لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نقش فرش در دکوراسیون داخلی

فرش به عنوان عنصری اصیل و زاده ذهن هنرمند ایرانی، نقش منحصر بفرد و ویژه ای در دکوراسیون خانه هر ایرانی دارد. بعلاوه اینکه، این هنر اصیل، امروزه در جای جای دنیا با نقش های گوناگون و زیبا برای زیبایی بخشیدن و جان دادن به دکوراسیون خانه و شرکت و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. خواه با طرح هایی از هنر ایران، خواه همراه با طراح های فانتزی. فرش در کوراسیون هر محیطی  می تواند یک عنصر نظم دهنده و سر و سامان بخشنده، یا به عنوان پوشش دهنده کف (کفپوش) یا به عنوان یک عنصر زیبایی بخش و تزئینی (مانند تابلو فرش ها) و یا به عنوان یک نقطه کانونی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ما می توانیم از فرش به عنوان عاملی برای تفکیک فضاهایی مانند اتاق نشیمن و غذاخوری از یکدیگر استفاده کنیم. طرح و نقشه و گلهای فرش را می توان در طراحی وسائل تزئینی و دکوری، مبلمان و کمدها، دکوراسیون محیط و طراحی معماری داخلی به کار گرفته شود. ست کردن فرش با دکوراسیون به دوچندان کردن زیبایی دکوراسیون کمک می کند.

!!! یک نکته مهم !!! نکات مهم خرید فرش ماشینی کاشان

نکته بسیار مهم در انتخاب طرح و رنگ فرش هماهنگی آن با سایر اجزا دکوراسیون منزل از جمله، پرده، رنگ دیوارها و مبلمان است. البته در مواردی که قرار است فرش تمام محیط کف را پوشش ندهد، هماهنگی طرح و نقشه و رنگ فرش با طرح و رنگ کفپوش نیز اهمیت دارد. نقش و نگار و رنگ فرش چنان تاثیری در دکوراسیون دارند که به نظر عمده کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی می تواند نقش و عمده و اصلی را در فضای دکوراسیون داخلی به خود اختصاص دهند.

استفاده از فرش در همه قسمتهای دکوراسیون خانه می تواند زیبایی و جذابیت خلق کند!

برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر فرش بر دکوراسیون باید به هماهنگی و تناسب اجزای فرش شامل: الف) رنگ زمینه فرش ب) طرح و نقشه فرش ج) رنگ حاشیه فرش و د) شلوغی و خلوتی فرش، با سایر اجزا دکوراسیون مانند گلدان ها، آباژورها، مبلمان، میز و غیره دقت کنیم. به همین دلیل است که فرش علاوه بر اینکه می تواند به یک جزء نظام بخش باشد، باید متناسب با سایر اجزای دکوراسیون نیز باشد. نظام بخش بودن فرش به این معنی است که ما معمولا بقیه اجزای دکوراسیون را با محوریت فرش قرار میدهیم. مثلا مبل را دور فرش می چینیم و… . ما در این مقاله قصد داریم تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سازگاری فرش با دکوراسیون منزل

الف- 4 نکته کلیدی در انتخاب فرش برای دکوراسیون خانه

1- فرش خود را بر اساس سبک زندگیتان انتخاب کنید

برای مثال اگر حیوان خانگی دارید و یا در مهمانی ها از کفش برای رفت و آمد استفاده می شود فرش هایی را انتخاب کنید که رنگ های تیره تری دارند و اندازه آنها کوچک است، فرش های تیره دیرتر کثیف می شوندو برای شستشو راحت تر هستند. اما توجه داشته باشید بر خلاف تصور برخی فرش های کوچک برای مساحت های کم به بزرگ جلوه دادن آن فضا کمک نخواهد کرد. پس در هر حالتی اندازه و رنگ فرش خود را متناسب با اندازه فضای مورد استفاده و رنگ بندی سایر اجزاء دکوراسیون انتخاب کنید.

علاوه بر این اگر بیشتر روی زمین می نشینید و میخوابید، احتمالا بد نیست ضخامت یا همان خاب فرش را نیز هنگام خرید مد نظر قرار دهید. اما اگر بیشتر روی مبلمان زندگی می کنید، در آن صورت می توانید در طراحی فضای داخلی خود به فرش های با ضخامت کمتر نیز فکر کنید.

2- برای تاثیر بیشتر فرش در دکوراسیون آن را متناسب با فضای کلی خانه انتخاب کنید

خانه شما از کدام سبک در دکوراسیون استفاده می کند؟ اگر سبک خانه تان مدرن و مبلمان تان راحتی است، گبه های دستباف گزینه مناسبی برای خانه شماست. فضای کلاسیک همراه با یک تخته فرش دستباف ایرانی در هماهنگی خوبی با هم قرار می گیرند. نقش فرش در دکور داخلی خانه را هرگز دست کم نگیرید. فرش می تواند جلوه ای زیبا را به خانه شما ببخشد.

