لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

ابعاد فرش ماشینی – سایز و اندازه استاندارد انواع فرش

انواع ابعاد فرش ماشینی - طول و عرض استاندارد در فرش و اندازه هر سایز فرش

یکی از موارد مهم در خرید فرش ماشینی ، انتخاب صحیح ابعاد فرش ماشینی است. انتخاب ابعاد مناسب فرش با دکوراسیون منزل به زیبایی و جلوه هر چه بیشتر فرش در فضا کمک می کند. در طرف مقابل نیز در صورت انتخاب اشتباه سایز و اندازه فرش مطمئنا زیبایی مورد انتظار از فرش در دکوراسیون برآورده نخواهد شد. در این مورد باید اطلاعات لازم در مورد ابعاد یا همان طول و عرض استاندارد فرش ماشینی را به دست آورده و با اطمینان کامل اقدام به خرید کرد.

ابعاد فرش ماشینی به صورت استاندارد در همه کارخانه های تولید کننده فرش کاشان یکسان است. البته ممکن است برخی از خریداران ترجیح دهند فرش با ابعاد سفارشی خرید کنند که در این مورد نیز صحبت خواهیم کرد. در ادامه این مقاله از سایت قالی کاشان در مورد انواع ابعاد فرش ماشینی و طول و عرض استاندارد آن ها صحبت خواهیم کرد. برای خرید فرش با ابعاد مناسب دکوراسیون خود با ما در قالی کاشان همراه شوید.

ابعاد استاندارد فرش ماشینی چیست؟

فرش ماشینی همان طور که می دانید چندین اندازه و سایز استاندارد دارد. هر طرح و نقشه فرش ماشینی با چندین سایز استاندارد بافته می شود. در تولید فرش نیز از این نقشه ها استفاده می شود. اما بافت فرش با سایز هایی که برای آن ها نقشه طراحی نشده است ممکن نیست. نه این که ممکن نباشد، بلکه باید نقشه فرش مجددا طراحی شود. در نتیجه هزینه بافت فرش بیشتر می شود. اما برای ابعاد استاندارد فرش هزینه اضافه به دوش خریداران نخواهد افتاد. ابعاد استاندارد فرش ماشینی به صورت زیر است.

فرش راهرو طرح مراکشی هندسی مدرن - فرش کاشان قالی کاشان

  • فرش 12 متری: 3 در 4 متر
  • فرش 9 متری: 2.5 در 3.5 متر
  • فرش 6 متری: 2 در 3 متر
  • فرش یا قالیچه 4 متری: 1.5 در 2.25 متر
  • کناره فرش 4 متری: 1 در 4 متر
  • کناره فرش 3 متری: 1 در 3 متر
  • کناره فرش 2 متری: 1 در 2 متر
  • کناره فرش 1.5 متری: 1 در 1.5 متر
  • پادری 50 در 80 سانتی متر یا 50 در 100 سانتی متر

برخی از انواع طرح فرش به خصوص طرح های فرش فانتزی و مدرن به صورت دایره و بیضی نیز به شکل استاندارد بافته می شوند. البته بافت فرش به صورت بیضی بسیار محدود است و طرح های کمی با این شکل به صورت استاندارد بافته می شوند. اما فرش گرد و دایره ای طرح های متتوع تری دارد که با سایز های استاندارد بافته می شود. ابعاد استاندارد فرش گرد ماشینی به صورت زیر است.

  • فرش گرد قطر 1 متر
  • فرش گرد قطر 1.5 متر
  • فرش گرد قطر 2 متر

فرش فانتزی مدرن جدید طرح رنگارنگ کاشان - فرش کاشان خرید فرش از کارخانه - قالی کاشان

سایر ابعاد و سایز های فرش ماشینی دارای نقشه طراحی شده نخواهد بود و از این جهت فرش با ابعاد سفارشی محسوب می شود. برای بافت فرش سایز سفارشی هزینه های بیشتری نیز باید پرداخت کنید. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت می کنیم.

فرش کاشان - خرید فرش فانتزی و مدرن طرح آبرنگی قالی کاشان - فرش فانتزی و مدرن جدید

ابعاد سفارشی در فرش ماشینی

برخی از خریداران نیاز به خرید فرش با طول و عرض سفارشی دارند. برای مثال بار ها پیش آمده که برخی خریداران فرش با خود فکر می کنند که فرش 9 متری دارای طول و عرض 3 متر است. با در نظر داشتن این سایز نیز اقدام به خرید فرش می کنند که با مشکل روبرو می شوند. همان طور که می دانید فرش به شکل مستطیل بافته می شود. اما فرش 3 در 3 مربعی شکل است. بنابراین این نوع ابعاد سفارشی محسوب خواهد شد.

