لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش مناسب آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه - فرش ماشینی کاشان قالی کاشان - قیمت و خرید فرش آشپزخانه جدید و خوب

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه یقینا آشپرخانه محسوب می شود. همه افراد خانه در طول روز چندین بار از آشپزخانه استفاده می کنند. در سبک زندگی ایرانی استفاده از فرش در آشپزخانه امری بسیار رایج است. این رو یک فرش مناسب آشپزخانه تاثیر فوق العاده در زیبایی فضای خانه خواهد داشت. شاید یکی از سوال هایی است که ممکن است هر فردی در طراحی دکوراسیون از خود بپرسد این باشد که « فرش آشپزخانه خوب چی بخرم ؟ » یا « فرش آشپزخانه خوب چه ویژگی هایی داره ؟ » در این متن در قالی کاشان سعی داریم به بررسی ویژگی های این فرش بپردازیم و شما را در خرید بهترین فرش آشپزخانه راهنمایی کنید. قبل از خرید فرش آشپزخانه پیشنهاد می کنیم این متن را مطالعه فرمایید.

فرش مناسب آشپزخانه و ویژگی های آن

امروزه در دکوراسیون های مدرن استفاده از فرش خصوصا در فضای آشپزخانه خیلی مرسوم نیست. اما در سبک زندگی ایرانی چه در دکوراسیون مدرن یا دکوراسیون کلاسیک استفاده از فرش مرسوم است. هر فرد با توجه به سیلقه و نیاز خود نوعی از فرش های ماشینی را به عنوا کف پوش آشپزخانه استفاده می کند. در جمله قبل تنها از فرش ماشینی نام برده شد. زیرا فرش دستباف به دلیل قیمت بسیار بالا در فضای آشپزخانه کاربردی ندارد. فرش های ماشینی مناسب آشپرخانه نیز تنوع بسیار بالایی دارند.

انواع فرش های کلاسیک با طرح های مختلف، گلیم و گلیم فرش، گبه و موکت در آشپزخانه مرسوم است. فرش و گلیم با طرح اصیل و سنتی جلوه ای فوق العاده به فضای آشپزخانه می دهد. خصوصا در فضایی که به سبکی مدرن طراحی شده باشد. طرح های اصیل و سنتی در گلیم و گبه تضادی هنرمندانه با دکوراسیون های مدرن ایجاد کرده و فضایی دیدنی را شکل می دهند. البته امروزه فرش های فانتزی و مدرن نیز به عنوان فرش آشپزخانه با طرح های خاص بافته می شوند. فرش سه بعدی آشپزخانه با طرح ادویه جات که در اکثر فروشگاه ها به فروش رسیده است از این دسته فرش های مدرن است. در فرش های فانتزی و مدرن آشپزخانه محدودیت رنگی در بافت فرش وجود ندارد. به همین دلیل این فرش ها همانند یک عکس واقعی به نظر رسیده و وضوح بی مانندی دارند.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه آشپزخانه طح فنجان قهوه کاشان
فرش آشپزخانه طرح فنجان قهوه

جنس فرش آشپزخانه

اولین نکته ای که در خرید فرش مناسب آشپزخانه خوب باید به آن دقت داشت جنس نخ فرش است. فرش آشپزخانه یا فرش کیچن بیش تر از سایر فرش های خانه در معرض کثیف شدن قرار دارد. در آشپزخانه در کنار رطوبت زیاد، مواد غذایی نیز مکررا مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام آشپزی ممکن است انواع این مواد غذایی روی فرش ریخته و موجب کثیف شدن آن شود. فرش آشپزخانه باید به گونه ای باشد که در مرحله اول به راحتی کثیف نشود. در غیر این صورت باید به راحتی تمیز شود. با توجه به این مورد بیش تر فرش های آشپزخانه با نخ های پلی استر بافته می شوند. این نخ ها مقاومت بالایی داشته و وزن کمی دارند. شستشوی فرش با این نوع الیاف بسیار آسان خواهد بود. وزن سبک فرش نیز به جابجایی و شستشوی آسان تر کمک زیادی می کند.

نکته دیگر درمورد بافت یک فرش آشپزخانه خوب، ضخامت و خاب است. اکثر خریداران فرشی را برای استفاده در این فضا خرید می کنند که خاب بسیار کمی داشته باشد. ضخامت و خاب گم در فرش باعث می شود کثیفی ها و ذرات کوچک بین نخ های آن گیر نکند. تمیز کردن فرشی با خاب کم نیز بسیار آسان خواهد بود. از این رو گلیم و موکت در آشپزخانه استفاده زیادی دارد. این محصولات نیز با نخ های پلی استر بافته می شوند و قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سایر فرش ها دارند. قیمت ارزان تر فرش آشپزخانه نکته ای قابل توجه است. زیرا ممکن است پس از مدتی تصمیم بگیرید فرش دیگری برای آشپزخانه خرید کنید.

