لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

ویژگی ها و قیمت فرش 700 شانه تراکم 2550

ویژگی ها و قیمت فرش 700 شانه تراکم 1 2550

خرید فرش ماشینی امروزه به یک تخصص تبدیل شده و یکی از محبوبترین انواع فرش ماشینی کاشان که در ایران تولید می شود فرش 700 شانه تراکم 2550 است. این شهرت و محبوبیت دلایل زیادی می تواند داشته باشد اما مسلما یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل پر فروش و محبوب بودن این فرش ، ارزان بودن قیمت فرش در مقایسه با انواع فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه است در حالیکه از نظر ظرافت نیز اگر فرش 700 شانه اصلی و با تراکم 2550 واقعی باشد چیزی از فرش 1000 شانه کم ندارد. با توجه به این مطلب و برای آشنایی بیشتر و بهتر شما عزیزان با این نوع فرش ماشینی کاشان، به ویژگی ها و قیمت فرش 700 شانه تراکم 2550 می پردازیم. امیدواریم این مطلب در انتخاب و خرید فرش ماشینی خوب و مناسب راهنمایی مفیدی برای شما باشد.

 

فرش 700 شانه طرح هیوا زمینه سرمه ای کاشان فرش 700 شانه طرح خشتی گلدانی زمینه سرمه ای کاشان فرش 700 شانه طرح افشان شاه عباسی زمینه سرمه ای کاشان

فرش 700 شانه طرح هیوا زمینه سرمه ای کاشان

فرش 700 شانه طرح خشتی گلدانی زمینه سرمه ای کاشان

فرش 700 شانه طرح افشان شاه عباسی زمینه سرمه ای کاشان

برای مشاهده گالری فرش های 700 شانه قالی کاشان که مجموعه ای از فرش های زیبا ، باکیفیت و ارزان هستند، از صفحه خرید فرش 700 شانه ما دیدن نمایید.

 

1- تشخیص شانه و تراکم فرش 700 شانه با کیفیت

پیش از آنکه وارد این بحث شویم به شما پیشنهاد می کنیم که اگر تا کنون مقاله های ” شانه فرش ماشینی چیست ” و ” تراکم فرش ماشینی چیست ” را مطالعه نکرده اید حتما با کلیک کردن بر روی عناوین این مقالات آنها را مطالعه نموده تا هم دانش و اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهید و هنگام خرید فرش از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمایید چرا که مقالات مذکور به طور مفصل و اختصاصی به تشریح و توضیح این دو اصطلاح می پردازند و به همین دلیل درک مطلب و ابهامات احتمالی را برای مخاطب آسانتر می سازد.

برای تشخیص شانه و تراکم فرش 700 شانه تراکم 2550 همانطور که در مقالات مذکور نیز به آن اشاره شد، کافی است ما یک خط کش داشته باشیم. به تعداد گره ها در یک متر عرض فرش شانه فرش و به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. بنا بر این کافی است که ما تعداد گره ها در 10 سانتی متر و یا پنج سانتی متر اندازه گیری و با یک تناسب ریاضی ساده آن را در 1 متر محاسبه نماییم.

همانگونه که در مقاله ” تراکم فرش ماشینی ” گفتیم یک فرش 700 شانه تراکم 2550 در اصل در یک متر عرض فرش 850 دارد. بنابر این در 10 سانتی متر عرض این فرش ماشینی 85 گره وجود خواهد داشت. اگر همین میزان گره در 10 سانتی متر طول فرش هم وجود داشته باشد یعنی تراکم طولی فرش نیز 850 بوده و تراکم پودی فرش که معمولا همه جا به عنوان تراکم فرش شناخته می شود و در فرش های جدید سه برابر تراکم واقعی فرش است 2550 خواهد بود:

2550 (تراکم پودی فرش)=3(تعداد پودها)*850(تراکم حقیقی فرش ماشینی)

عوامل دیگری بر روی ویژگی ها و قیمت فرش 700 شانه تراکم 2550 موثر هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

2- ضخامت فرش 700 شانه با کیفیت

در رابطه با ارتفاع نخ خاب و یا همان ضخامت فرش پیشتر نیز به این نکته اشاره کردیم که به طور کلی چه در فرش ماشینی و چه در فرش دستباف، هرچه تراکم گره های فرش ماشینی و یا دستباف بیشتر شود و یا به اصطلاح ساده تر هر چه فرش ریزبافت تر شود، از ضخامت فرش کاسته شده و فرش ظریفتر می شود. بنابر این فرش 700 شانه مسلما نسبت به انواع فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه به طور معمول از ضخامت بیشتری برخوردار است (البته بدیهی است ضخامت در کنار تراکم می تواند تاثیر مستقیمی در وزن فرش  داشته باشد) . ضخامت فرش 700 شانه با کیفیت به طور معمول 11 میلیمتر (+-1) می باشد. علت اینکه با ریز بافت شدن فرش، خاب و یا ضخامت فرش کم می شود به خاصیت فیزیکی نخ خاب فرش باز می گردد. زیرا اگر خاب فرش زیاد باشد نخهای خاب به اطراف خم می شوند و گلهای فرش زیبایی خود را از دست می دهند.

