لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

مهم ترین ویژگی های فرش ماشینی کاشان

مهم ترین ویژگی های فرش ماشینی کاشان قالی کاشان

اولین فرش ماشینی در ایران در دهه 50 و در شهرستان کاشان توسط ماشین پارچه بافی ژاکارد بافته ، و روانه بازار شد. فرش ماشینی کاشان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بافته می‌شود و به همین دلیل پاسخگوی تمامی سلایق می‌باشد. همراه قالی کاشان باشید تا شما عزیزان را با ویژگی های فرش ماشینی کاشان آشنا کنیم.

مشخصات فرش ماشینی کاشان

از مشخصات فرش ماشینی کاشان هارمونی منظم و مشخص آن می باشد . به طور کلی  مهم ترین مشخصه و ویژگی فرش ماشینی کاشان همان طرح و نقشه های زیبا  و دیدنی آنهاست . فرش های تولیدی فرش کاشان از بهترین الیاف و از نخ تار و پود پنبه اصل بافته و تولید می شوند. که از طرح و نقشه های اصیل و سنتی فرش های ایرانی هستند . و در دنیا بی نظیر می باشند .

خصوصیات فرش ماشینی کاشان

  1. گارانتی
  2. نرم و لطیف
  3. فاقد پرز دهی
  4. رنگ های شاد و زنده
  5. ضد حساسیت
  6. نخ آکریلیک صد در صد
  7. نخ هیت ست شده
  8. مقاومت بالا در برابر پاخور شدن
  9. طرح و نقشه زیبا و جذاب

نقطه قوت فرش ماشینی کاشان

انتخاب بهترین فرش ماشینی انتخابی مشکل است . زیرا امروزه تنوع زیادی در فرش های ماشینی وجود دارد . اما به طور کلی مواردی هم چون شانه و تراکم بالا ، جنس نخ خاب آکریلیک 100% ، طرح و نقش زیبا  و… در انتخاب بهترین فرش ماشینی کاشان موثر است.  یکی از افتخارات کاشان در این زمینه ، بافت و تولید بزرگترین فرش ماشینی جهان برای مسجد امام علی در شهر کپنهانگ دانمارک است که ابعاد آن 329 متر بوده و برای بافت از الیاف اکریلیک استفاده شده است . در طراحی این محصول 8 رنگ اصلی و استاندارد به کار گرفته شده است .

ویژگی های فرش ماشینی کاشان

وجود بیش از 1200 واحد تولیدی فرش ماشینی دارای استاندارد در کاشان . از دیگر گزینه های مهم ، دو موردی است که در کیفیت فرش تاثیری شگرف دارد که عبارت است الیاف به کار رفته در فرش و دستگاه بافت آن . الیافی که برای بافت یک فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این مورد در حفظ سلامتی افراد نیز موثر می باشد. 

فرش ماشینی در ابعاد مختلف دوازده متر، نه متر، شش متر، چهار متر و سایزهای کوچک تر که مناسب برای راهرو، قالیچه و تابلوفرش تولید می‌گردد و سایر سایزها بنا به درخواست مشتری طراحی و بافته می‌شود. پرفروش ترین فرش کاشان فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه می‌باشد. فرش 1500 شانه نیز که به تازگی وارد بازار شده است.  اصلی ترین رنگ فرش ماشینی کاشان که بیشتر افراد آن را میشناسند ، رنگ روناسی یا همان لاکی است . رنگ قرمز و لاکی از روناس و یا قرمز دانه تهیه می شود که با کم و زیاد کردن غلظت روناس می توان سایه های زیبایی ایجاد کرد . البته رنگ روناسی بیشتر در فرش جوشقانی استفاده می شد که امروزه در فرش های ماشینی نیز کاربرد دارد.

جنس نخ

نخ خاب بین سه نخ به کار رفته در فرش ماشینی اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل بهتر است از بهترین مواد موجود بافته شود تا کیفیت و ماندگاری فرش ماشینی را تضمین کند. از جمله نخ هایی که در نخ خاب به عنوان جنس اصلی فرش استفاده می شوند میتوان از نخ  اکریلیک ، پلی استر ، پلی پروپیلن ، نایلون ، ویسکوز ریون ، پشم و اخیرا هم به صورت محدود نخ بامبو نام برد. در حال حاضر در صنعت فرش ماشینی ایران ، بهترین جنس نخ فرش برای استفاده در زمینه و خاب از نظر ماندگاری و کیفیت، نخ آکرلیک هیت ست شده (تثبیت حرارتی شده) است.

تراکم و شانه فرش

منظور از تراکم و شانه فرش تعداد نخ به کار رفته در متر طول و عرض فرش گفته می شود. هر چه تعداد شانه بیشتر باشد فرش ریز بافت‌‍تر خواهد بود. با افزایش تراکم نیز فرش بافته شده بسیار یکدست‌تر و پرتر دیده خواهد شد. ولی باید به این نکته نیز اشاره کرد فرش های تراکم بالا مثل تراکم ۳۶۰۰ یا ۱۲۰۰ شانه ضخامت کمتری نسبت به فرش های دیگر دارند. پس اگر لطافت و ضخامت فرش در انتخابتان مهم است سعی کنید که از فرش های ۱۰۰۰ یا ۷۰۰ شانه استفاده کنید. اما اگر ریزبافت بودن برایتان اهمیت دارد و خواستار این هستید که فرشی مشابه فرش های دستباف داشته باشید فرش ۱۲۰۰ شانه گزینه مناسبی خواهد بود.

همراه با قالی کاشان بهترین خرید ها را تجربه کنید

برای خرید فرش های زیبای کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button