ابعاد،طرح و رنگ فرش آشپزخانه

در ابتدا در مورد ابعاد فرش مناسب آشپزخانه باید گفت این مورد کاملا سلیقه ای است و برای هر فردی متفاوت است. ممکن است برخی فرش را در ابعادی مانند فرش یا قالیچه 4 متری خرید کنند که تنها زیر میز آشپزخانه را در برگیرد. برخی دیگر نیز ممکن است ابعادی را خرید کنند که تمامی فضای آشپزخانه را در برگیرد. البته باید گفت هر چه فرش مورد استفاده در این محیط کوچک تر باشد تمیز کردن آن نیز راحت تر است.

در مورد طرح و رنگ نیز باید گفت در فرش های کیچن از طرح های بسیار متنوعی استفاده می شود تا انواع سلیقه ها را در برگیرد. در کنار طرح های اصیل و سنتی مانند طرح های قشقایی، طرح های مدرن و سه بعدی نیز طرفداران زیادی دارد. در فرش آشپزخانه اغلب از رنگ های شاد و گرم استفاده می شود تا ظاهری خسته کننده نداشته باشد. رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد در این فرش سبب افزایش انرژی و تحریک اشتها در افراد می شود.

فرش آشپزخانه عروس نیز که این روزها فروش بسیار زیادی دارد بیش تر با رنگ های روشن و مدرن بافته می شود. البته در این مورد باید گفت رنگ های روشن مانند کرم و سفید گزینه مناسبی برای فضای آشپزخانه نیستند. فرش های رنگ روشن نسبت به فرش های زمینه تیره خیلی زود تر کثیفی ها را نشان می دهند.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه آشپزخانه طرح عطر ادویه زمینه متالیک کاشان
فرش آشپزخانه طرح عطر ادویه کاشان

خرید فرش مناسب آشپزخانه 

برای خرید فرش آشپزخانه خوب مطمئنا بهترین گزینه خرید فرش های آشپزخانه ماشینی کاشان است. در این رابطه نیز فروشگاه اینترنتی قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش آشپزخانه را به نمایش گذاشته است. فروش فرش آشپزخانه به قیمت کارخانه با بهترین کیفیت سبب شده خریداران زیادی این فروشگاه را برای خرید فرش ماشینی انتخاب کنند. ضمانت نامه 10 ساله کیفیت که به همراه فرش به خریداران تحویل می شود نشان دهنده همین کیفیت عالی است. ارسال رایگان نیز برای خرید آسان تر فرش از این فروشگاه در نظر گرفته شده است.

چرا کف آشپزخانه فرش پهن کنیم؟

بانوان روزانه ساعت های زیادی از وقت خود را در آشپزخانه به سر میبرند. کار کردن طولانی مدت در آشپزخانه ای که فرش یا کفپوش مناسبی نداشته باشد به بدن شما خصوصا کمر و پا آسیب جدی وارد خواهد کرد. در بلند مدت شما پس از گذشت مدت کوتاهی در آشپزخانه احساس خستگی خواهید داشت.

هنگام شستشوی ظرف ها یا پختن غذا هر لحظه ممکن است چیزی از دست شما رها شده و به زمین بیفتد! خب وقتی آشپزخانه شما سرامیک یا کفپوش داشته باشد ممکن است به کفپوش آشپزخانه شما آسیب وارد شود یا اینکه ظرفی که از دست شما رها شده بشکند. اما وقتی در چیدمان آشپزخانه خود از فرش، گلیم، قالی یا قالیچه استفاده کرده باشید نگرانی کمتری برای آسیب رسیدن به کفپوش یا شکستن ظرف های خود خواهید داشت.

فرش فانتزی آشپزخانه

خیلی ها دوست دارند در آشپزخانه خود از فرش های فانتزی با طرح های شلوغ استفاده کنند. شلوغی طرح در فرش های آشپزخانه یک مزیت محسوب میشود. در فضای آشپزخانه هر لحظه امکان ریختن مواد مختلف روی فرش وجود دارد و فرش های طرح شلوغ و فانتزی کمتر از سایر طرح ها چرک تاب هستند و شما در مدت زمان طولانی تر نیاز به شستشوی فرش فانتزی آشپزخانه خود خواهید داشت.

فرش آشپزخانه دیجیتال

فرش آشپزخانه دیجیتال یا چاپی از دیگر فرش های جدید بازار هستند که برای استفاده در فضای آشپزخانه طراحی و تولید میشوند. از جمله ویژگی های بارز این فرش ها میتوان به طرح و نقش جذاب و مناسب آشپزخانه اشاره کرد. قیمت فرش های آشپزخانه دیجیتالی نسبت به سایر فرش ها کمتر است. ارزان تر بودن قیمت این فرش ها موجب شده تا افراد زیادی به خرید فرش دیجیتالی برای دکوراسیون آشپزخانه خود روی بیاورند.

سخن آخر

در این متن سعی شد تمامی ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه به بهترین شکل ممکن توضیح داده شود. با خرید یک فرش آشپزخانه خوب از فروشگاه قالی کاشان می توانید فضایی بسیار زیبا و خاص را در آشپزخانه خود تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید فرش برای آشپزخانه خود به نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد به خوبی دقت کنید. فرش یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون خانه و تاثیر فوق العاده ای در زیبایی خانه دارد. امیدواریم با خواندن این متن بهترین فرش را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button