لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش اتاق خواب و ویژگی های آن

ویژگی های فرش مناسب اتاق خواب-فرش کاشان-قالی کاشان-فرش شگی فلوکاتی

در مطالب قبلی آکادمی قالی کاشان در مورد فرش مناسب اتاق کودک و فرش آشپزخانه صحبت کردیم. در این متن می خواهیم به بررسی ویژگی های فرش مناسب اتاق خواب بپردازیم. اگر قصد خرید فرش برای اتاق خواب خود را دارید پیشنهاد می کنیم این متن را به خوبی مطالعه فرمایید. در این متن به طور کامل ویژگی هایی که یک فرش خوب اتاق خواب باید داشته باشد را بیان می کنیم. داشتن اطلاعات کافی در خرید فرش به شما کمک می کند بهترین فرش را برای خود خرید کرده و بعدا دچار پشیمانی نشوید.

ویژگی های فرش مناسب اتاق خواب

یکی از قسمت های مهم هر خانه که تقریبا فضایی شخصی محسوب می شود، اتاق خواب است. اتاق خواب فضایی است که هر فرد با توجه به سلیقه و علایق خود آن را تزیین می کند. یکی از عادت های ما ایرانی ها استفاده از فرش در بخش های مختلف خانه مانند اتاق خواب است. فرش با نقش های بسیار هنرمندانه و اصیل بخشی مهم از دکوراسیون خانه های ایرانی محسوب می شود. استفاده از فرش در خانه های ایرانی به قدری مرسوم است که تحمل فضایی بدون فرش سخت خواهد بود. گویی فرش است که به فضای خانه روح و جان می بخشد. در اتاق خواب نیز می توان این موضوع را به خوبی حس کرد.

فرش کاشان خرید فرش فانتزی و مدرن طرح وینتیج ( کهنه نما ) زمینه طلایی کاشان قالی کاشان
خرید فرش فانتزی  طرح وینتیج ( کهنه نما )

در خرید فرش مناسب برای اتاق های خواب باید به موارد زیادی دقت داشت. از مهم ترین موارد در این رابطه می توان به جنس الیاف فرش، شانه، تراکم و ضخامت فرش، قیمت فرش، ابعاد فرش و طرح و رنگ فرش اشاره کرد. هر کدام از این موارد در خرید فرش باید به خوبی در نظر گرفته شود. در ادامه هر کدام از این موارد را به طور کامل بررسی می کنیم.

جنس نخ فرش اتاق خواب

در فرش های ماشینی از الیاف مختلفی در بافت فرش استفاده شده است. هر کدان از نخ های استفاده شده در فرش کیفیت متفاوتی دارند. تقریبا می توان گفت مهم ترین عامل موثر در قیمت فرش اتاق خواب نیز نوع الیاف است. هر چه کیفیت این نخ ها بهتر باشد طبیعتا قیمت فرش نیز بیش تر می شود. امروزه با کیفیت ترین نوع نخ فرش را نخ اکریلیک هیت ست شده می دانند. این الیاف مانند الیاف طبیعی بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد. هیت ست شدن نخ نیز فرآیندی است که نخ در دما و فشار بالا قرار می گیرد. تثبیت حرارتی الیاف باعث می شود مقاومت آن بیش تر از قبل شود. هم چنین سبب عدم پرزدهی و ضد حساسیت بودن الیاف می شود. فرش با نخ اکریلیک هیت ست شده هر چند قیمت بالا تری نسبت به سایر فرش ها دارد اما به دلیل کیفیت عالی خریدی ایده آل محسوب می شود.

اتاق خواب فضایی کم رفت و آمد محسوب می شود. هم چنین نسبت به سایر فضا های خانه دیرتر کثیف شده و مواد غذایی در آن استفاده نمی شود. به همین دلیل فرش مورد استفاده در این فضا خیلی زود کثیف نمی شود و لازم نیست که دوام بسیار زیادی داشته باشد. امروزه فرش های فانتزی و مدرن با الیاف پلی استر استفاده زیادی در اتاق خواب دارند.فرش های پلی استر مانند گلیم فرش قیمت ارزان تری نسبت به فرش های اکریلیک دارند. هم چنین طرح های مدرن و بسیار مدرن و متنوعی دارند که سبب فروش بالای آن ها شده است. فرش شگی یا پرزبلند یکی از پر استفاده ترین فرش های فانتزی و مدرن است که در اتاق خواب به کار می رود.