 

فرش 700 شانه طرح مهبد زمینه روناسی کاشان فرش 700 شانه طرح افشان زمینه کرم کاشان فرش 700 شانه طرح ناردون زمینه آبی کاشان

فرش 700 شانه طرح مهبد زمینه روناسی کاشان

فرش 700 شانه طرح افشان زمینه کرم کاشان

فرش 700 شانه طرح ناردون زمینه آبی کاشان

برای مشاهده گالری فرش های 700 شانه قالی کاشان که مجموعه ای از فرش های زیبا ، باکیفیت و ارزان هستند، از صفحه خرید فرش 700 شانه ما دیدن نمایید.

 

3- جنس نخ و مواد اولیه فرش 700 شانه با کیفیت

در میان انواع موارد اولیه ای که در بافت فرش ماشینی به کار می رود، آنچه بیشتر از همه برای مشتریان فرش آشناست، فرش تماما آکرلیک است. آکرلیک یا اکرلیک نوعی از نخ خاب فرش ماشینی است که به دلیل ویژگی های خاص خود، در حال حاضر مرغوبترین نوع نخ خاب فرش ماشینی می باشد. دوام و ایستایی دو فاکتور مهم فرش این نوع نخ که آن را از سایر نخ و مواد اولیه فرش ماشینی به ویژه انواع نخهای خانواده پلی استر (نخهای BCF و پلی پروپیلن و ورجین و…) متمایز ساخته است. علاوه بر این، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه این فرش نیز در این شهرت و اعتبار و کاربرد زیاد نخش زیادی داشته است.

با این وجود یکی از نقاط ضعف نخ اکرلیک که در هنگام خرید فرش ماشینی برای مشتریان کارخانه فرش کاشان اهمیت دارد، موضع پرزدهی نخ اکرلیک است. خوشبختانه در سالهای اخیر به لطف پیشرفت تکنولوژی و دانش  در صنعت نساجی، این موضوع تا حد زیادی مرتفع شده است. استفاده از تکنولوژی هیت ست کردن نخ باعث شده است که تا 90درصد این مشکل مرتفع گردد. یعنی فرشهایی که با نخ اکرلیک هیت ست شده تولید و بافت می شوند، دیگر مانند فشهای اکرلیک معمولی پرزدهی زیاد ندارد، ولی در ابتدای استفاده پرزهای ریز و ناچیزی در سطح فرش به چشم می خورد که پس از مدتی پا خوردن و بالا آمدن پرزهای لای فرش، این پرزها نیز تمام شده و فرش با کیفیت در اختیار مشتری قرار می گیرد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که فرش پلی استر نسبت به اکرلیک هم ارزانتر است و هم نور بیشتر را منعکس می کند که فرش را براق می کند. و هم اینکه اساسا پلی استر پرز نمی دهد! اما عیب خیلی مهمی که الیاف پلی استر را برای فرش ماشینی نامرغوب ساخته است ایستایی بسیار پایین تر این الیاف نسبت به الیاف اکرلیک است. به عبارت ساده تر فرش پلی استر نسبت به فرش اکرلیک بسیار زودتر سفت می شود و الیاف آن به هم می چسبد. 

آنچه تا اینجا گفته شد مربوط به جنس نخ خاب فرش ماشینی بود. در مورد جنس پود فرش 700 شانه آنچه بیشتر به کار می رود یکی چله یا همان نخ پنبه است و دیگری جنس کنف یا جوت. پود پنبه نسبت به پود جوت گرانتر و دارای انعطاف پذیری بیشتر است. به عبارت دیگر فرشهایی که با پود پنبه بافته می شوند در صورت تا خوردن نمی شکنند و راحت تا می خورند.

برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم مقاله راهنمای جامع خرید فرش ماشینی مجموعه قالی کاشان را مطالعه نمایید.

