لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش دستباف گونه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش دستباف گونه به یک نوع فرش ماشینی گفته می شود که ریزبافت و ظریف است و معمولا از طرح های فرش دستباف در آن استفاده می شود. این نوع فرش بیشتر در دسته فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه کاشان یافت می شود. کارخانه فرش کاشان در بافت این فرش ها از جنس نخ با کیفیت 100 درصد اکریلیک و بافت استاندارد استفاده می کند.

یکی از ویژگی های فرش ماشینی کاشان که ممکن است در هنگام خرید فرش به گوش خریداران برسد اصطلاح فرش دستباف گونه است. ممکن است در برچسب پشت فرش های ماشینی نیز با عبارت فرش دستباف گونه روبرو شده باشید. اما واقعا فرش دستباف گونه چیست و یا چه فرشی را می توان دستباف گونه نامید. ویژگی های یک فرش دستباف نما چیست؟

همه این سوالات ممکن است برای خریداران فرش های ماشینی پیش بیاید. در این مقاله از قالی کاشان قصد داریم به بررسی ویژگی های فرش های دستباف گونه کاشان بپردازیم. هم چنین شما را در خرید یک فرش ماشینی با کیفیت و مناسب راهنمایی کنیم. اگر قصد خرید فرش ماشینی کاشان را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این متن را مطالعه فرمایید.

فرش دستباف گونه چیست؟

فرش ماشینی کاشان همان طور که می دانید تنوع بسیار زیادی دارد. در کاشان بیش از 700 واحد تولیدی مرتبط با انواع فرش ماشینی وجود دارد. این تعداد بسیار زیاد کارخانه باعث شده تنوع فوق العاده ای در فرش های ماشینی کاشان شاهد باشیم. یکی از ویژگی هایی که در برخی از فرش های ماشینی دیده می شود عبارت دستباف گونه است.

دستباف گونه یا دستباف نما اصطلاحی است که برای فرش های ماشینی ریزبافت استفاده می شود. فرش و قالی دستباف ایرانی کیفیت و قیمت بسیار زیادی دارد. قیمت بسیار زیاد فرش دستباف تنها به دلیل بافت آن با دست هنرمندان قالی باف نیست. این قیمت بالا در فرش دستباف به خاطر طول عمر و دوام بیشتر نیز بوده است. قالی ایرانی جدای از این که یک اثر هنری محسوب می شود از نظر کیفیت نیز عالی است. گره های فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی تفاوت زیادی دارد.

در فرش دستباف پرز یا نخ های خاب فرش به دور نخ تار پیچیده شده و گره می خورند. اما در فرش ماشینی نخ خاب فرش تنها به دور نخ تار فرش پیچیده می شود و به وسیله چسب در مرحله آهار مستحکم می شود. از این نظر پس از سال ها شستن فرش ممکن است چسب فرش ضعیف شده و بافت آن استحکام سابق را نداشته باشد. اما فرش دستباف با گذشت زمان ارزشمند تر و گران قیمت تر نیز می شود.

در فرش ماشینی کاشان به دسته ای از فرش ها که بافتی ظریف تر دارند و با شانه و تراکم بالا بافته می شوند فرش دستباف گونه یا دستباف نما می گویند. این فرش های ماشینی نسبت به فرش های قدیمی تر ظاهر بسیار زیبایی دارند. در کنار داشتن ظاهر و جلوه زیباتر، الیاف باکیفیت تری نیز در این فرش ها استفاده شده است.

فرش دستباف گونه ماشینی کاشان

شانه و تراکم چه تاثیری در ظاهر دستباف گونه فرش دارد؟

در فرش ماشینی ریزبافت بودن و ظزیف بودن فرش به کمک عددی که برای شانه و تراکم فرش بیان می شود، مشخص می شود. شانه و تراکم در فرش ماشینی یک مفهوم شبیه به رجشمار در فرش دستباف است. در فرش دستباف ایرانی هرچه رجشمار فرش بیشتر باشد زیبایی و ظرافت فرش بیشتر است و به همین نسبت قیمت فرش هم گران تر می شود. در مورد شانه و تراکم فرش ماشینی هم همین قاعده صادق است.

