های شما خوشامد می گوید.

گلیم ماشینی که به صورت رول بافته می شود و می تواند در هر اندازه دلخواه بریده و سردوزی شود ، گزینه مناسبی برای راهرو ها است. فرش تشریفات هم یکی دیگر از گزینه های فرش رولی برای راهرو ها یا راه پله ها است.

علاوه بر این که فرش قرمز یا فرش طرح گبه با یک رنگ آمیزی گرم و جلوه گر هم می تواند در اندازه قالیچه زیبایی خارق العاده ای به راهروی شما ببخشد. فرش چوپان قرمز با طرح ساده و سنتی یکی از بهترین انتخاب ها برای این فضاهای ورودی خانه باشد که به راحتی با مبلمان چوبی گرم و گیاهان سرسبز ترکیب می شود تا زیبایی راهرو شما را دوچندان کند.

اتاق نشیمن

 

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی 1200 شانه طرح افشان ترلان زمینه طوسی دودی کاشان گل برجسته دکوراسیون

 

اتاق نشیمن نیز یکی از مناطق پر تردد خانه است و احتمالاً فضایی است که نیاز به بیشترین تطبیق با سبک زندگی شما دارد. تعداد افراد ساکن در خانه، سرگرمی ها و برنامه های اجتماعی شما، همگی به شکل قابل توجهی نیازهای شما را در اتاق نشیمن تغییر می دهند. خوشبختانه همیشه فرشی زیبا وجود دارد که می تواند این فضا را به طور عملی و جذاب هماهنگ کند.

در اتاق نشیمن از رنگ های برجسته استفاده کنید! سبک مدرن قرن میانه با مبلمان چوبی و دکوری از گلدان های گل طبیعی و سبز یا دکوراسیون به سبک معاصر و مینیمال و رنگی با مبلمان براق و رنگ های مکمل در فرش یک اتاق نشیمن می تواند جذابیت بسیاری ایجاد کند. مثلا فرش شاد با طرح فرانسوی و رنگ های گرم فضای هر اتاق را روشن می کند و به آن راحتی و صمیمیت می بخشد.

فرش افشان هم برای اتاق نشیمن با تعداد بالای لوازم و اثاث و مبلمان مناسب است. چرا که تقارن کمی دارد و در صورت پوشیده شدن بخشی از آن به وسیله وسایل اتاق ، چندان به زیبایی بصری آن لطمه وارد نمی شود.راحتی با دکوراسیون های مختلف ترکیب می شود. و با توجه به خلوت بودن فضای اتاق را دلباز تر نشان می دهد.

فرش اتاق خواب

اتاق خواب باید فضایی راحت و آرامش بخش باشد که شما را هر صبح و شب به خود دعوت کند. یک فرش بزرگ در زیر تخت، فضای نرمی برای ورود و خروج از تخت ایجاد می کند، به ویژه اگر کف پوش چوبی دارید. فرش ها همچنین برای تقسیم بندی فضاهای اتاق خواب نیز عالی هستند. یک فرش گرد می تواند گوشه ای دنج، مانند یک ناحیه لباس پوشیدن یا محلی برای مطالعه، ایجاد کند که به طراحی اتاقی منظم و هماهنگ کمک می کند.

فرش شگی و پرزبلند هم با نرمی و راحتی که در زیر پا ایجاد می کند و با اندازه ها و شکل های کوچک و متنوع که دارد ، انتخاب خوبی برای فرش اتاق خواب است و خرید ارزان و عالی برای ایجاد ناحیه ای شیک با یک میز آرایش زیبا و یک چهارپایه مخملی است.

فرش های فضای باز

فضاهای بیرونی خانه شما نیز به اندازه فضاهای داخلی مهم هستند. چه به دنبال افزودن جذابیت به یک پاسیو باشید و چه به دنبال ایجاد یک بالکن دنج، یک فرش فضای باز می تواند ظاهر فضاهای خارجی شما را بهبود بخشد. اگر عاشق میزبانی از دوستان و خانواده هستید، طراحی فضای بیرونی جذاب می تواند تفاوت زیادی در خانه شما ایجاد کند.

فرش طرح گبه برای فضاهای باز بسیار مناسب است. چرا که رنگ و گرما به فضا می بخشد و سادگی آن در ترکیب با طبیعت زندگی گرم و دوست داشتنی روستایی و عشایری را به یاد می آورد. برای داشتن ظاهری کلاسیک و شیک، فرش طرح آباده زمینه قرمز  را با میز و صندلی های چوبی، چراغ های رشته ای و گیاهان سرسبز بیرونی ترکیب کنید.

اگر هم نگران کثیف شدن فرش هستید و می خواهید با داشتن فرش سبک و قابل حمل آن را پس از استفاده به داخل فضای مسقف خانه بیاورید، باز هم گلیم و گلیم فرش ماشینی گزینه های مناسبی برای خرید فرش حیاط یا ایوان یا باغ برای شما هستند.

فرش مناسب سبک زندگی خود را امروز پیدا کنید

هنگام انتخاب فرش ، باید نیازهای خاص سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. اما نگران نباشید، همیشه فرشی مناسب برای شما وجود دارد. مجموعه گسترده فرش های ما را در قالیکا : قالی کاشان بررسی کنید تا بهترین انتخاب را برای خانه خود پیدا کنید و از ارسال رایگان به باربری های سراسر کشور بهره مند شوید.

اشتراک گذاری