برخی نیز متناسب با فضای خانه خود نیاز دارند که طول و عرض فرش را مقداری تغییر دهند. در طرف دیگر در فضایی با اندازه بسیار بزرگ نیز استفاده از فرش یکپارچه با سایز بزرگ مرسوم شده است. در نتیجه فرش سایز بزرگ سفارشی نیز همیشه خریداران خود را دارد. در خرید فرش با طول و عرض سفارشی باید به نکاتی دقت کرد. در مقاله فرش سایز بزرگ و سفارشی در این باره به صورت مفصل صحبت کرده ایم. در اینجا تنها چند نکته مهم را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

نکات مهم در خرید فرش با اندازه سفارشی

همان طور که گفته شد برای بافت فرش با ابعاد سفارشی و غیر استاندارد باید نقشه و طرح فرش دوباره طراحی شود. طراحی مجدد نقشه در فرش باعث افزایش قیمت نهایی فرش خواهد شد. نکته دیگر در بافت فرش با سایز سفارشی، جفتی بودن آن است. دستگاه های تولید کننده فرش ماشینی تنها به صورت جفتی فرش می بافند. در نتیجه اگر سایزی سفارشی برای بافت به دستگاه داده شود دو تخته از آن بافته خواهد شد. پس خریدار باید هزینه هر دو تخته فرش را پرداخت کند.

برای رفع این مشکل نیز راه هایی وجود دارد. اولین راه انتخاب سایز یا ابعاد فرش ماشینی به صورت نصفه است. برای مثال اگر فردی یک تخته فرش 4 متر در 4 متر سفارشی نیاز داشته باشد، می تواند نصف این سایز را سفارش دهد. به عبارت دیگر دو تخته فرش سایز 4 در 2 متر خرید کند. با این کار دیگر لازم نیست یک جفت فرش 4 در 4 متر را خرید نماید.

اما برخی نیز دوست دارند فرش به صورت کاملا یکپارچه باشد. برای این افراد نیز یک راه ساده وجود دارد. برای این خریداران یک جفت فرش با نصف سایز مورد نظرشان بافته شده و سپس به هم متصل می شود. برای مثال دو تخته فرش 4 در 2 متر بافته شده و به هم وصل می شود تا یک تخته فرش 4 در 4 متری شکل گیرد. فرش متصل شده از نظر ظاهری تفاوتی با فرش های معمولی نخواهد داشت. در این روش هزینه اتصال نیز به هزینه طراحی و بافت اضافه می شود.

نکته دیگر در مورد فرش های با ابعاد بزرگ مثل فرش 24 متری، فرش 20 متری، فرش 18 متری یا فرش 15 متری، جابجایی سخت تر نسبت به فرش های با ابعاد استاندارد است.

فرش سایز بزرگ سفارشی 24 متری بافته شده در کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

انتخاب اندازه مناسب فرش برای فضای خانه

انتخاب ابعاد مناسب فرش ماشینی با دکوراسیون موردی بسیار مهم است. در انتخاب ابعاد فرش باید به اندازه کلی فضای خانه توجه داشت. در چینش فرش در دکوراسیون هر فرد سلیقه ای متفاوت دارد. برخی به سبک سنتی علاقه دارند و کل فضای خانه را با فرش پر می کنند. این مورد بیشتر در خانه های کوچک دیده می شود. برخی نیز دوست دارند فرش با دیوار ها فاصله داشته باشد تا کفپوش ها نیز جلوه ای مناسب داشته باشند.

اگر فضای اتاق پذیرایی بزرگ باشد می توان از چندین فرش با سایز مناسب برای تفکیک فضا های مختلف استفاده کرد. یا از یک فرش با سایز بزرگ و خاص استفاده کرد. فاصله فرش ها تا دیوار بسته به فضای خانه می تواند بین 20 تا 50 سانتی متر باشد. بهتر است فرش اطراف مبلمان نیز به گونه ای باشد که تنها پایه های جلوی مبل روی فرش قرار گیرد.

فرش کاشان-خرید فرش 1200 شانه طرح اصفهان زمینه نقره ای کاشان- قالی کاشان

در انتخاب فرش اتاق خواب نیز همین موارد قابل استفاده است. اگر نمی خواهید تمام فضای اتاق را فرش کنید می توانید از فرش با سایز کوچک مثل قالیچه 4 متری استفاده کنید. فرش اتاق خواب را به گونه ای قرار دهید که در کنار تخت پهن شده باشد. به شکلی که بعد از بلند شدن از تخت پای فرد در تماس با زمین قرار نگیرد. از فرش های گرد و دایره ای نیز می توان در بخش هایی از دکوراسیون استفاده کرد. به خصوص برای فرش آشپزخانه در کنار میز غذاخوری گرد.