3- شلوغی و خلوتی نقشه و طرح زمینه فرش را مد نظر قرار دهید

بیش از آنکه به مد توجه کنید و یا به اینکه چه کسی چه چیزی می گوید، با توجه به شناختی که از خود دارید و خصوصیات روحی و روانی خود، شلوغی و خلوتی نقشه فرش را نیز مد نظر قرار دهید. این مورد نیز در کنار رنگ زمینه فرش، بر روحیه افراد تاثیر گذار است.

4- جنس فرش خود را قبل از انتخاب برای دکوراسیون تعیین نمایید

جنس فرش نیز از نظر نمایشی بر دکوراسیون شما تاثیر دارد. مسلما فرش های که نخ و الیاف به کار رفته در خاب فرش آنها براق هستند، نور را منعکس می کنند و حتی ممکن است با نگاه کردن از زوایای مختلف، رنگهای متفاوتی در فرش دیده شود. البته استفاده از فرش هایی با الیاف پلی استر که انعکاس نور آنها زیاد است جذابیت زیاد و خاصی دارد که می تواند در ایجاد محیط های لاکچری و سلطنتی بسیار مفید باشد. هر چند این براق بودن در فرش ماشینی لزوما به معنی بهتر بودن جنس و مواد اولیه به کار رفته در فرش نیست و در بسیاری از موارد جنس این فرش دوام کمتری نسبت به فرش های غیر براق دارد.

این نکته را فراموش نکنید! که موارد فوق همیشگی نیست و تشخیص اینکه یک فرش براق که نور را منعکس می کند، فرش با کیفیتی است یا نه، یک کار تخصصی است. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطمینان از کیفیت فرش و با یک انتخاب درست، از راهنمایی و مشاوره کارشناسان قالی کاشان بهره مند شوید.
برای ارتباط مستقیم با کارشناسان فرش ایــنــجــا کلیک کنید.

ب) 5 روش و قانون قدیمی و مهم برای استفاده فرش در دکوراسیون

1- روش اول این است که پایه های جلوی مبل باید روی فرش و پایه های پشتی بیرون از فرش باشد. این یک روش متاول و شناخته شده است که همواره در چینش دکوراسیون مورد استفاده بوده و می توان گفت به صورت یک قانون کلی درآمده است.

2- گاهی با توجه به فضا و همچنین رنگ و تضاد فرش با محیط می توان تغییراتی در این قانون کلی به وجود آورد. به عنوان مثال می توانید مبلتان را به طور کامل روی فرش قرار دهید. در استفاده از این روش توجه داشته باشید اگر به فضایی که مبلمان و فرش در آن قرار می گیرد توجه نکنید – یعنی اگر فضای مورد نظر شما به اندازه کافی بزرگ نباشد که بتوانید پایه های مبل را خارج از فرش قرار دهید – در این صورت فضای ایجاد شده توسط شما فضایی شلوغ و گرفته خواهد بود.

3-  اگر فضای شما به شما اجازه می دهد می توانید مبلتان را به صورت کامل خارج از فضای فرش قرار دهید. این روش زمانی قابل انجام است که می خواهید طرح فرش را در دکوراسیون تان برجسته کنید. پس در انجام این روش و اصولی که قبلا گفته شد باید اول انتخاب کنید که می خواهید کدامیک از عناصر دکوراسیون شما برجسته تر باشد. یک مورد؟ دو مورد؟ چند مورد؟ و یا همه؟؟

فرش کاشان در دمکوراسیون

4- بکوشید تا چیزی حدود 45 سانتی متر فضای خالی در اطراف فرش تا دیوار وجود داشته باشد. این اصل نیز از جمله قوانین کلاسیک چینش دکوراسیون است که می تواند باعث تفکیک فضاهای مختلف در محیط گردد. البته این مقدار در فضاهای کوچکتر می تواند به 20 سانتی متر نیز کاهش پیدا کند.

5- فرش ها را با هم ترکیب کنید. یعنی فضای خانه را به چند قسمت تقسیم کنید و برای قسمت یک مبلمان و فرش خاص انتخاب کنید. این روش زمانی که فضای بزرگی در خانه با چند ست نشیمن و مبلمان دارید، بسیار موثر است.

ج) درسهایی برای ایجاد خلاقیت در دکوراسیون : 5 راه حل خلاقانه

در پهن کردن فرش از خودتان خلاقیت به خرج دهید

1- هیچ آیه ای نازل نشده که شما حتما باید فرشتان را راست و مستقیم پهن کنید! میتوانید برای انجام دادن این کار خلاقیت را چاشنی کار خود کنید و کف را به شیوه و مدل های مختلف فرش کنید.

2- توجه داشته باشید اگر سبک مدرن و جدید را در طراحی دکوراسیون منزل خود به برده اید، شما هرگز نباید از قالی ها و فشر های ایرانی با نقش و نگارها و گل و بوته های سنتی و طرح های شلوغ استفاده کنید. همچنین فرش هایی با طرح های ریز و جزئیات زیاد و شلوغ برای چنین دکوراسیون هایی مناسب نیستند.

3- نقش فرش در دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک رنگبندی در تمام اجزاء دکور اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و زرشکی نوع دکوراسیون را بد جلوه می دهد.