شانه و تراکم یا رجشمار فرش به تعداد گره هایی که در یک بخش مشخص از فرش قرار دارد اشاره می کند. شانه فرش تعداد گره هایی که در یک متر از عرض فرش قرار دارد را بیان می کند. اما تراکم فرش تعداد گره های یک متر از طول فرش را با مضرب 3 بیان می کند. برای مثال فرش 1500 شانه کاشان دارای 1500 گره در یک متر از عرض فرش است. در یک متر طول فرش نیز 1500 گره وجود دارد. اما از آن جایی که به ازای هر گره سه نخ پود به کار می رود، تراکم فرش 1500 شانه ، 4500 اعلام می شود.

در فرش دستباف نیز رجشمار فرش به تعداد گره هایی که در 7 سانتی متر از عرض فرش قرار دارد اشاره می کند. با این تفاسیر اکنون می دانید که فرش 1200 شانه تراکم 3600 ماشینی کاشان با فرش 85 رج دستباف از لحاظ تراکم گره قابل مقایسه است. بنابراین می توان آن را به همان اندازه ریزبافت و ظریف دانست. البته قیمت فروش فرش دستباف گونه 1200 شانه ماشینی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از فرش 85 رج دستباف است. همین تفاوت قیمت سبب شده بیشتر خریداران فرش به سمت خرید فرش ماشینی کشیده شوند.

انواع فرش دستباف گونه ماشینی

فرش دستباف گونه ماشینی به دسته از فرش ها گفته می شود که شانه و تراکم بالایی دارند و از نظر ظاهری با فرش و قالی دستباف ایرانی برابری می کنند. امروزه فرش های دستباف نما تنوع بسیار زیادی داشته و با طرح های متنوعی تولید می شوند. استفاده از این فرش ها در دکوراسیون های لوکس و شیک فوق العاده است. در ادامه با انواع فرش های دستباف نما آشنا می شویم.

فرش دستباف گونه 700 شانه کاشان

فرش 700 شانه دستباف گونه کاشان

فرش 700 شانه کاشان فرشی شناخته شده و مشهور در ایران است. این فرش سال های زیادی است که بافته شده و در بازار فرش عرضه می شود. بیشتر فرش های 700 شانه ماشینی کاشان با تراکم 2550 بافته می شود. این فرش به خاطر تراکم بالایی که دارد دستباف نما نامیده شده است. مزیت فرش 700 شانه نسبت فرش های با تراکم بالاتر، ضخامت بیشتر است.

در فرش ماشینی با زیاد شدن تراکم یا تعداد گره های بافت فرش همان طور که گفته شد زیبایی ظاهری فرش افزایش می یابد. اما در سوی دیگر از ضخامت فرش کم می شود. ضخامت و خاب کمتر فرش برای تعدادی از خریداران خوشایند نیست. برای این دسته از خریداران باید فرش 700 شانه تراکم 2550 با خاب حدود 11 میلی متر را عالی دانست. قیمت ارزان فرش 700 شانه در کنار ضخامت بالا و ریزبافتی مناسب مزیت هایی است که باعث فروش بالای این فرش شده است.

فرش دستباف گونه 1000 شانه کاشان با طرح جدید

فرش 1000 شانه دستباف گونه کاشان

بعد از فرش 700 شانه نوبت به فرش 1000 شانه دستباف نما می رسد. فرش 1000 شانه کاشان نسبت به فرش 700 شانه مقداری نازک تر است. اما باز هم بافتی با ضخامت مناسب برای اکثر خریداران دارد. ضخامت و خاب فرش 1000 شانه کاشان حدود 8 میلی متر است. این فرش در کنار داشتن بافت نرم و ضخیم، زیبایی بهتری نسبت به فرش 700 شانه دارد.

