لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تابلو فرش منظره، فرصتی بی نظیر برای تجسم رویاهایمان

مناظر طبیعت از گذشته تا کنون احساس لذت و روح بخشی را به انسان منتقل میکند و همین موضوع سبب شده است تا از تصاویر منظره در فضای دکوراسیون خود نیزاستفاده کنند. یک نمونه از این تصاویر، تابلو فرش منظره است که علاوه بر زیبا بودن، یک اکسسوری نفیس و مقرون به صرفه محسوب شده و حتی شما میتوانید هر منظره رویایی که همیشه آرزوی زندگی کردن در آن را داشتید به تصویر بکشید و ازدیدن آن لذت ببرید. اگر شما هم علاقه مند به استفاده از تابلو فرش منظره هستید برای آشنایی بیشتر با این کالای جذاب، با ادامه این مقاله همراه شوید. در این مقاله قصد داریم به معرفی این طرح از تابلو فرش، ویژگی های آن وهمچنین نحوه انتخاب بهترین تابلو فرش طرح منظره بر اساس دکوراسیون بپردازیم.

تابلو فرش منظره

تابلو فرش، فرشی پر نقش و نگار و بدیع است، طرح های روی فرش جنبه ی روایتگری داشته و تبیین گر موضوعی خاص، هنری پیچیده و عجیب است، گره های ظریفی که در پایان کار چشم ها را خیره می کند و هر بیننده ای را به اشتباه می اندازد نقاشی و تصویر است یا قالی، مهارت و صبوری هنرمند فرش باف مثال زدنی است.

جالب است بدانید که تابلو فرش در سایز های بسیار کوچک تری از فرش تولید میشوند که از سایز 35*50 سانتیمتر تا 2*3 متر بافته می‌شود. معمولا تابلو فرش ها به دو شکل ماشینی و دستی بافته میشوند. اما باید بدانید که نوع دستی آن هم از نظر هنری و هم قیمت بسیار بیستر ارزش دارد. برای داشتن یک تابلو فرش منظره خوب و مناسب همیشه بهتر است که اطلاعات پشت فرش را چک کنید.

انواع تابلو فرش منظره و رایج ترین نوع آن

این نوع تابلو فرش در سه نوع متفاوت تولید می شود که عبارت است از: دستباف، ماشینی بافتی یا غیر چاپی و ماشینی چاپی. تابلوفرش منظره دستباف همانطور که از نامش مشخص است حاصل دستان هنرمند بافنگان ماهراست و نوع ماشینی بافتی نیزاز روی نقشه و توسط دستگاه های بافندگی بافته می شود. نوع چاپی تابلو فرش که رایج ترین نوع تابلوفرش های منظره است ابتدا به صورت یک فرش سفید یا کرم کاملا یکدست، بافته میشود و سپس طرح مورد نظر توسط جوهر و دستگاه هایی با نام سابلیمیشن و یا کلاریس بر روی آن منتقل و چاپ می شود. در این نوع از تابلو فرش دیگرمحدودیت تعداد گره ها نمیتواند بر زیبایی و کیفیت ظاهری تابلو فرش اثر بگذار چون تمام ریزه کاری های تصویر اولیه با جزییات بر روی تابلوفرش سفید چاپ می شود.

انواع طرح های تابلو فرش منظره

تابلو فرش های منظره دارای طرح های متنوعی است شامل:

• از معروفترین و زیبا ترین طرح های این نوع تابلوفرش، طرح کوچ عشایر است که تصویر کوچ زنان و مردان و همچنین کودکان عشایر با لباس های رنگی در مسیر رود خانه را به نمایش میگذارد.
• خانه ها، کلبه ها و پل های زیبا در طبیعت
• رودخانه ها، دریاچه ها، جنگل و جاده ها ی آن
• کوهستان و قله ها
• خیابان های رمانتیک و بارانی شهری
• مناظر زیبای طبیعت در فصل های مختلف سال
• بناهای تاریخی مثل حافظیه، کاخ ورسای و تاج محل
• نمایی از شهرهای مدرن
• طلوع و غروب خورشید
• پرواز پرندگان و چرای حیوانات اهلی و وحشی در طبیعت

 

مزایای تابلو فرش منظره چاپی در مقایسه با نوع دستباف و ماشینی

از آنجایی که تابلو فرش های منظره دارای طرح و نگاره ها یی مانند گل ها، درختان، مناظر شهری و… با جزییات بسیار زیاد می باشند و کیفیت ظاهری این تابلو فرش ها به رعایت تمام جزییات تصور اولیه بستگی دارد، در نتیجه نحوه تولید آن نقش بسیار مهمی در رخ ظاهری نتیجه نهایی خواهد داشت. مزایای تابلو فرش منظره چاپی:

  1. قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  2. رعایت تمام جزییات تصویر اولیه و شباهت کامل به آن
  3. عدم محدودیت در پالت رنگی و تعداد رنگ
  4. وضوح تصور بسیار بالا
  5. فرایند تولید سریع
  6. زیبایی و جذابیت ظاهری

بهترین تابلوفرش منظره دارای چه ویژگی هایی است؟

تابلو فرش های منظره چاپی دارای شانه 1000 و تراکم 3000 معمولا از بهترین تراکم برخوردار بوده و به علت تو پر بودن، با کیفیت ظاهری بیشتری تصویر اولیه را نشان میدهد. نکته مهمی که باید در مورد یک تابلو فرش منظره به بهترین شکل رعایت شده باشد پرداخت صحیح تابلو فرش پس از اتمام بافت است. به طور کلی، در تابلو فرشها ارتفاع خاب تاثیری در زیبایی آن ندارد اما حتما باید دارای پرداخت خوب یعنی سطح صاف و صیقل خورده و همچنین تعداد گره های یکسان در خاب باشد زیرا اگر پرداخت درستی نداشته باشد تصویر منظره شلخته و به هم ریخته به نظر رسیده و زیبا نخواهد بود.

