لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چگونه فرش پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چگونه فرش پذیرایی را انتخاب کنیم؟

پذیرایی یک خانه یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده که به علت سپری کردن بیشترین زمان توسط اعضای خانواده، تاثیر بسیار مهمی بر آنها نیز دارد. در نتیجه هر چقدردر زمان چیدمان دکوراسیون آن بیشتر حساسیت به خرج داده شود سبب ایجاد گرمی و آرامش بخشی در افراد میشود. فرش پذیرایی که یکی از عناصر مهم و اثر گذار بر جذابیت دکوراسیون پذیرایی هر منزل است معمولا یک از چالش بر انگیز ترین انتخاب های افراد است. اگر شما هم خانه دارید و برای انتخاب فرش پذیرایی خانه تان مردد هستید پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا در این مقاله با ویژگی های فرش مناسب پذیرایی و انواع آن به خوبی آشنا شوید و در هنگام خرید و انتخاب فرش، مانند یک کارشناس عمل کرده و به آسانی با یک انتخاب درست، تحسین و توجه دیگران را برانگیزید.

مدل های مختلف فرش پذیرایی

فرش های مناسب پذیرایی انواع مختلفی دارند که شما میتوانید با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

فرش فانتزی:

این مدل از فرش پذیرایی تنوع طرح و رنگ زیادی داشته و مانند دیگر فرش های ماشینی، طیف وسیعی از سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. این مدل در انواع اشکال هندسی مانند گرد، مربع و مستطیل تولید میشود. اگر چه طرح مربع و مستطیل نیز از طرح های بسیار پرطرفدارند اما اگر شما به دنبال ایجاد صمیمیت بیشتر در فضای پذیرایی منزل خود هستید پیشنهاد ما به شما خرید فرش فانتزی گرد است.

مدل فرش سنتی:

این مدل فرش همان طور که از اسمش مشخص است مناسب خانه های دارای سبک سنتی در دکوراسیون است و در آن از رنگ های گرم استفاده میشود.

مدل فرش مدرن:

این نوع از فرش پذیرایی از انواع فرش های امروزی بوده که در بیشتر خانه ها وجود دارد و در رنگ ها و طرح های متنوعی نیز تولید میشود.

فرش گرد:

با کمک این نوع از فرش میتوان فضا را بزرگتر جلوه داده و موجب مرکزیت اتاق پذیرایی شد. این نوع از فرش جذابیت خاصی به فضای دکوراسیون میدهد.

چگونه فرش پذیرایی را انتخاب کنیم؟
چگونه فرش پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چهار نکته قابل توجه به هنگام خرید فرش پذیرایی:

1- رنگ فرش:

یکی از مهترین نکاتی که به هنگام خرید فرش برای پذیرایی باید به آن دقت کرد انتخاب بهترین رنگ برای فرش پذیرایی است. در این مرحله شما باید رنگ مجموعه وسایل های موجود در دکوراسیون خود را در نظر گرفته و رنگ فرش خود را به صورت هماهنگ و ست با با آنها خریداری کنید. از آنجایی که فرش بر روی زمین پهن میشه و در هماهنگ نشون دادن محیط بسیار موثره پس اگر مبل شما طرح دار است سعی کنید از فرش های با طرح ساده استفاده کنید اما اگر مبل شما ساده است از فرش های طرح دار استفاده کنید.

2- سایز فرش پذیرایی:

در هنگام خرید فرش پذیرایی منزلتان حتما به این نکته توجه شود که شما از چه بخش ها و فضاهایی برای نشستن روی زمین استفاده میکنید و با توجه به این موضوع، فرشی را انتخاب کنید که قسمت نشستن را پوشش می دهد. محدوده اندازه فرش این بخش باید به این صورت باشد که حداقل پایه های جلویی مبل و صندلی ها روی آن قراربگیرد نه جلوی آن. به این شکل محدوده نشستن همه افراد مشخص میشود.
یک روش آسان برای مشخص کردن فرش مناسب پذیرایی شما این است که فضای نشیمن را تا پایه های جلویی مبلمان و صندلی ها اندازه بگیرید و سپس متوجه میشوید که فرش انتخابی شما استاندارد هست یا نه؟ البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حتما به هنگام خرید بهتر است فرش کمی از میزان استاندارد بزرگتر باشد نه کوچکتر و حتما مطمئن شوید که فرش زیر پایه های جلویی قرار میگیرد.

3- جنس فرش پذیرایی:

انتخاب جنس مناسب برای فرش پذیرایی به عوامل متعددی مانند تعداد وسایلی که در اتاق پذیرایی وجود دارد، نحوه کابرد آنها و بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. رایج ترین جنس های به کار رفته در فرش ها، اکریلیک و پلی استرو پنبه است.