فرش کاشان خرید فرش اتاق خواب مناسب - فرش شگی فلوکاتی زمینه کرم قالی کاشان
خرید فرش شگی فلوکاتی اتاق خواب

تاثیر شانه و تراکم در ضخامت فرش

شانه فرش یا تراکم فرش از دیگر مواردی است که در خرید هر فرشی باید به آن دقت داشت. منظور از شانه فرش تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش است. هر چه این تعداد گره ها بیش تر باشد شانه فرش نیز بیش تر می شود. پس می توان گفت یک فرش 700 شانه دارای 700 گره در یک متر عرض فرش است.

با افزایش تعداد گره ها در بافت فرش ظاهر فرش زیبا تر می شود. اما در سوی دیگر در فرش های ریزبافت تر باید از الیاف نازک تری در بافت فرش استفاده شود. به همین خاطر فرش های ریزبافت مانند فرش 1500 شانه ضخامت و خاب کم تری دارند. ضخامت فرش در خرید فرش اتاق خواب کودک اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

اگر به فکر خرید یک فرش هستید که با راه رفتن روی آن بتوانید نرمی و لطافت بافت را به خوبی حس کنید بهتر است فرش های با تراکم نسبتا پایین مانند فرش 700 شانه را خرید کنید. فرش 700 شانه با تراکم 2550 بافتی فوق العاده نرم با خاب بلند دارد.

البته ظاهر زیبا در این فرش نیز رضایت خریداران را به راحتی جلب کرده است. چرا که در فرش های 700 شانه که در سال های اخیر تولید شده اند ، طرح های فرش جدید و لوکس مثل فرش طلاکوب و وینتیج هم بافته می شوند. علاوه بر این فرش های مدرن و طرح کبه هم در فرش 700 شانه بافته می شوند. بنابراین به دلیل تنوع بالا در فرش 700 شانه ، تقریبا مشکلی در انتخاب فرش مورد نظر و دلخواه خود نخواهید داشت.

اما با این وجود برخی افراد نیز ممکن است بر حسب سلیقه خود از فرش های ظریف و ریزبافت مانند فرش 1500 شانه در اتاق خواب استفاده کنند. همان طور که گفته شد این فضا اصطلاحا پاخور زیادی ندارد و استفاده از فرش ریزبافت و ظریف در آن مشکلی نخواهد داشت.

سایز و ابعاد فرش اتاق خواب

امروزه سبک های بسیار زیادی در چیدن دکوراسیون وجود دارد. هر فرد برحسب سلیقه خود ممکن است چیدمان اتاق خواب خود را به شکلی خاص تغییر دهد. در خرید فرش برای اتاق خواب بهتر است ابتدا دکوراسیون اتاق را طراحی کرده و پس از چیدمان و مشخص شدن جای فرش به دنبال خرید باشید. امروزه بیش تر افراد فرش را به گونه ای پهن می کنند که در زیر تخت قرار داشته باشد. به شکلی که قسمت هایی از فرش در کنار تخت قابل مشاهده باشد. شیوه دیگر نیز پهن کردن فرشی با سایز بزرگ مثل فرش 12 متری در کل فضای اتاق است، به شکلی که بین دیواره ها و فرش فاصله کمی وجود داشته باشد. روش دیگر نیز استفاده از قالیچه هایی است که در دو طرف تخت قرار می گیرد.

فرش کاشان خرید فرش فانتزی و مدرن 700 شانه طرح ابر و باد کاشان قالی کاشان
فرش فانتزی و مدرن 700 شانه طرح ابر و باد کاشان 

پس از مشخص شدن نوع دکوراسیون اتاق می توانید فرش با ابعاد مناسب خرید کنید. امروزه بیش تر از فرش های فانتزی با سایز های کوچک مانند قالیچه فانتزی 4 متری در اتاق خواب استفاده می شود. جابجایی و شستشوی این فرش ها نیز به مراتب آسان تر از فرش های با ابعاد بزرگ است.

