لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تابلوفرش خاص، راهی آسان برای داشتن دکوراسیونی خاص

 

تابلوفرش خاص از اجزای مهم خانه ایرانیان و دکوراسیون فضای آن محسوب میشوند که دارای طرح ها و مدل مختلفی است. پیش تر در مقاله جامع تابلوفرش ماشینی به طور مفصل به بررسی و معرفی تابلو فرش و انواع آن پرداخته بودیم. اما این بار در مقاله جدید پیش رو، قصد داریم طرح های تابلوفرش خاص را به شما خاص پسندان معرفی کنیم. اگر شماهم جز افراد خاص پسندید خواندن این مقاله بهترین راهکار برای شماست. با ما همراه باشید.

 

انواع طرح های خاص تابلوفرش

تابلو فرش ها در واقع فرشی هستند در ابعاد کوچک که مانند تابلو نقاشی تصاویری همچون گل و گلدان، حیوانات، مناظر، اشخاص، تاریخ، چهره ها و … را نمایش می دهند و دارای انواع مخلف دستباف و ماشینی چاپی و غیر چاپی بوده که بیشتر جنبه تزئینی دارند. اگرچه با ورود تابلو فرش های ماشینی دارای طرح های کامپیوتری به بازار تابلو فرش، تنوع طرح های خاص تابلوفرش ها دچار تغییراتی شد اما همچنان طرح های بی نظیر و اصیل تابلو فرش های دستباف که بر روی تابلو فرش های ماشنی نیز اعمال میشود خاص و پرطرفدارند. در ادامه به معرفی چند تا ازطرح های خاص تابلوفرش می پردازیم.

 

_ تابلوفرش مینیاتور:

طرح مینیاتور از خاص ترین و اصیل ترین طرح و نقش های ایرانی به شمار می رود. این طرح از تابلوفرش خاص از تابلو فرش های نفیسی است که مضامین عارفانه، داستان های تاریخی و قصه های عاشقانه را به زیبا ترین شکل به تصویر میکشد. طرح هایی مانند طرح نیاز و نوازش، فرشته بهاری، سروش عالم غیب و طرح رایحه روح پرور. در این تابلو فرش، تمامی طرح ها به ریز ترین شکل ممکن بافته میشوند از این رو وقتی به این تابلو فرش نگاه میکنید بیشتر شبیه یک نقاشی زیباست تا تابلو فرش چون تمام جزییات را به خوبی نمایش می دهد.

_ تابلوفرش ایرانی:

طرح های دارای تصاویری چون بزرگ مردان و چهره های تاریخی، آثار باستانی و آیین های اصیل و فرهنگ ایرانی از این دسته اند. طرح کوروش ماندانا، طرح سفره هفت سین، طرح آپادانا، طرح دختر فالگیر، طرح عتیقه فروش و طرح کوچ عشایر از معروف ترین تابلو فرش های ایرانی اند.

_ تابلو فرش منظره:

در این نوع از تابلو فرش ها ، تصویری زیبا و زنده از یک منظره طبیعی همچون تابلوی نقاشی به تصویر کشیده می شود.مناظری مانند پاییز، آبشار، دهکده، جنگل های سرسبز و …

_تابلوفرش  آیات قرآنی:

شامل نقوش آیات قران است و معروفترین آن ها، طرح و ان یکاد، بسم الله، آیه الکرسی، سوره توحید و چهار قل است.

_ طرح فرانسوی:

این طرح تابلوفرش خاص شامل تصویر مناظر زیبا و دیدنی فرانسه، چهره ها و شخصیت های آن می باشد و بهترین انتخاب برای افرادی است که علاقه مند به هنر اروپایی هستند. تابلو فرش شام آخر لئوناردو داوینچی هنرمند نابغه ایتالیایی، تابلو فرش خیابان پاریس اثر لویس ماری دو شریور نقاش فرانسوی، تابلو فرش پاسور باز، تابلو فرش بدرقه عروس، دختر پیانو زن، برج ایفل، مجلس خاستگاری و تابلو فرش شاعر جوان از مشهور ترین طرح ها در تابلو فرش های فرانسوی اند.

_ تابلوفرش تندیس:

این طرح در واقع تلفیقی از هنر قدیمی و با اصالت قالی بافی و هنر مدرن طراحی تندیس و پیکر تراشی است. تابلو فرش تندیس به دلیل ظرافت و زیبایی بینظری که دارد جزو آثار هنری و تزیینی خاص به شمار می رود. محبوب ترین طرح های این دسته عبارتند از لیدی گودیا، طرح دختر و پسر، مهر مادر، مربی شیر و سه تندیس.