 

4-  قیمت فرش ماشینی 700 شانه 6 متری و 9 متری و 12 متری با تراکم 2550 کاشان

به طور کلی قیمت فرش ماشینی، تحت تاثیر عوامل متعددی است و در این میان ویژگی ها و قیمت فرش 700 شانه تراکم 2550 از این قاعدع مستثنی نیست. برخی از این عوامل موثر در قیمت که در هنگام خرید فرش ماشینی باید حتما آنها را مد نظر داشته باشیم عبارتند از : شانه فرش، تراکم فرش، جنس نخ خاب فرش ، جنس نخ تار و جنس نخ پود فرش، وزن فرش، برند فرش، کیفیت آهار و تکمیل فرش، خدمات پس از فروش و گارانتی فرش.

مسلما تشخیص برخی از این عوامل همچون جنس نخ تار و پود و یا جنس نخ خاب فرش و کیفیت آهار و تکمیل برای مشتریان مخاطبان عمومی و عادی که در این حوزه تخصص ندارند کاری سخت و دشوار است. ما در وبسایت قالی کاشان که به منظور خرید اینترنتی فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان راه اندازی شده است و انواع فرش جدید و زیبا را متناسب با سلایق مختلف در یک مجموعه گرد آورده است، خود را متعهد ساخته ایم که عوامل تاثیر گزار در قیمت فرش ماشینی را برای شما شرح دهیم. با توجه به نوسانات زیاد قیمت فرش و مواد اولیه، مسلما تعیین یک قیمت مشخص و ثابت برای فرش کار آسانی نیست. اما آگاهی از عوامل و فاکتورهای موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی می توان برای آگاهی شما از قیمت فرش ماشینی کاشان و یا مشهد و … بسیار راه گشا باشد.

 

1-فرش 700 شانه ي واقعي:
700 شانه هاي واقعي داراي تراکم عرضي (شانه فرش) 700 گره و تراکم طولي (تراکم فرش) 2100 تا 3000 گره هستند که معروفترين آن تراکم 2550 هست.
700 شانه هاي اصل و درجه يک معمولا به صورت 8 رنگ يا 10 رنگ با اختلاف قيمت جزئي عرضه مي شوند. بافت هفتصد شانه با دستگاه هاي مختلفي انجام ميشود که معروفترين آن HCPx2 مي باشد که از دستگاه هاي مدرن و درجه يک در حال حاضر است.

2- 700 شانه ي تبديلي:
700 شانه هاي تبديلي ، به فرش هايي گفته مي شود که به وسيله دستگاه هاي 500 شانه بافته شده و توسط تغييراتي که در دستگاه داده شده با تراکم عرضي (شانه فرش) 700 گره عرضه مي شوند و معمولا داراي تراکم طولي (تراکم فرش) در حدود 1500 گره و به صورت 7 رنگ در بازار موجود هستند.
اين شاخه از فرش ماشيني يعني 700 شانه ي تبديلي از 700 شانه ي واقعي قيمت و کيفيت به مراتب پايين تري دارد که گاها در فروشگاه هاي نامعتبر فيزيکي و به خصوص فروشگاه فرش هاي اينترنتي، زياد ديده مي شود که با بهانه هاي بي اساس به عنوان فرش 700 شانه واقعي فروخته مي شوند.

3- طرح 700 شانه:
فرش ماشيني طرح 700 شانه بر خلاف اسمش در شاخه ي 700 شانه قرار نميگيرد و علت نام آن ، بافته شدن طرح هاي جديد و پرفروش 700 شانه در اين دسته از فرش ماشيني هست و در واقع جزو دسته ي 500 شانه ي فرش ماشيني قرار دارد که با تراکم عرضي (شانه فرش) 500 گره و تراکم طولي (تراکم فرش) در حدود 1000 واقعي بافته مي شود.
همچنين فرش طرح 700 شانه با تعداد رنگ 7 يا 8 عرضه مي شود که دستگاه هاي بافنده ي اين نوع از فرش ماشيني دستگاه هاي کامپيوتري و به روز تري نسبت به 500 شانه هستند و در رده ي بالا تري قرار ميگيرند. فرش هاي طرح 700 شانه به خاطر قيمت کمتر و طرح هاي زيباي آن مورد استقبال خيلي ها هستند که با اين وجود کيفيت خوبي هم دارند.

 

فرش 700 شانه طرح حوض نقره زمینه آبی کاشان فرش 700 شانه طرح نیلا زمینه فیلی کاشان فرش 700 شانه طرح حوض نقره زمینه سرمه ای کاشان

فرش 700 شانه طرح حوض نقره زمینه آبی کاشان

فرش 700 شانه طرح نیلا زمینه فیلی کاشان

فرش 700 شانه طرح حوض نقره زمینه سرمه ای کاشان

برای مشاهده گالری فرش های 700 شانه قالی کاشان که مجموعه ای از فرش های زیبا ، باکیفیت و ارزان هستند، از صفحه خرید فرش 700 شانه ما دیدن نمایید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button