فرش 1000 شانه تراکم 3000 کاشان را باید مناسب بیشتر سلیقه ها دانست. این فرش در ضخامت و ریز بافتی در حد میانه است. به طوری که نه خیلی نازک است و نه خیلی ضخیم. زیبایی بافت فرش نیز بسیار رضایت بخش است. فرش 1000 شانه کاشان در طرح های بسیار متنوعی بافته می شود تا سلیقه های مختلف را در بر گیرد.

فرش کاشان خرید فرش 1200 شانه طرح گل افشان زمینه نقره ای گل برجسته قالی کاشان

فرش 1200 شانه دستباف گونه کاشان

فرش 1200 شانه کاشان در کنار فرش 1500 شانه از نظر زیبایی و ظرافت بهترین رقیب برای فرش دستباف ایرانی محسوب می شود. خریدارانی که توانایی خرید فرش دستباف را ندارند ولی می خواهند فرش ریزبافت و فوق العاده زیبا داشته باشند به سوی این فرش ها می روند. ظرافت و تراکم بسیار زیاد در فرش 1200 شانه می تواند نقش و نگار های طرح فرش را به زیباترین شکل ممکن نمایش دهد. زیبایی خیره کننده در فرش 1200 شانه به راحتی با دیدن فرش قابل تشخیص است.

فرش 1200 شانه کاشان نسبت به فرش 1500 شانه ماشینی قیمت ارزان تری دارد. در سوی دیگر ضخامت بیشتری نیز در فرش 1200 شانه تراکم 3600 کاشان شاهد هستیم. ضخامت بیشتر فرش 1200 شانه در کنار قیمت ارزان باعث شده فروش نسبتا بیشتری در برابر فرش 1500 شانه داشته باشد. همین پر فروش بودن سبب شده که تنوع بیشتری در طرح و رنگ و نوع در فرش 1200 شانه دستباف گونه کاشان وجود داشته باشد و بنابراین یک خرید بسیار عالی برای هر سلیقه و دکوراسیون خواهد بود.

فرش 1500 شانه دستباف گونه کاشان

فرش 1500 شانه ماشینی کاشان را ریزبافت ترین فرش ماشینی می دانند. فرش 1500 شانه تراکم 4500 کاشان با داشتن بیشترین تعداد گره دربافت، زیباترین فرش ماشینی لقب گرفته است. خریدارانی که به زیبایی و رخ فرش بیش از هر چیز دیگر اهمیت می دهند این فرش را خرید می کنند. فرش 1500 شانه دستباف گونه کاشان با جدیدترین دستگاه ها و الیاف درجه یک بافته می شوند. همین باعث شده بالاترین قیمت را در بین انواع فرش ماشنیی کاشان داشته باشد.

فرش 1500 شانه دستباف گونه ضخامت زیادی ندارد. خاب این فرش حدود 6 میلی متر است و خیلی ضخیم نیست. اما از نظر زیبایی و ریزبافتی مطمئنا بی نظیر است. فرش 1500 شانه 4500 تراکم با زیباترین طرح های شبیه به فرش دستباف ایرانی بافته می شود. نقشه های اصیل استفاده شده در این فرش فوق العاده شبیه به طرح فرش قالی دستباف ایرانی است.

