لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

انواع فرش های فانتزی و مدرن و ویژگی های آن ها

بررسی انواع فرش های فانتزی و مدرن کاشان - راهنمای خرید فرش فانتزی - قالی کاشان

فرش های ماشینی از نظر ظاهری یا طرح و نقش به دو دسته فرش های کلاسیک و سنتی یا فرش های فانتزی و مدرن تقسیم می شوند. فرش های کلاسیک یا سنتی به دسته ای از فرش های ماشینی اطلاق می شود که دارای ظاهری همانند فرش ها یا قالی های دستباف اصیل ایرانی هستند. فرش های کلاسیک ماشینی طرح و نقش های زیبا و هنرمندانه خاص ایران را حفظ کرده و نمادی از هنر و فرهنگ ایران محسوب می شوند. از مشهور ترین های فرش کلاسیک می توان به فرش های طرح افشان یا فرش های ترنج دار اشاره کرد. دسته دیگر فرش های فانتزی و مدرن هستند. در ادامه متن در قالی کاشان انواع فرش های فانتزی و مدرن و ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم.

انواع فرش های فانتزی و مدرن ماشینی

فرش های فانتزی و مدرن انواع مختلفی دارند و در شانه و تراکم های مختلفی بافته می شوند. امروزه سبک زندگی رو به تغییر است و به سبک های مدرن نزدیک شده است. از این رو فرش های فانتزی هماهنگی بیش تری با فضا های مدرن آپارتمانی دارند و با استقبال زیادی روبرو شده اند. فرش های فانتزی طیف بسیار وسیعی داشته و برای انواع سلیقه ها طراحی شده اند. ویژگی مشترک تمامی فرش های فانتزی طرح های به روز و ظاهری خاص است که برای فضا های مدرن امروزی طراحی شده است. فرش های فانتزی برخلاف فرش های سنتی نقش و نگار های پیچیده و ظریفی نداشته و بیش تر از طرح های ساده و بی آلایش شکل گرفته اند.

فرش فانتزی و مدرن خود به گروه های مختلفی تقسیم شده است. هر یک از این دسته ها ویژگی های خاصی داشته که سبب تفاوت در ظاهر آنها شده است. در ادامه محبوب ترین و پرفروش ترین فرش های فانتزی و مدرن ماشینی کاشان را معرفی خواهیم.

فرش شگی فانتزی

فرش شگی که به نام فرش پرزبلند نیز شناخته می شود یکی از پرفروش ترین و شناخته شده ترین فرش های فانتزی است. لغت شگی (shaggy) واژه ای به معنای موی بلند یا آشفته است. بافت فرش شگی نیز دقیقا همین حالت را داشته و از این رو شگی نامیده شده است. فرش شگی معمولا از جنس نخ های پلی استر و پلی پروپیلن است. این فرش ها طرح هایی ساده و انتزاعی داشته و اغلب با یک یا سه رنگ بافته می شوند. فرش های شگی که جدید ترین نوع آن ها فرش شگی فلوکاتی است، با الیاف براقی بافته می شوند. تراکم این فرش ها معمولا پایین است و اغلب 320 شانه هستند. فرش شگی بیش تر جنبه تزیینی داشته و برای زیبایی دکوراسیون استفاده می شود.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش شگی فلوکاتی پرزبلند فانتزی و مدرن
فرش شگی فلوکاتی زمینه صورتی کاشان

یکی از مهم ترین ویژگی های فرش فانتزی شگی اشکال متفاوت آن است. این فرش ها در قالب های مختلفی مانند پروانه، گل، درخت،قلب،دایره و… موجود می باشند. فرش شگی یا پرزبلند برای استفاده در فضا های شلوغ مناسب نخواهند. پرز های بلند در فرش شگی محلی برای جمع شدن گردو غبار و کثیفی ها است و تمیز کردن آنها نیز کمی سخت تر است. فرش شگی با وجود خاب بسیار بلند فاقد پرز دهی بوده و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند. فرش شگی دارای محدودیت در سایز است و معمولا در ابعاد زیر 9 متر بافت می شود. جدید ترین نوع این دسته از فرش های فانتزی فرش شگی فلوکاتی است. برای خرید فرش شگی می توانید به فروشگاه قالی کاشان مراجعه کنید. برای مشاهده سایر طرح های فرش شگی کاشان اینجا کلیلک کنید.

