لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

مراحل تولید فرش ماشینی!

مراحل تولید فرش ماشینی!

ایران یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین تولید‌کنندگان فرش ماشینی در جهان است و به جرات می‌توان گفت که تولیدات فرش ماشینی ایران، در سطح جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که بر خلاف قالی دستبافت توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. به دلیل سرعت تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به قالی دستبافت قیمت ارزانتری دارد. در ادامه همراه قالی کاشان باشید تا به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

انتخاب الیاف فرش ماشینی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که برای تولید فرش ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود. و این دلایل خاص خود را دارد، از جمله اینکه الیاف مصنوعی قیمت پایین تری دارند، به مقدار زیاد تولید می شوند و حتی تنوع خوبی در مواد و بافت ایجاد می کنند.

نخ ها به صورت الیاف خام یا رشته های بلند به کارخانه نخ فرش وارد می شوند. الیاف خام حدود 18 سانتی متر طول دارند و معمولاً پیچ خورده نیستند و رشته هایی هستند که نیاز به تغییر دارند. این رشته ها را در ظرف قیفی مانند ریخته و روغن می زنند تا به واحد ریسندگی منتقل شوند.

خب ما به اینجا رسیدیم که برای تولید یک فرش خوب نیاز به مواد اولیه خوب مانند نخ پنبه درجه یک دارید. نخ فرش خواب یک دستگاه درجه یک به صورت خام می باشد. برای تکمیل این قسمت و شروع تولید، الیاف را به مرحله ریسندگی برده و از آنجا وارد مرحله رنگرزی و در نهایت بافت می شوند. در همین حال، الیاف در طول فرآیند هیت ست قرار می گیرند. اما چرا ؟ حرارت دادن نخ باعث کاهش کرکی نخ و همچنین کرکی شدن الیاف فرش می شود. این فرآیند همچنین میزان نخ استفاده شده در فرش ماشینی را کاهش می دهد.

رنگ کردن نخ ها

برای بافتن اولین فرش باید تارها را رنگ کرد. برای شروع این فرآیند ابتدا حدود 400 کیلوگرم الیاف را در خمره هایی تحت فشار هوا قرار می دهند تا رنگ مورد نظر بین آنها پخش شود.

در روشی دیگر الیاف یا کلاف ها را به طور متوالی از حوضچه های رنگ عبور می دهند تا کاملاً به رنگ دلخواه درآیند. روش سومی نیز وجود دارد که به این صورت است که تارها را شکل می دهیم و سپس رنگ داغ تحت فشار وارد بافت نخ می شود تا نخ ها رنگ شوند.

در روش چهارم نخ با استفاده از غلتک های چاپ رنگی پرس می شود. هر کارخانه از روش معمولی خود برای رنگرزی استفاده می کند. در نهایت نخ ها به هر روشی رنگرزی می شوند، در مرحله بعد تحت فشار بخار قرار گرفته و سپس شسته و خشک می شوند.

رنگ پود، شانه و فرش

به نخ هایی که به صورت عمودی در داخل فرش بافته می شود، تار می گویند. در حالی که پود به نخ هایی اطلاق می شود که به صورت افقی در بافت فرش استفاده می شود و در واقع رنگ را در جای خود محکم می کند. وسیله ای که رنگ و پارچه را در جای خود تثبیت می کند، شانه نام دارد. در واقع نخ فرش از شانه نیز عبور می کند. رنگش چیه؟ همان الیاف رنگی که زمینه فرش را به شما نشان می دهد.

آهار زنی پشت فرش

 آهار زنی از مراحل تکمیل فرآیند محسوب می شود. طی این مرحله رول‌ های فرش وارد دستگاه آهار می شود. با کاربرد حرارت و همین طور بخار آب مواد مخصوصی به قسمت پشت فرش نفوذ داده شده و سطح پشت فرش را در بر می گیرد. این مواد باعث می شود دوام و استحکام فرش افزایش یابد . این دستگاه به دو صورت خشک و مرطوب عمل می نماید. آهار مرطوب که تحت فشار بخار آب انجام می گیرد کیفیت بهتری داشته و بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

همراه با قالی کاشان بهترین خرید ها را تجربه کنید

برای خرید فرش کودک کاشان با بهترین کیفیت و قیمت ارزان فروشگاه قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. فرش های ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. خرید مستقیم از کارخانه در کنار ارسال رایگان فرش سبب شده قیمت فرش در مجموعه قالی کاشان ارزان تر از سایر فروشگاه ها باشد. از مزایای دیگر خرید اینترنتی فرش کودک کاشان دریاف ضمانت نامه 10 ساله کیفیت فرش است. از این رو خریداران در مورد کیفیت بالای فرش نیز دغدغه ای نخواهند داشت.

مجموعه قالی کاشان جدید ترین و خاص ترین طرح های فرش ماشینی را رنگ بندی های مدرن و امروزی به نمایش گذاشته است. طیف بسیار گسترده طرح های موجود در فروشگاه قالی کاشان هر نوع سیلقه ای را پوشش می دهد. از این رو انتخاب طرح فرش در این فروشگاه بسیار آسان تر است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button