4- اگر در دکوراسیون منزل خود از رنگ های روشن زیاد استفاده کرده اید مسلما بهترین گزینه برای فرش شما، فرش ایرانی با رنگ غالب تیره و طرح و نقش هایی بزرگ هستند.

5- حال اگر خانه شما از سبک تلفیقی در دکوراسیون پیروی می کند، شما محدودیتی برای استفاده از فرش های دستباف ایرانی ندارید. می توانید از رنگ مکمل مبلمان و وسایل در فرش استفاده کنید یا فرش دستبافت را از رنگی انتخاب کنید که با رنگ دکوراسیون شما مشترک باشد. اگر مبلمان مدرن دارای طرح و نقش است، فرش دستبافت با طرح های ساده تر مناسب تر است.

نقش و تاثیر فرش با رنگ سرمه ای در دکوراسیون

برای راهنمایی بیشتر شما به عنوان نمونه میخواهیم ترکیب رنگ فرش سرمه ای در دکوراسیون بررسی کنیم. ما در جای دیگر به صورت مجزا ترکیب رنگها مختلف دکوراسیون را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

رنگ سرمه ای یا مشکی به خودی خود یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن اینست که برای ست کردن فرش با دکوراسیون شما مشکلی نخواهید داشت و این رنگ با رنگ های زیادی در دکوراسیون هماهنگ و ست می شود. یقینا این موضوع یکی از دلایل این مطلب است که این رنگ در میان انواع رنگ زمینه فرش، طرفدار و خواهان بیشتری دارد.

رنگ سرمه ای با سفید در دکوراسیون

ست کردن فرش سرمه ای با دکوراسیون سرمه ای در کنار سفید احساس آرامش را به فضا می بخشد. این دو رنگ به دلیل تضادی و تقابلی که با یکدیگر دارند می توانند تمامی وسایل خانه را بیشتر از گذشته خاص و برجسته نشان دهند. همچنین برای هماهنگی بیشتر می توان رنگ سفید را در آباژور، پرده و قاب عکس و موارد کوچک در دکوراسیون استفاده کرد.

 

 

سرمه ای و خاکستری در دکوراسیون

ست کردن فرش سرمه ای با دکوراسیون رنگ سرمه ای و خاکستری برای خانه های بزرگ مناسب است چرا که اگر در فضای کوچک استفاده شود، محیط را دلگیر و بی روح می کند. البته باید به این نکته توجه کنید که زیبایی این ترکیب رنگ فقط با استفاده از رنگ سفید کامل می شود. بنابر این برای استفاده از فرش با زمینه سرمه ای و داشتن یک دکوراسیون زیبا با رنگ خاکستری به عنوان مثال شاید بهتر باشد که مبلمان خود را خاکستری نموده و از پرده و کوسن سفید استفاده نمایید. فراموش نکنید که رنگ دیوار ها نیز تاثیر زیادی دارد و پرده سفید و بر روی دیوار سفید، نمود زیادی ندارد.

سرمه ای و زرد لیمویی در دکوراسیون

ست کردن فرش سرمه ای با زرد لیمویی در دکوراسیون سرمه ای در کنار زرد لیمویی محیطی با نشاط و مدرن را به وجود می آورد. البته از آنجا که استفاده اندک از رنگ زرد در هر محیطی زیاد به چشم می آید باید مراقب باشیم که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنیم. پس شاید به عنوان یک مثال و یک پیشنهاد جذاب بتوان به شما اینگونه پیشنهاد کرد که برای ست کردن دکوراسیون زرد لیمویی با فرش سرمه ای خانه خود از یک مبلمان لیمویی بهره بگیرید و دیگر عناصر محیط را همچون قاب عکس ها و آباژور و گلدان و… را ترکیبی از این دو رنگ مورد استفاده قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

ایجاد تضاد

گاهی هم طرح و یکرنگ بودن همه وسایل در یک محیط باعث بی روح شدن فضا خواهد شد ، بنابراین بهتر است جهت ایجاد حس شادی و جذابیت بیشتر فرشی انتخاب نمایید که طرح و رنگ آن با سایر وسایل کمی در تضاد باشد.

خالی گذاشتن برخی از فضای خانه

بهتر است برخی از فضاهای خانه خود مانند لبه دیوارها را خالی نگه دارید چراکه وجود فضای خالی مناسب ، سبب بزرگ تر و زیباتر شدن خانه تان خواهد شد.

انتخاب فرش راهرو ها

اگر قصد دارید فضای راهروی خود را فرش کنید از آنجاییکه دکوراسیون داخلی راهرو ها کمتر به چشم می آید بهتر است از فرش هایی با طرح های شلوغ و ممتد بهره بگیرید.

استفاده از رنگ های مکمل فرش

استفاده از رنگهای مکمل روش بسیار مناسبی برای زیبا تر کردن فضا میباشد ، برای این منظور می توانید بعد از انتخاب فرش مورد نظرتان سایر وسایل مانند کوسن های مبلمان و یا پرده را با رنگ های مکمل آن تهیه نمایید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button