فرش فانتزی و مدرن شنل

فرش های شنل (channel) که فرش بلژیکی نیز نامیده می شوند از دیگر فرش های فانتزی و مدرن معروف هستند. این فرش ها در سال های اخیر فروش بسیار زیادی داشته اند و پرطرفدار هستند. فرش شنل با نخ خاب پلی استر و پلی پروپیلن بافته می شود. جنس نخ پود این فرش نیز شنل است. از خصوصیات مهم فرش شنل برجسته بودن بافت آن است. فرش شنل طرح هایی ساده و انتزاعی داشته و الیاف هیت ست براقی در آن به کار می رود. به همین دلیل برای تزیین دکوراسیون استفاده زیادی دارد. فرش های شنل وزنی سبک داشته و بدون پرز هستند. شست و شوی این فرش نیز به دلیل ارتفاع نسبتا کم خاب بسیار راحت است.

فرش شنل همانند فرش شگی بیش تر جنبه تزیینی داشته و برای استفاده در فضا های شلوغ و پر رفت و آمد مناسب نخواهد بود. این فرش برخلاف فرش های کلاسیک ضخامت زیادی ندارد و به همین دلیل باید در نگهداری از آن بیش تر دقت کرد. فرش های شنل که جدید ترین نوع آن فرش شنل ترک ترکیه ای است در ابعاد مختلفی بافته می شود. فرش شنل برجسته کاشان ظاهری بسیار زیبا با الیاف براق دارد و برای زیبا جلوه کردن دکوراسیون ایده آل است.

فرش فریز

از دیگر فرش های فانتزی پرفروش و پرطرفدار می توان به فرش های فریز اشاره کرد. فرش فریز مانند فرش فریز از الیاف ضخیم پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. فرش فریز هیت ست شده بوده و پرز دهی ندارد، ازاین رو حساسیت و آلرژی نیز ایجاد نمی کند. این فرش بافتی بسیار نرم داشته و به عنوان فرش اتاق کودک نیز استفاده زیادی دارد. فرش فریز مقاومت بسیار زیادی داشته و در عین حال قیمتی ارزان تر از فرش های کلاسیک دارد. فرش فریز در طرح های متنوعی بافته می شود. پرفروش ترین طرح های فرش فریز کاشان می توان به طرح های گبه یا سنتی، سه بعدی، عروسکی و طرح های انتزاعی اشاره کرد.

فرش فریز همانند سایر فرش های ماشینی به صورت دوتایی و به هم چسبیده (زیر و رو) بافته می شود. خاب های این دو فرش به هم چسبیده پس از بافت به وسیله برش از هم جدا می شوند. بدین شکل یک جفت فرش فریز یک شکل و یک اندازه حاصل می شود. فرش هایی که به این شکل بافته می شوند ریشه بریده (Cut Pile) نامیده می شوند. فرش فریز ماشینی کاشان به دلیل کیفیت بسیار بالای بافت و قیمت مناسب در کنار ظاهر زیبا گزینه ای مناسب برای استفاده در فضا های پر رفت و آمد مانند راهرو، راه پله، آشپزخانه و .. است.

فرش وینتیج یا کهنه نما

فرش های وینتیج ( Vintage ) یا کهنه نما به پتینه نیز معروف هستند. فرش وینتیج در سال های اخیر با استقبال بالایی روبرو شده اند. فرش های کهنه نما ظاهری مانند فرش های کهنه و قدیمی دارند. در قالی های دستباف ایرانی با گذشت زمان و کهنه شدن قالی نه تنها از از ارزش آن کم نمی شود بلکه هم زیبایی و هم ارزش فرش بیش تر می شود. به همین دلیل کهنه کردن فرش از گذشته مرسوم بوده است. در گذشته کهنه کردن فرش های دستباف با قرار دادن فرش در فضا های عمومی پر رفت و آمد یا در معرض آفتاب و هم چنین استفاده از خاکستر انجام می شده است. در سال های اخیر نیز در فرش های ماشینی به دلیل علاقه خریداران به فرش های کهنه شده طرح هایی با نام وینتیج طراحی شده است.