_طرح گل:

تابلوفرش طرح گل دارای تنوع زیادی است. این طرح غالبا تصویر یک سبد یا گلدان گل یا یک دسته گل را نمایش می دهد. و مثال های معروف این طرح شامل نقش گل آفتابگردان، شمعدانی و گل رز می شود.

_تابلو فرش حیوان:

همانطور که از نام این طرح مشخص است شامل تصویر حیوانات و پرندگان است. تصاویر این طرح ها به دو دسته تقسیم میشود حیوانات وحشی (مانند شیر، ببر، پلنگ، گرگ، خرس) و حیوانات اهلی (مانند اسب، ماهی، آهو، پرندگان)

_تابلو فرش چهره:

از جذاب ترین تابلو فرش ها بوده و دارای رنگ و لعاب بسیار زیبا و چشم نوازند. به لحاظ قیمتی گران بوده و جزو کالاهای لوکس محسوب میشوند. طرح های معروف و محبوب این تابلو فرش شامل دختر مناجات، دختر ایرانی، دختر کردی و فرش فروش می شود.

تاریخچه تابلو فرش

فرش ها و تابلوهای فرش در طول تاریخ چون انسانی رشد کرده‌اند ، توسعه یافته‌اند و به تکامل رسیده‌اند و به همین دلیل است که هر دوره‌ تاریخ در فرش‌های زمانش ثبت شده است. تاریخچه قالیبافی رشد ، گسترش و توسعه‌ آن به سده‌ پنجم پیش از میلاد باز می‌گردد. هرچند قالی‌بافی در دوره‌ هخامنشی بسیار مورد توجه بود اما شواهد حاکی از آن است که در دوره‌ ساسانی بافت تابلو فرش رونق گرفته است چراکه فرش مشهور بهارستان یا همان بهار خسرو مربوط به دوران ساسانی است که توسط اعراب به غنیمت برده شد.

بهترین تابلوهای فرش دستباف و ماشینی

بهترین تابلو فرش دستباف از شهر تاریخی و چند هزارساله‌ سردرود در آذربایجان شرقی می‌آید ؛ سردرود ، به پایتخت تابلو فرش جهان معروف است که تابلوهایش حتی به قصرها و موزه‌های دنیا رسیده است. هنرمندان بلند آوازه‌ تبریزی به طراحی و بافت انواع متنوعی از این کالا دکوری می‌پردازند و هنر ، ظرافت ، زندگی و درخشانی را در آنها سرازیر می‌کنند. از ویژگی‌های این تابلوهای سردرودی می‌توان به رنگ‌های شگفت‌انگیز و چینی‌جاهای بی‌نظیر و منظم اشاره کرد. این تابلوهای هنری و خوش‌رنگ و رو از صنایع‌دستی تبریز ، کاشان و سردرود محسوب می‌شوند.

همان‌طور که شاید بارها شنیده‌اید بهترین فرش‌های ماشینی در کارخانه‌های کاشان بافته می‌شوند که از نظر نوع نخ ، تراکم ، شانه و… مرغوب ، با کیفیت و زیبا هستند ؛ فرش‌های کوچک قاب شده نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

خرید تابلوفرش خاص

همانطور که خواندید در این مقاله سعی کردیم تا انواع طرح های تابلوفرش خاص را به شما معرفی کنیم. انواع تابلوفرش خاص به صورت ماشینی و دستباف در بازار موجود است و از طریق یک سرچ ساده در اینترنت ، تصویر هر یک از این تابلو فرش ها قابل مشاهده می باشد که البته امکان خرید اینترنتی نیز باز هم کار شما را آسان تر خواهد کرد. شما میتوانید با مراجعه به سایت قالی کاشان با خیالی آسوده، تابلوفرش خاص مد نظرتان را خریداری کنید. مجموعه قالی کاشان از معتبر ترین سایت های فروشگاهی است که با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک و نیز جواز کسب اینترنتی، انواع تابلوفرش خاص را به شما مشتریان عزیزعرضه می دارد. همچنین برای جلب اطمینان بیشتر شما عزیزان، محصولات خود را با ضمانتی 10 ساله به فروش می رساند. در ادامه نیز شما می توانید با مراجعه به مقاله خرید تابلو فرش در همین سایت ، با نکات مهم به هنگام خرید اینترنتی تابلو فرش نیز آشنا شوید. امیدواریم مطالعه این مقاله، توانسته باشد شما را برای انتخاب بهترین طرح مطابق با سلیقه تان راهنمایی کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button