لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش فانتزی و مقایسه آن با فرش های کلاسیک

فرش قیمت خرید فرش کلاسیک قالی کاشان فروش فرش ماشینی مدرن و فانتزی و تفاوت آنها فرش مراکشی زغالی و شباهنگ روناسی 1000 شانه

فرش یکی از مهم ترین عناصر تزئینی و زیبایی در فضای خانه است. فرش ها با طرح ها و رنگ های مختلف بافته می شوند ، برخی دارای طرح های ساده و فانتزی و برخی دیگر دارای گل و بوته های به هم پیوند خورده و جذاب اند. اما آیا می دانید که می توان فرش ها به دو دسته اصلی فانتزی و سنتی یا کلاسیک تقسیم بندی کرد. در این مقاله ما قصد داریم این دو نوع فرش را باهم مقایسه کنیم وببینیم چه تفاوت ها و شباهت هایی بین آنها وجود دارد.

تفاوت های فرش فانتزی و کلاسیک

فرش های کلاسیک یا سنتی با فرش های مدرن و فانتزی تفاوت های زیبادی دارند که چند مورد از آنها را در زیر بررسی می کنیم.

طرح فرش

فرش های فانتزی به آن دسته از فرش هایی گفته می شوند که  طرح های نوین ، خلاقانه و غیر متعارف دارند. این فرش ها معمولا با رنگ های روشن ، جذاب و متنوع تولید می شوند. فرش های فانتزی می توانند از الهام  های مختلفی مانند  انیمیشن ، کارتون ،فیلم ، هنر و … طراحی شوند. این فرش ها برای افرادی که دوست دارند فضای خانه خود را با روحیه ای شاد ، جوان و مدرن چیدمان کنند ، مناسب هستند.  این دسته از فرش ها دارای طرح های ساده یا هندسی هستند که اغلب یک رنگ دارند.

فرش های سنتی یا کلاسیک به آن دسته از فرش هایی گفته می شوند که طرح های قدیمی  ، معمولی و متداول دارند. این فرش ها معمولا با رنگ های تیره یا سنگین یا حتی کم رنگ (منظور فرش لایت) تولید می شوند. فرش های سنتی  یا کلاسیک می توانند الهام گرفته از تاریخ ، گل و بوته و … باشند. این فرش ها برای افرادی که دوست دارند  فضای خانه خود را با روحیه ای جدی ، با وقار و کلاسیک چیدمان کنند مناسب است. طرح هایی که در فرش های سنتی یا کلاسیک به کار می رود اغلب طرح های پیچیده و شلوغ هستند.

برای مشاهده طرح های بیشتر از فرش کلاسیک کلیک کنید.

شانه و تراکم

فرش های مدرن و فانتزی اغلب فرش هایی هستند با شانه و تراکم پایین ، این فرش ها ریز بافت و ظریف نبوده و به همین دلیل است که دارای نقوش پیچیده نیستند. فرش های فانتزی و مدرن به اندازه فرش های کلاسیک مقاوم  و بادوام نیستند. اما در مقابل فرش های کلاسیک با شانه و تراکم های مختلف در فروشگاه فرش کاشان موجود می باشد. اگر به دنبال فرش هایی هستید که ریز بافت و ظریف هستند ، بد نیست به کلکسیون فرش 1200 شانه ما سر بزنید و از طرح فرش ها دیدن نمایید. این فرش ها شباهت زیادی به فرش های دستباف داشته و از همین رو به آنها فرش دستباف گونه می گویند. اگر به دنبال فرش های ریز بافت و دستباف گونه هستید به مقاله آموزشی ما قبل از خرید سر بزنید تا با ویژگی های فرش دستباف گونه بیشتر آشنا شوید.

مکان مورد استفاده

البته که این مورد به خود شما بستگی دارد. اما ما در اینجا سعی داریم کاری کنیم که شما بتوانید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت تمام اتاق های خانه را فرش کنید. پیشنهاد ما به شما این است که فرش های مدرن و فانتزی را برای اتاق خواب یا آشپزخانه خود استفاده کنید. چرا که فرش های مدرن و فانتزی سبک وزن بوده و به راحتی شسته و جابجا می شوند. ضمن اینکه با این کار دیگر نیاز نیست برای فرش های اتاق خواب هزینه زیادی بپردازید و تنها با هزینه اندک می توانید فرشی زیبا و شکیل برای اتاق خواب خانه تان تهیه کنید.