فرش دستباف گونه 1500 شانه کاشان فوق العاده لطیف است. در تار و پود این فرش از نخ های از جنس پنبه استفاده شده است. این مورد سبب می شود بافت فرش نرم و لطیف باشد و با تا شدن شکسته نشود.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 1500 شانه طرح افشان مدرن زمینه ذغالی گل برجسته کاشان

طرح های فرش دستباف گونه ماشینی

آن طور که انتظار می رود فرش دستباف گونه ماشینی باید با طرح های فرش دستباف ایرانی بافته شود. ممکن است فکر کنید تنها فرش های مشابه به طرح های دستباف مثل فرش طرح افشان یا فرش های لچک و ترنج معروف دارای نقش های شاه عباسی و اسلیمی دستباف نما نامیده می شوند. اما در بازار فرش ماشینی این طور نیست. دستباف گونه بودن فرش بیشتر به شانه و تراکم بالا یا به اصطلاح ریز بافت بودن و ظریف بودن در  فرش اطلاق می شود. ممکن است یک فرش ماشینی طرح فانتزی و جدید داشته باشد اما اصطلاح فرش دستباف گونه برای آن استفاده شود. از این نظر نمی توان طرح خاص را برای این دسته از فرش های ماشینی معرفی کرد.

مزایای خرید فرش طرح دستباف 

  • ریزبافی یا ریز نقشی فرش :  یکی از دلایلی که علاقه مندان هنر فرش، فرش ماشینی دستبافت نما را انتخاب می کنند، تراکم بالا و تعداد شانه زیاد آن است. هر چه فرش ریز نقش‌ تر و ریزبافت تر باشد طرح و نقشه و گل های آن نیز واضح تر است. 
  • تنوع طرح و رنگ : تولیدکنندگان این نوع فرش ، محصولات خود را در طرح و رنگ های مختلف با استفاده از تکنولوژی روز و دستگاه های پیشرفته تولید می‌کنند. 
  • قیمت مناسب به نسبت فرش دستبافت : خرید فرش دستباف گران است و افراد بسیار محدودی توانایی اقصادی و مالی خرید آن را دارند. در صورتی که قیمت فروش فرش دستباف نما بسیار ارزان تر است و خرید آن چندان دور از ذهن نیست. به طوری که شاید امروزه در بسیاری از منازل بتوان این نوع فرش را مشاهده کرد.
  • طرح و نقشه‌های فرش دستباف نما : این نوع فرش از نظر ظاهری شبیه فرش دستباف است و به دلیل کیفیت بالا که در بافت و تولید این نوع فرش ها وجود دارد، اغلب از طرح های فرش دستباف در آن ها استفاده می شود. 

خرید مستقیم فرش دستباف گونه ماشینی از کارخانه فرش کاشان با قیمت ارزان

اگر قصد خرید فرش دستباف گونه ماشینی کاشان را دارید فروشگاه قالی کاشان بهترین فرش های کاشان را برای شما به نمایش گذاشته است. در فروشگاه قالی کاشان بهترین فرش های بافته شده در کارخانه فرش کاشان با ارزان ترین قیمت قابل خرید است. قیمت فرش در سایت قالی کاشان به خاطر کنار زدن واسطه ها و عرضه مستقیم فرش از کارخانه کاهش زیادی پیدا کرده است.

قیمت ارزان فرش در سایت قالی کاشان در کنار طرح های بسیار متنوع و جدید قرار دارد. انواع فرش فانتزی ماشینی، فرش کلاسیک و اصیل، فرش ترک، فرش آشپزخانه، فرش کودک، گلیم فرش و گبه، فرش سه بعدی، تابلو فرش و… در فروشگاه قالی کاشان قابل بررسی و خرید است. مزیت دیگری که سایت قالی کاشان برای خریداران در نظر گرفته است، ضمانت نامه طلایی 10 ساله کیفیت فرش است. این ضمانت نامه 10 ساله در کنار کیفیت عالی و قیمت ارزان فرش توانسته نظر مثبت خریداران را کسب کند.

در این مقاله از وبلاگ قالی کاشان سعی شد تمامی ویژگی های فرش های دستباف گونه ماشینی بررسی شود. امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم سوال های شما را به خوبی پاسخ دهیم. هر سوالی دیگری که در مورد فرش ماشینی کاشان دارید می توانید با کارشناسان قالی کاشان مطرح کنید تا از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button