تصمیم خود را بگیرید! آیا فرش قرار است تمام اتاق خواب را بپوشاند یا قرار است تنها زیر تخت خواب قرار داده شود؟ 

  • اندازه فرش برای اتاق خواب باید به گونه‌ای انتخاب شود که برای باز و بسته کردن درب اتاق یا کمدها مشکلی نداشته باشید. 
  • فرشی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید باید پس از پهن کردن در اتاق از دیوارها فاصله داشته باشد. در اتاق‌های کوچک بهتر است در حدود 10 تا 12 سانتیمتر و در اتاق‌های بزرگ حدود 20 سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد. 
  • یک نکته‌ی زیبایی‌شناسی درباره اندازه فرش مناسب برای این دسته از فرش ها وجود دارد؛ هرچقدر اندازه‌ی فرش بزرگ‌تر باشد، دکوراسیون و لوازم موجود در اتاق خواب کمتر دیده می‌شوند. به دلیل وجود نقش و نگار روی فرش، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. بنابراین هر چقدر بزرگتر باشد، بخش‌های دیگر اتاق دیده نمی‌شوند.

طرح و نقش فرش اتاق خواب

در مورد طرح و نقش در فرش اتاق خواب نیز باید به سلیقه خود تکیه کنید. امروزه طرح های فرش تنوع بسیار بالایی دارند. فرش کاشان با انواع مختلفی از طرح ها برای سلیقه ها متفاوتی بافته و روانه بازار می شود.

فرش اتاق خواب پسرانه و فرش اتاق خواب دخترانه با طرح هایی مخصوص بافته می شوند. به همین خاطر می توان بر حسب نیاز به راحتی طرح مورد نظر را خرید کرد.

فرش های فانتزی و مدرن نیز با طرح های انتزاعی و ویژه در فروشگاه قالی کاشان قابل مشاهده است. فرش فانتزی و مدرن کاشان با طرح های سه بعدی و خاص گزینه ای ایده آل برای اتاق خواب است.

فرش شگی فلوکاتی نوع خاص و ویژه ای از فرش ساده ماشینی است که به دلیل پرزهای بلندی که دارد نرمی خاصی در زیر پای شما دارد و البته زیبایی اتاق را دوچندان می کند. این نوع فرش با بافتی بسیار نرم و خاب بیش از 50 میلی متر با طرح ساده گزینه ای مناسب برای خرید خواهد بود.

فرش کاشان خرید فرش اتاق خواب - فرش شگی قلوکاتی زمینه قهوه ای قالی کاشان
    خرید فرش شگی فلوکاتی زمینه قهوه ای

رنگ بندی در فرش مناسب اتاق خواب

در مورد آخر نیز باید به طیف رنگی در فرش توجه داشت. در فرش مورد استفاده در اتاق خواب بیش تر از رنگ های سرد و خنثی استفاده می شود. این رنگ بندی آرامش فضا را فوق العاده بیش تر می کند و فضایی بی دغدغه را شکل می دهد. رنگ های آبی، سرمه ای، بنقش و سبز از جمله رنگ های سرد هستند. اما در صورتی که دوست دارید فضای این اتاق پرانرژی و هیجان انگیز باشد می توانید از فرش گرم استفاده کنید. فرش قرمز، نارنجی و زرد از اصلی ترین رنگ های گرم هستند. نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد تاثیر رنگ فرش در چرک تاب بودن آن است. فرش زمینه روشن مانند فرش زمینه کرم زود تر از فرش های تیره کثیف می شود.

خرید فرش اتاق خواب

برای خرید فرش مناسب اتاق خواب فروشگاه معتبر قالی کاشان را بهترین گزینه می دانیم. دراین فروشگاه انواع فرش ماشینی کاشان با بهترین و بالا ترین کیفیت دیده می شود. طرح های بسیار متنوع که در این فروشگاه قرار گرفته است انتخاب فرش را بسیار آسان می کند. انواع فرش کلاسیک و مدرن با ضمانت نامه 10 ساله در فروشگاه قالی کاشان قابل خرید است. با مشاهده فرش های کاشان در این مجموعه می توانید بهترین و مناسب ترین فرش را برای دکوراسیون خود خرید کنید.

فرش وینتیج یا کهنه نما، فرش آشپزخانه ، فرش فرش شگی یا پرزبلند، فرش فریز، فرش شنل، فرش کلاریس، فرش کودک یا عروسکی، فرش سه بعدی و فرش های فانتزی از جمله پرفروش ترین محصولات قالی کاشان هستند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button