لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

نکات مهم در مورد بهترین الیاف فرش ماشینی!

نکات مهم در مورد بهترین الیاف فرش ماشینی!

الیاف فرش ماشینی اصلی‌ترین دلیل کیفیت آن‌ها است. هرچه الیاف به‌کار رفته در فرش بهتر، بادوام‌تر و زیباتر باشد، فرش با کیفیت تر است. نکات دیگری در رابطه با الیاف مورد استفاده در فرش ماشینی وجود دارد که دانستن آن‌ها، به ما کمک کند شناخت بهتر و یک انتخاب مناسب برای فرش ماشینی خوب داشته باشیم. بهترین الیاف فرش ماشینی چیست؟ در ادامه همراه قالی کاشان بمانید تا به سوالات شما پاسخ بدهیم.

نخ تار فرش ماشینی

نخ پود فرش نخی است که به صورت عمودی در پرز فرش قرار دارد و ترکیبی از پلی استر (0.65) و پنبه (0.35) است. گفته می شود که از پلی استر برای دوام و از پنبه برای نرمی فرش در پرز استفاده می شود. در کیفیت فرش تاثیر دارد. هرچه پلی استر بیشتری داشته باشد فرش در هنگام شستشو شکل خود را از دست می دهد و جمع می شود و اگر میزان پنبه آن بیشتر باشد، فرش از دوام کمتری برخوردار بوده و پاره می شود. لازم به ذکر است که اغلب نخ تار در فرش ماشینی پلی پروپیلن و BCF از نوع نخ پرز است زیرا الیاف BCF ارزانتر از پنبه و پلی استر هستند.

نخ خاب فرش ماشینی

انتخاب نخ پرز یا خاب مهمترین ملاک تفاوت کیفیت، قیمت، دوام، دوام و طول عمر یک فرش ماشینی خوب است. این نخ از الیاف رنگی تشکیل شده و در مدل های مختلفی موجود است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

الیاف پلی پروپیلن

فرش بافته شده با نخ پلی پروپیلن دقیقاً شبیه فرش اکریلیک است. همین شباهت باعث شد تا مصرف کنندگان در ابتدای ورود این فرش ها متوجه تفاوت فرش های پلی پروپیلن و اکریلیک نشوند و اشتباهات زیادی در این زمینه مرتکب شدند. این فرش به مرور زمان سفت و سفت می شود. الیاف پروپیلن با اولفین جزءالیاف مصنوعی ارزان قیمت هستند که رنگ پذیری خوبی دارند و برای همین از قیمت مناسبتری نسبت به سایر الیاف مصنوعی برخوردارند لازم به ذکر است که فرش هایی از جنس اولفین دوام و عمرکمتری دارند .

الیاف جوت

الیاف چتایی با نام تجاری جوت از ساقه‌ی گیاهی یک ساله به دست می‌آید. رشد این گیاه در مکان‌هایی که آب‌وهوای مرطوب دارد بیشتر دیده می‌شود. از خصوصیات مهم الیاف جوت می‌توان به بازیافت صددرصد در طبیعت، مقاومت سایشی بالا، قابلیت تهیه‌ی نخ‌های ظریف، عایق حرارتی و ضد الکتریسیته‌ی ساکن بودن، اشاره کرد. از الیاف چتایی بیشتر در تهیه‌ی گونی، طناب و فرش ماشینی استفاده می‌شود.

الیاف اکریلیک

الیاف اکریلیک نوعی الیاف مصنوعی است که از نظر ساختار و گرما شبیه پشم طبیعی است. الیاف اکریلیک از مواد نفتی تهیه می شوداز جمله ویژگی های الیاف اکریلیک می توان به گرمی، سبکی، رنگ، سازگاری بالا، مقاومت در برابر شستشو، قیمت مناسب نسبت به الیاف طبیعی، مقاومت در برابر حرارت مستقیم، خاصیت ارتجاعی و برگشت پذیری (یعنی اگر پس از قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن فرورفتگی را از بین برد، می باشد.

الیاف ابریشم مصنوعی

فرش های ابریشمی مصنوعی ظاهری بسیار زیبا دارند، بدون پرز هستند و برای افراد مبتلا به آسم و پوست حساس بسیار مناسب هستند. به راحتی قابل شستشو و جارو هستند و ضد برق هستند و روی سرامیک ها نمی لغزند. فرش های ابریشم مصنوعی دارای ثبات رنگ در برابر نور خورشید بوده و بسیار مجلل، براق و خاص هستند. البته این نوع فرش ها به مرور زمان درخشندگی خود را از دست می دهند و از دوام کمتری نسبت به فرش های اکریلیک برخوردارند. بنابراین اگر زیبایی مهمتر از کیفیت است، می توانید از فرش های ابریشم مصنوعی استفاده کنید.

خریدی آسان را با قالی کاشان تجربه کنید

فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button