 اما پیشنهاد ما برای اتاق پذیرایی استفاده از فرش های کلاسیک و سنتی است. چرا که این فرش ها می توانند فضایی شگفت انگیز را به وجود آورند. این فرش ها سنگین وزن هستند و روی زمین سر نمیخورند. علاوه بر این فرش های کلاسیک و سنتی بسیار زیبا و درخشان بوده و به خوبی می توانند خود نمایی کنند در حالیکه فرش های مدرن و فانتزی ساده هستند و باعث می شوند تا افراد به جاهای دیگر خانه غیر از فرش توجه کنند. از همین رو فرش های مدرن و فانتزی برای دکوراسیون های شلوغ و فرش های پر نقش و نگار کلاسیک برای اتاق های پذیرایی خلوت مناسب است. 

در نظر داشته باشید تمامی گفته هایی که در بالا گفته شد فقط نظر ما برای چیدمان منزل شما با کمترین هزینه بود. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از فرش های سنتی و کلاسیک در اتاق خواب خود استفاده کنید .شما می توانید چیدمان منزلتان با توجه به دکوراسیون و سلیقه شخصی خودتان تغییر دهید.

برای دیدن گالری فرش مدرن و فانتزی کلیک کنید.

الیاف به کار رفته در فرش

فرش های فانتزی و سنتی یا کلاسیک ، علاوه بر تفاوت های ظاهری ، ممکن است تفاوت های دیگری نیز داشته باشند. برای مثال فرش های فانتزی معمولا از جنس پلی استر هستند . این مواد مزایایی مانند مقاومت در برابر لکه ، قیمت پایین، تنوع زیاد ، وزن سبک را به همراه دارد. اما معایبی مانند کیفیت پایین ، ایجاد الکتریسیته سالکن ، و تاثیر منفی بر محیط زیست دارند.

فرش های سنتی یا کلاسیک در معمولا در قدیم از مواد طبیعی مانند پشم ، ابریشم ، و الان از پنبه  و … بافته می شود. اما این مواد در دل فرش است و خاب فرش یعنی آن چیزی که ما در هنگام خرید فرش می بینیم و لمس می کنیم نخ خاب است ، که در فرش های مختلف متفاوت بوده و ملاکی مهم برای فرش با کیفیت به شمار می رود. اکریلیک یکی از بهترین الیاف به کار رفته در صنعت فرش ماشینی است. فرش های با این جنس مزایایی مانند کیفیت بالا ، دوام طولانی مدت و بازگشت پذیری بالا دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرش اکریلیک می توانید به مقاله آموزشی ما مراجعه نمایید.

به طور کلی ، فرش های مدرن و فانتزی و سنتی یا کلاسیک ، هر کدام مشخصات مربوط به خود را دارند.  انتخاب بین این دو فرش بستگی به دکوراسیون خانه شما ، سلیقه ، هدف و شرایط خرید هر فرد دارد.  امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم شما را در انتخاب فرش فانتزی و کلاسیک  یاری کرده باشیم.

مزایای خرید انلاین فرش فانتزی و کلاسیک از فروشگاه فرش کاشان

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی ، اکثر کسب و کار ها به صورت مجازی در حال فعالیت هستند. از آنجایی که فرش یکی از کالاهای اساسی گران قیمت خانه به شمار می رود باید در خرید آن حساسیت به خرج دهید ، و از فروشگاه مطمئن خرید خود را انجام دهید. به همین منظور فروشگاه فرش کاشان دارای سه نماد است که شامل: اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت معدن و تجارت ،عضو اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی و نشان ملی ثبت ، این نماد ها در هر سایت فروشگاهی نشان از معتبر بودن آن سایت است که با کلیک روی هریک می توانید از صحت هریک از این نماد ها مطمئن شوید. ضمن آنکه خرید از فروشگاه فرش کاشان مزایی دیگری هم دارد. یکی از این مزایا دیدن طرح های بیشتر است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه فرش کاشان شاهد تنوع بی نظیر فرش های کلاسیک یا فانتزی در طرح ها و رنگ های مختلف یا با شانه و تراکم های متفاوت باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button