پلی استر و پنبه

این جنس از فرش از لحاظ قیمتی بسار مقرون به صرفه بوده و به سادگی تمیز میشوند. اما مهمترین عیب آنها، دوام و طول عمر پایینشان است. بافت آنها ساده و بدون برجستگی بوده و برخلاف فرش های اکریلیک، پرز دهی نیز ندارند.

اکریلیک
از رایج ترین و محبوب ترین جنس در صنعت فرش ماشینی است که دارای رنگبندی و طرح های متنوع بوده و گرم و نرم و قابل شستشو است اگر چه پرزدهی این نوع از فرش بسیار زیاد است اما به مرور زمان و با جاروبرقی ، این مشکل رفع خواهد شد.

4- ضخامت فرش:

انتخاب فرش بر اساس ضخامت نیز به نوع کابرد آن و تعداد وسال موجود در پذیرایی بستگی دارد. فرشهایی که دارای پرز بلند هستند ضخیم ترند و اگرچه احساس نرمی بیشتری به پاهایتان منتقل میکنند اما برای پذیرایی که در آن وسایل زیادی است مناسب نیستند. اما فرش های دارای پرز کوتاه، نازک تر بوده اما محکمتراند و شستشویشان نیز آسان تر است.

 

فضای مناسب برای قرار دادن فرش

تعدادی از افراد تصور این را دارند که تمام فضای خانه حتما بابد فرش باشد, اما جالب است بدانیدکه اصلا این چنین نیست و شما با توجه به محیطی که دارین برای بخشی از آن فرش تهیه کنید و بخشی دیگر را خالی قرار بدهید و البته که به زیبایی بصری شما بسیار کمک میکند این کار.  نکاتی که در اینجا مطرح می کنیم بر مبنای اصول طراحی دکوراسیون داخلی است. در واقع افراد می توانند بنابر سلیقه ی شخصی خود اقدام به چیدمان منزل خود کنند.

نحوه ی پهن کردن فرش در پذیرایی

فرش یکی ار مهم ترین وسایل تزئینی, اصلی و کاربردی برای خانه و دکوراسیون است. بنابراین شما میتوانید از فرش به عنوان یک نظم دهنده, کفپوش و یک عنصر تزئینی و زیبایی بخش به محیط استفاده کنید و بسیار لذت ببرید. از این رو آشنایی با اصول درست  پهن کردن فرش در منزل می تواند به کارایی و احساس خوشایند فضای شما بیافزاید.

انتخاب فرش برای پذیرایی بر اساس اندازه

معمولا در برخی از خانه ها محیط شلوغ و آشفنه باعث این میشود که زیبایی آن خانه کاملا از بین برود. این بی نظمی که در محیط به چشم می خورد را نمی توانیم اصلاح کنیم.دلیل این موضوع، توجه نکردن به اندازه ی فرش هایی است که در این محیط پهن شده است. براساس اصول چیدمان در دکوراسیون بهتر است، اندازه ی فرش را برای پذیرایی منزل طوری انتخاب کنیم که وقتی مبل را روی آن قرار می دهیم، تنها دو پایه ی جلویی مبل بر روی آن قرار بگیرد و پایه های عقب بر روی زمین باشد.

بهترین فرش پذیرایی را از کجا بخریم؟

همانطور که مشاهده نمودید در این مقاله، شما با فرش پذیرایی و مدل های مختلف آن و همچنین چهار نکته مهم به هنگام انتخاب این فرش آشنا شدید. در پایان باید به این نکته اشاره شود که از آنجایی که فرش پذیرایی در محلی قرار دارد که اصطلاحا پاخور بیشتری نسبت به فرش های دیگر دارد و نیز در زیبایی دکوراسیون اهمیت ویژه ای داراست، انتخاب آن نیز شاید کمی سخت تر باشد. شما میتوانید از طریق مشورت به صورت آنلاین با مشاوران و کارشناسان مجرب مجموعه …… در هرکجا که باشید بدون دغدغه بهترین هارا برگزینید. همچنین این مجموعه، با حذف واسطه ها و امکان خرید مستقیم از کارخانه، این امکان را برای شما فراهم کرده است که فرش پذیرایی مدنظرتان را با هزینه ای بسیار مناسب و به همراه ارسال رایگان و ضمانت 10 ساله خریداری نماید. مطمئنم تایید می کنید که اگر تا الان از خرید اینترنتی فرش، واهمه داشتید، وقت آن رسیده که تمام نگرانی هایتان را کنار بگذارید چون مجموعه قالی کاشان با سابقه ای درخشان در حوزه فروش اینترنتی هر لحظه در کنار شماست تا بهترین تجربه خرید را برای شما رقم بزند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button