لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نکات مهم شستن فرش دستباف

نکات طلایی در شستن فرش دستباف در خانه که باید بدانید! قالی کاشان

فرش دستباف یکی از ارزشمندترین و زیباترین انواع فرش است که با هنر دست هنرمندانی قهار بافته می شود. این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند و از همین رو شستشو و تمیز کردن آن ها نیز نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. شستشو و نظافت فرش دستباف ، اصول و قواعد خاصی دارد که با رعایت آنها کیفیت اولیه ی فرش حتی بعد از شستن نیز حفظ می شود و همچنین سبب می شود که فرش دستبافت کیفیت اولیه خود را از دست ندهد و تا حد امکان خصوصیات ظاهری و ساختمانی خود را حفظ کند. در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا شما را در داشتن انتخابی بهتر همراهی کنیم.

چرا باید فرش‌های دستباف شسته شوند؟

در حقیقت فرش‌ها ازجمله کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم‌خانگی هستند که همواره تحت ترافیک، رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست زیادی هستند و همین امر موجب می‌شود که پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی‌های مختلف داشته باشد. حتی اگر فرش‌ها در ظاهر کثیف نباشند با گذشت زمان رنگ آنها کدرتر خواهد شد و از زیبایی و جذابیت آنها کم می‌شود و چنانچه شسته نشود گردوخاک و آلودگی‌هایی که به داخل بافت آن نفوذ کرده‌اند باعث فرسایش و از بین رفتن الیاف فرش می‌شوند. شستشوی فرش دستباف از این عوارض جلوگیری کرده و در نهایت باعث افزایش طول عمر فرش، جلوگیری از پوسیدگی، برگرداندن زیبایی و … خواهد شد به‌صورت کلی در کنار نظافت و نگهداری همیشگی از فرش لازم است که حداقل سالانه یک بار اقدام به شستشوی آنها کرد تا سلامت و زیبایی آن حفظ شود.

اهمیت نحوه شستن فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف به دقت و مهارت بسیاری نیاز دارد و بدون تجربه و دانش کافی، ممکن است به فرش آسیب برسانید.

 فرش‌های دستباف معمولاً از الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم یا نخ‌های پنبه‌ای ساخته می‌شوند. این الیاف ممکن است به مواد شوینده حساسیت نشان دهند. برای هر نوع فرش باید از مواد شوینده مناسب استفاده شود تا فرش آسیبی نبیند. و همینطور فرش‌های دستباف معمولاً از رنگ‌های طبیعی بهره می‌برند که ممکن است به مواد شوینده حساس باشند. استفاده از مواد شوینده ناسازگار می‌تواند باعث تغییر رنگ فرش شود.

فرش‌های دستباف دارای بافت‌های پیچیده و طرح‌های دقیق هستند. شستشوی نادرست ممکن است باعث تغییر در بافت فرش و تخریب طرح‌های زیبای آن شود. استفاده نادرست از مواد شوینده یا فشار زیاد در زمان شستشو ممکن است به تردشدگی فرش آسیب برساند.

فرش‌های دستباف علاوه بر کیفیت بالا، ارزش هنری و تاریخی دارند. اگر به درستی مراقبت نشوند، ممکن است از بین بروند یا ارزششان کاهش یابد. بنابراین، برای شستشوی فرش دستباف بهترین راه این است که به متخصصان و شرکت‌های تخصصی قالیشویی مراجعه کنید. آنها دانش و تجربه لازم را دارند تا فرش‌های شما را با دقت و حرفه‌ای شویند و حفظ کنند. به این ترتیب می‌توانید از زیبایی و ارزش هنری فرش دستباف خود برای سال‌ها لذت ببرید.

مهم‌ترین نکات طریقه شستن فرش دستباف

فرش‌های دستباف از گران‌قیمت‌ترین، حساس‌ترین و زیباترین زیراندازها هستند و حتماً باید در شستشو آنها دقت، توجه و حساسیت بالایی داشت. از جمله مهم‌ترین نکات و باید ونبایدهای شستن فرش دستباف می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

  • قبل از اقدام به شستشو حتماً فرش بررسی شود تا در صورت وجود آسیب، پارگی، خوردگی و … تعمیر شده و اجازه گسترش به آن نداد.
  • تست رنگ فرش حتماً باید انجام شود.
  • حتماً به قدرت اسیدی و قلیایی مواد شوینده توجه شود.
  • نحوه شستن فرش دستباف با فرش ماشینی بسیار متفاوت است و نباید از روش مشابه استفاده کرد.
  • بعد از شستن فرش حتماً باید به‌صورت کامل خشک شود
  • افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند به‌هیچ‌عنوان نباید اقدام به شستن فرش کنند.
  • فرش دستباف حداقل باید 12 ماه یک بار شسته شود تا سلامت و زیبایی آن حفظ شود.

همراه با قالی کاشان بهترین خرید ها را تجربه کنید

برای خرید فرش های زیبای کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button