فرش کاشان خرید فرش فانتزی و مدرن طرح وینتیج ( کهنه نما ) زمینه طلایی کاشان قالی کاشان
فرش وینتیج ( کهنه نما ) زمینه طلایی کاشان

فرش وینتیج یا کهنه نما دارای طرح های کلاسیک و سنتی است که با روش های خاصی به فرش های کهنه شده و قدیمی شبیه می شود. این روش که دشوار کردن فرش نامیده می شود اغلب با استفاده از مواد شیمیایی مانند هیپوکلریت کلسیم ( پودر یا سود سفید گری ) انجام می شود. دراین روش الیاف فرش فلس ها و براقیت خود را از دست داده و حالتی کهنه و استفاده شده پیدا می کنند. فرش وینتیج مدرن معمولا با رنگ های سرد و خنثی بافته شده و تنوع رنگ در بافت آن ها بسیار پایین است. این ویژگی در فرش های وینتیج ترک بیش تر دیده می شود. . خرید فرش وینتیج یا کهنه نما به صورت مستقیم از کارخانه در فروشگاه قالی کاشان امکان پذیر است.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه طرح وینتیج زمینه فیلی کاشان
فرش وینتیج ( کهنه نما ) زمینه فیلی کاشان

فرش کودک و عروسکی

فرش های عروسکی و کودک دسته ای دیگر از فرش های فانتزی و مدرذن هستند. این دسته از فرش های فانتزی برای استفاده در اتاق کودک طراحی شده اند. فرش اتاق کودک طرح هایی کودکانه دارد که بیش تر از انیمیشن ها الهام گرفته می شود. فرش عروسکی و کودک بافتی فوق العاده نرم دارد و با رنگ هایی متنوع بافته می شود. کودکان به خوبی با رنگ ها ارتباط برقرار می کنند. از این رو در فرش مناسب اتاق کودک رنگ های شاد و آرام بخشی استفاده می شود. فرش کودک پسرانه و فرش کودک دخترانه در سال های اخیر با طرح های بسیار متنوعی بافته می شوند تا هر سلیقه ای را پوشش دهند.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه عروسکی طرح پرنسس کوچولو کاشان

فرش های اتاق کودک باید ضخامت بسیار زیادی داشته باشد تا در هنگام لمس نرمی و لطافت بافت آن به خوبی احساس شود. به همین دلیل فرش های کودک بیش تر فرش 700 شانه هستند. فرش 700 شانه کاشان ضخامتی بیش از 10 میلی متر داشته و خاب بسیار بلندی دارد. فرش های عروسکی و کودک در ابعاد مختلفی مانند فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری، فرش یا قالیچه 4 متری و … بافت می شوند.

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش 700 شانه عروسکی طرح باب اسفنجی کاشان
فرش عروسکی و کودک طرح باب اسفنجی کاشان

قیمت و خرید فرش های فانتزی و مدرن

فرش های فانتزی و مدرن همان طور که اشاره کردیم انواع مختلفی دارند. جدید ترین و زیبا ترین فرش های فانتزی و مدرن با خاص ترین طرح ها در فروشگاه قالی کاشان به نمایش گذاشته شده است. قیمت ارزان فرش های فانتزی و مدرن در مجموعه قالی کاشان به دلیل فروش مستقیم فرش از کارخانه است. انواع فرش های فانتزی مدرن مانند فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه با بهترین کیفیت در فروشگاه قالی کاشان به فروش رسیده است.

چرا افراد به خرید فرش مدرن علاقه دارند؟

  • فرش های فانتزی به دلیل تنوع در جنس و متریالی که دارند، طیف کیفیت گسترده ای را شامل می شوند. اما به طور کلی ، می توان این طور اذعان کرد که کیفیت فرش های فانتزی بیش از فرش های دیگر است.
  • تنوع طرح و نقش این فرش ها بسیار زیاد است و دست شما در انتخاب فرش مورد علاقه تان باز خواهد بود.
  • متریال به کار گرفته شده در فرش ها به نحوی است که از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می کند.
  • اگر قیمت یک فرش برایتان مهم است ، ما فرش فانتزی را به شما پیشنهاد می کنیم. به دلیل ارزان بودن متریال و مواد تشکیل دهنده این نوع فرش ها ، قیمت تمام شده آن ها مناسب است و هر نوع مخاطبی قادر به خرید خواهد بود.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button