خرید فرش با ابعاد استاندارد یا سایز سفارشی از کارخانه

برای خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان با انواع ابعاد و اندازه ها مطمئنا فروشگاه اینترنتی قالی کاشان بهترین گزینه خواهد بود. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش ماشینی مثل فرش فانتزی مدرن، فرش کلاسیک، فرش سنتی و اصیل، فرش شگی، فرش آشپزخانه، فرش وینتیج کهنه نما، فرش کودک و عروسکی و… قابل خرید است.

یکی از مزیت هایی که سایت قالی کاشان برای خریداران فرش در نظر گرفته است، امکان خرید فرش به قیمت ارزان و از درب کارخانه است. با خرید از کارخانه دیگر هزینه های اضافی واسطه ها ودلالان به قیمت فرش اضافه نخواهد شد. ارسال رایگان فرش نیز به کمتر شده هزینه های خرید فرش کمک خواهد کرد. قیمت فرش هر چند در قالی کاشان ارزان تر است. اما کیفیت فرش در بالاترین حد خواهد بود. ضمانت نامه و گارانتی 10 ساله کیفیت فرش این موضوع را اثبات می کند.

اندازه استاندارد پادری

کوچکترین ابعاد استاندارد فرش ماشینی ، پادری است. پادری‌ها، ابعادی بین ۵۰ در ۸۰ سانتی‌متر دارند و همانطور که از اسم‌شان پیداست، در جلوی در پهن می‌شوند و مانع از انتقال آلودگی از یک محیط به محیط دیگر می‌شود. پادری‌ها جلوی درب حمام و سرویس‌ بهداشتی نیز کاربرد دارند و باعث خشک شدن رطوبت پا می‌شوند.

پادری‌ها، با توجه به کاربردی که دارند، جنس‌های متفاوتی دارند و ممکن است از فرش ماشینی ، گلیم ، الیاف پلاستیکی، موکت و غیره تشکیل شده باشند. امروزه سایزهای مختلفی از پادری‌ها در بازار وجود دارند، اما همانطور که اشاره شد، ابعاد استاندارد فرش ماشینی در اندازه‌ی پادری، همان ۵۰ در ۸۰ سانتی‌متر می‌باشد.

سایز 2 در 3 یا فرش شش متری

فرش شش متری که ابعادی معادل ۲ متر در ۳ متر دارد، رایج‌ترین اندازه و سایز متداول فرش است. فرش‌های شش‌ متری هم در نمونه‌های فرش دستباف و هم فرش ماشینی به وفور یافت می‌شوند و معمولا افراد و مشتریان به خرید این سایز از فرش، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. حتی افرادی که نیاز به پهن کردن فرش‌های بزرگ در منزل‌ خود دارند، گاهی ترجیح می‌دهند از دو فرش شش متری در کنار همدیگر استفاده کنند تا در شرایط خاص، بتوانند از هر دو فرش در فضاهای مجزا استفاده کنند.

اندازه فرش کناره

فرش کناره فرشی است که از آن در راهروها و قسمت‌های بلند و باریک منزل استفاده می‌شود. انواع فرش کناره در ابعاد استاندارد (۱ متر در ۲ متر) ، (۱ متر در ۳ متر) و (۱ متر در ۴ متر) بافته می‌شود. اگر به فرش‌هایی در ابعاد بلندتری از آنچه گفته شد نیاز دارید، می‌توانید از انواع فرش متری استفاده کنید. عرض فرش متری، ۱ متر بوده و طول آن، مطابق میل مشتری برش می‌خورد و سپس انتهای آن به وسیله‌ی ماشین دوخته می‌شود.

نکته آخر درباره سایز و انداز فرش ماشینی

در این مقاله از وبلاگ قالی کاشان سعی شد تمامی نکات در مورد ابعاد فرش ماشینی و اندازه های استاندارد یا سفارشی فرش بیان شود. اگر هم چنان سوالی در مورد طول و عرض فرش های ماشینی دارید می توانید سوال خود را با کارشناسان قالی کاشان مطرح کنید. برای انتخاب بهتر اندازه مناسب فرش نیز می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان قالی کاشان بهره مند شوید. با دریافت مشاوره در خرید و انتخاب طرح و اندازه فرش مطمئنا بهترین فرش کاشان را به خانه خود هدیه خواهید داد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button