لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

گلیم فرش ماشینی چیست؟

گلیم فرش ماشینی چیست؟

گلیم فرش یکی از قدیمی ترین بافته هایی می باشد که از همان ابتدا با محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم ایران همراه شده است. شاید خیلی از ما گلیم فرش را در فضاهای مختلفی دیده باشیم ولی خیلی با خصوصیات آن آشنا نبوده ایم. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را راهنمایی کنیم.

گلیم فرش چیست؟

قدمت گلیم فرش به صدها سال برمیگردد. دقیقا زمانی که انسان های اولیه سعی کردند با استفاده از پشم های طبیعی گوسفندان و حیوانات اهلی برای خود زیرانداز بسازند. طبق بررسی های انجام شده مردم شمال آفریقا، شرق اروپا و بخش های مرکزی آسیا اولین کسانی بودند که به سمت استفاده از گلیم فرش روی آوردند.

گلیم فرش ماشینی با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات بافت گلیم فرش تولید می شود. همان طور که قیمت محصولات دستباف گران می باشد، افراد می توانند برای پوشش دکوراسیون خود از گلیم فرش های ماشینی که قیمت مناسبی دارند استفاده کنند.گلیم فرش یا فرش گلیم در واقع یک نوع فرش ساده و سبک به حساب می آید که از لحاظ ساختاری در یک سری از موارد با فرش های معمولی متفاوت می باشد که باعث شده نحوه استفاده و کارایی آن با فرش متفاوت باشد.

قیمت بسیار ارزان تری که گلیم فرش های ماشینی دارند باعث شده فروش بالایی داشته باشد. در ادامه ویژگی های گلیم فرش ماشینی بافته شده در کارخانه فرش کاشان را بیان می کنیم. گلیم فرش در دو نوع دستباف و ماشینی تولید می شود که ما در اصطلاح برای نوع دستباف آن تنها نام “گلیم” را استفاده می کنیم. همانطور که حدس میزنید گلیم فرش دستباف توسط دست و با استفاده از دارهای قالی سنتی بافته می شود و گلیم فرش های ماشینی درون کارخانه های تولید فرش و با استفاده از ماشین های صنعتی بافته می شود.

شناخت دقیق انواع گلیم فرش

عدم پرزدهی، دوام و ماندگاری بالا و قابلیت استفاده در هر مکانی از ویژگی های الیاف مصنوعی ارزان قیمت به کار رفته در تولید گلیم فرش ماشینی است و از مزایای گلیم فرش ماشینی محسوب می شود. علاوه بر آن وزن سبک جهت جابجایی و حمل و شستشوی آسان از خصوصیات این الیاف است که توسط آن برای گلیم فرش رقم می خورد. جذب رطوبت پایین، شست و شوی آسان فرش بدون رنگ دهی نیز از دیگر ویژگی های گلیم فرش ماشینی است که توسط این الیاف بافت ارزان قیمت صورت پذیرفته است.

از کاربردهایی که برای این محصول ارزان قیمت در نظر گرفته می شود می توان به گلیم فرش آشپزخانه اشاره داشت، به این علت که جای پاخوردگی روی سطح گلیم باقی نمی ماند و می توان از آن برای مکان های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه و راهروها و اتاق خواب استفاده نمود، چرا که از بافتی ضخیم و بدون خاب برخوردار است که تردد زیاد روی آن برخلاف محصولات پر تراکم سبب از بین رفتن ظرافت و زیبایی گلیم فرش نمی گردد.

گلیم فرش ماشینی با وجود برخورداری از قیمت ارزان، از کیفیت بالایی برخوردار است که به همین علت می توان آن را به عنوان فرش مناسب مکان های پر تردد معرفی نمود. با وجود تراکم پایینی که برای این محصول در نظر گرفته می شود که اصولا زیر تراکم گره 700 شانه است، اما در بافت آن از الیافی ضخیم و با بافتی متفاوت و حجیم به کار می رود که پوشش دهی آن بدین واسطه بسیار عالی است و خابی منسجم و مستحکم از آن می سازد.

گلیم فرش ماشینی چیست؟
گلیم فرش ماشینی چیست؟

کلام اخر

به منظور تهیه و خریداری گلیم فرش با قیمت ارزان و طرح های متنوع می توانید به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه نمایید و با مشاهده و مقایسه محصولات ارائه شده در این وب سایت فروشگاهی به انتخاب و خریداری بهترین گزینه و مناسب با خانه خود بپردازید. عرضه مستقیم و بی واسطه محصولات این فروشگاه معتبر فرش سبب کاهش و شکسته شدن قیمت ها شده است که از طریق آن می توان به خرید گلیم فرش ارزان با قیمت تولیدی و کیفیت درجه یک نیز پرداخت.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button