لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چگونه فرش راحت انتخاب کنیم؟

قیمت خرید فرش قالی کاشان فروش فرش ماشینی نحوه انتخاب فرش راحت

اکثر خریداران فرش ماشینی به دنبال فرش راحت هستند ویکی از سوالات رایج در هنگام خرید فرش این است که چه فرشی راحت است؟ یا چگونه فرش راحت انتخاب کنیم؟ ما امروز قصد داریم درباره ملاک های راحتی فرش از نظر مردم صحبت کنیم و ملاک های متفاوت را مورد بررسی قرار دهیم . برای انتخاب فرش راحت باید به عواملی مانند جنس الیاف به کار رفته در فرش ، ارتفاع نخ خاب ، سبک بودن و قیمت توجه کنید.

در نظر داشته باشید که هر فرد تعریف متفاوتی از راحت بودن فرش دارد. اما ما در این مقاله ملاک های عمومی که همه مردم مد نظر دارند را بررسی می کنیم.

ملاک های راحت بودن فرش ماشینی

فرش راحت ، نرم و لطیف

برخی از مردم نرم و لطافت فرش را ملاک راحتی فرش قرار می دهند. و هر چقدر که فرش نرم تر و لطیف تر باشد آن فرش را راحت تر می دانند. اغلب خانواده های اصیل ایرانی فرش های نرم و لطیف را می پسندند چون روی زمین می نشینند و دراز می کشند بنابراین لطافت و نرمی فرش برای این دسته از خانواده های ایرانی ملاک مهمی محسوب می شود. الیاف به کار رفته در عمل مهمی در نرمی و لطافت فرش ماشینی است که تولید می شود. برای مثال ما در اینجا به دو نمونه از الیاف به کار رفته در فرش اشاره می کنیم. اما اگر قصد دارید درباره الیاف به کار رفته در فرش ماشینی اطلاعاتی به دست آورید پیشنهاد می کنیم به مقاله جنس فرش ماشینی ما سر بزنید.

فرش اکریلیک 

اکریلیک بهترین نخ در صنعت فرش ماشینی می باشد. فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند از نرمی و لطافت بالایی برخوردارند و بسیار مقاوم هستند. این نخ در فرش های با شانه و تراکم بالا مثل فرش های 1000 شانه و فرش 1200 شانه و 1500 شانه به کار می روند. 

فرش پلی استر 

فرش های با این جنس نرمی و لطافت فرش های اکریلیک را ندارند. اما فرش های با جنس پلی استر  آنتی باکتریال ، بدون حساسیت و پرزدهی می باشند.  برخی از خانواده ها ، مخصوصا افرادی که به پرز فرش حساسیت دارند و به دنبال فرشی هستند که راحت و بدون پرز باشد ، این فرش ها انتخابی دقیق و مناسب برای آنان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پرز فرش ماشینی پیشنهاد می کنیم از مقاله آموزشی ما استفاده کنید.

ارتفاع نخ خاب

یکی دیگر از ملاک های فرش راحت ارتفاع نخ خاب فرش است. با بالا رفتن ارتفاع نخ خاب در فرش های ماشینی افراد با قدم زدن روی فرش احساس نرمی بیشتری خواهند کرد. بنابراین می توان گفت فرش های با ارتفاع نخ خاب بیشتر راحت تر هستند. اما در کنار ارتفاع نخ خاب باید ملاک های دیگر را نیز مورد توجه قرار دهید.

با یک مثال قصد داریم راحت بودن فرش را با استفاده از ارتفاع نخ خاب را مورد بررسی قرار دهیم.

فرش های 700 شانه دارای ارتفاع نخ خاب بیشتری نسبت به فرش ها با شانه و تراکم بالاتر هستند. به عبارت دیگر می توان گفت ارتفاع نخ خاب یک فرش ماشینی رابطه ای معکوس با شانه و تراکم فرش دارد. یعنی با بالا رفتن شانه و تراکم فرش ارتفاع نخ خاب کمتر می شود و فرش نازک تر می شود. در نظر داشته باشید فرش های با شانه و تراکم بالاتر ریز بافت تر هستند و دارای زیبایی بیشتری اند.

برای مثال فرش 700 شانه دارای ارتفاع نخ خاب بیشتری نسبت به فرش 1500 شانه دارد و در نتیجه دارای احساس نرمی بیشتری است. اما فرش 1500 شانه ریز بافت و دستباف گونه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرش دستباف گونه می توانید به مقاله آموزشی ما سر بزنید. 

فرش راحت ، فرش سبک

 یکی از دغدغه های امروز مردم درباره فرش ، شستشوی راحت آن است. اغلب مردم به دنبال فرش فرش های سبک وزن هستند چرا که این فرش ها را به راحتی می توانند جابجا کنند و نیاز به افراد زیادی برای جابجایی فرش ندارند. فرش های سبک به راحتی شستشو می شوند و سریع خشک می شوند. اگر جز آن دسته از خانواده هایی هستید که فرش زیاد فرش را شستشو می کنید و به قالیشویی نمی فرستید ، فرش های سبک وزن انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

 نتیجه گیری 

فرش های مدرن و فانتزی جز فرش های راحت و سبک وزن هستند که آنتی باکتریال، بدون حساسیت و پرزدهی می باشند. همچنین فرش مدرن و فانتزی دارای ارتفاع نخ خاب مطلوب می باشد که برای اتاق خواب ، آشپزخانه یا اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید این فرش ها یکی از فرش های ارزان قیمتی اند که در فروشگاه فرش کاشان موجود می باشند.

اگر به دنبال فرش راحت برای اتاق پذیرایی هستید و ملاک های گفته شده در متن بالا ملاک های فرش راحت از نظر شما نیز هستند ، پیشنهاد ما به شما فرش 1000 شانه با نخ جنس نخ اکریلک است. زیرا این فرش ها بسیار زیبا ، ریزبافت و راحت اند. فرش های 1000 شانه دارای ضخامت قابل قبولی هستند و برای نشیمن نیز مناسب اند. اما اگر به دنبال فرش های ریز بافت تر هستید پیشنهاد می کنیم از گالری فرش 1200 شانه قالی کاشان دیدن فرمایید.

خرید امن و مطمئن فرش از فروشگاه فرش قالی کاشان

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی کلیه خرید ها به صورت آنلاین صورت می گیرد. از آنجایی فرش یکی از کالاهای اساسی در منزل به شمار می رود باید در خرید آن دقت کرد. ابتدا باید مکانی امن را برای خرید آنلاین انتخاب کنید که خرید از آن امن و راحت باشد. باید توجه داشته باشید فرشی را که خریداری می کنید و برای شما ارسال می شود همان فرش با همان کیفیت گفته شده در سایت مورد نظر باشد. برای خریدی امن و مطمئن از هرسایت فروشگاهی باید آن فروشگاه دارای نماد اعتماد باشد. 

فروشگاه فرش قالی کاشان دارای سه نماد اعتماد اکترونیک از وزرات صنعت معدن و تجارت ، عضو اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی و نشان ملی ثبت که این نماد ها نشان از معتبر بودن سایت دارند. شما با خرید از فروشگاه فرش قالی کاشان فرش را از درب کارخانه خریداری می کنید. به همین دلیل کلیه فرش های مجموعه قالی کاشان با قیمت ارزان تر و با ارسال رایگان به دست مشتری می رسند.

 

 

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button