سه نکته مهم قابل توجه به هنگام خرید تابلو فرش منظره

پیش از هر چیز شما باید برای انتخاب تابلو فرش، دکوراسیون فضای مورد نظر خود را در نظر داشته باشید و پس از آن به سه نکته مهم که در ادامه به ان اشاره خواهیم کرد توجه کنید.
از موارد مهمی که به هنگام خرید تابلو فرش منظره باید به آن توجه کنید شلوغ یا خلوت بودن طرح آن است که بستگی دارد تصویر اولیه از نمای دور ثبت شده باشد یا نزدیک. اگر تصویر اولیه از نمای دور ثبت شده باشد قطعا طرح ف دارای المان ها و جزییات بیشتری نیز خواهد بود اما اگر از نمای نزدیک ثبت شده باشد دارای جزییات کمتری خواهد بود. نکته دوم، تعداد رنگ های به کار رفته در این تابلوفرش است که عامل مهم دیگر برای خرید تابلوفرش می باشد و در نهایت نکته سوم توجه به هارمونی تابلو فرش منظره خریداری شده می باشد.
اگر فضای دکوراسیون شما پر از وسایل متعدد و دارای رنگبندی زیاد بوده و شلوغ است بهتر است که تابلو فرش های دارای طرح خلوت را انتخاب کنید تا هم جلوه بهتری داشته باشد و هم فضا را مجددا شلوغ تر نکند.
اما اگر دکور، ساده باشد دست شما برای انتخاب طرح شلوغ یا ساده باز خواهد بود و میتوانید تابلو فرش منظره شلوغ را انتخاب نمایید اما اگر همچنان علاقه مند به طرح های منظره شلوغ نیستید میتوانید طرح های خلوت را برگزینید که در این صورت بهتر است برای جلوه هرچه بیشتر تابلو فرش، تم رنگی ان با دکوراسیونتان در تضاد بود و تعدد رنگی خوبی نیز داشته باشد.
اگر هم دوست دارید تابلو فرش شما بیشترین جلوه را داشته باشد بهتر است از تابلو فرش های شلوغ و پرکار و دارای تعداد رنگ بالاتری استفاده نمایید.

چرا تقاضا برای تابلو فرش منظره بالا است ؟

1-به دلیل اختلاف قیمتب بسیاری که دارد. قیمت تابلو فرش های دستبافت به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند بسیار بالا تر از تابلو فرش های ماشینی است. برای مثال با خرید تابلو فرش منظره شما امکان این را خواهید داشت که هدیه ای مطلوب و با قیمتی مناسب را به عزیزانتان هدیه بدهید.

2-زیبایی و طرح مطلوب یک تابلو فرش امکان این را دارد که دکور خانه شما را بسیار متحول کند و داشتن یک تابلو فرش کوچک میتواند حس زیبایی و آرامش را به خانه ببخشد. 

3- مسئله سوم توجه کردن به زمان است. مدت زمان تولید یک تابلو فرش ماشینی منظره بسیار کوتاه تر از تولید یک تابلو فرش دستبافت است. این موضوع در خصوص تابلو فرش های سفارشی بسیار اهمیت دارد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع تابلو فرش منظره از نظرفرایند تولید و طرح آشنا کنیم. همچنین به بیان مزایای تابلوفرش چاپی، ویژگی های بهترین تابلو فرش منظره و سه نکته اساسی مهم به هنگام خرید این نوع تابلوفرش پرداختیم. اگر چه تابلو فرش های منظره دارای طرح های متنوعی می باشند اما یک سری از طرح های آن بسیار معروف و مورد استقبال مردم است که عبارتند از تابلو فرش چاه آب، پل سنگی، پس از باران و کلبه بهاری. این طرح ها به دلیل طرحی جذاب و چشمگیر همیشه پرفروش بوده اند و مورد استقبال خریداران قرار گرفته اند. پس اگر قصد خرید این طرح از تابلو فرش را به عنوان هدیه دارید، این طرح ها میتواند گزینه های بسیار خوبی باشد چون همه پسند است. در ادامه نیز میتوانید تنها با یک کلیک انواع طرح های متنوع تابلو فرش های منظره را در مجموعه قالی کاشان به صورت آنلاین و در هر لحظه ببینید. هرکسی می داند که این روزها فروشگاه های اینترنتی به وفور وجود دارند اما خب، به همان میزان نیز پیدا کردن فروشگاه اینترنتی که هم معتبر ودارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و هم دارای قیمت مناسب و ارسال رایگان بسیار دشوار است. اما مجموعه قالی کاشان دقیقا همان جایی است که شما حتی با یک بررسی ساده نیز میتوانید متوجه مزایای آن در مقایسه با دیگر فروشگاه های اینترنتی شوید. این فروشگاه تمام مزایا اعم از نماد اعتماد الکترونیک، پاسخگویی و همراهی صبورانه کارشناسان متخصص،سابقه درخشان در حوزه فروش اینترنتی، ارسال رایگان، امکان مرجوعی در صورت مشکل دار بودن کالا و ضمانت 10 ساله محصولات را داراست پس طبیعتا با خیالی آسوده و در سریع ترین زمان ممکن خواهید توانست خرید خود را ثبت کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button