لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تابلو فرش چهره، ماندگارترین هدیه با قیمتی ارزان

تابلو فرش چهره امروزه حتی با وجود تکنولوژی و وسایلی مثل گوشی همراه، کامپیوتر و… همچنانجزو بهترین و ماندگارترین هدیه هاست! چرا که زیبایی عکس را دو چندان میکند و همچنین میتواند بهترین یادگاری و هدیه به عزیزانمان باشد. در گذشته به دلیل هزینه بسیار بالای تابلو فرش دستباف، کمتر کسی به دنبال خرید تابلو فرش چهره به عنوان یک هدیه بود اما امروزه به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی و نیز وجود دستگاه های پشرفته چاپ روی فرش، تبدیل عکس چهره به تابلو فرش چهره هزینه چندانی نداشته و به عنوان یک هدیه ماندگار برای مناسبت های مختلف بسیار مورد استقبال واقع شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با شیوه تهیه تابلو فرش چهره و نکاتی که باید در مورد آنها بدانید آشنا کنیم.

انواع تابلو فرش چهره

به صورت کلی تابلو فرش چهره را می توان به سه روش (دستبافت، بافت ماشینی و چاپی) تولید کرد که هر کدام مزایا و معایت خاص خود را دارد. در ادامه با هر یک از این سه شیوه  و مزایا و معایب هر یک آشنا می شویم.

تابلو فرش چهره چاپی

روش چاپی، خود به دو دسته تقسیم شده و توسط دو دستگاه متفاوت انجام میشود:

الف ) دستگاه سابلیمیشن یا روش سابلیمیشن:

در این روش از تابلو فرشی با پس زمینه سفید یا کرم یک دست استفاده می شود. که در ابتدا عکس چهره توسط دستگاهی به نام کلندر بر روی کاغذ روغنی چاپ شده و سپس توسط دستگاه سابلیمیشن یا پرس حرارتی، عکس به صورت یک چاپ سطحی بر روس تابو فرش منتقل میشود. در این روش فقط لایه سطحی و یا رویی تابلو فرش دارای رنگ یا جوهر خواهد بود و اگر شما بر روی تابلو فرش دست بکشید، نخ خام یا سفید قابل رویت است.

ب ) دستگاه یا روش کلاریس:

این روش که چاپ عمیق نیز نامیده میشود و بر خلاف روش سابلیمیشن، رنگ تا انتهای نخ فرش میرسد ولی چون در این حالت رنگ توسط سرنگ به نخ های فرش تزریق می شود شاهد کمی پخش شدگی رنگ خواهیم بود و به همین دلیل این شیوه چاپ برای تبدیل عکس شخصی به تابلو فرش خیلی مناسب نیست چون پخش شدگی رنگ باعث می شود کیفیت جاپ تصویر در این حالت کاهش داشته باشد.

مزایا و معایب تابلو فرش چهره چاپی

مزایای این روش شامل، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، پروسه آماده سازی بسیار سریع، عدم محدودیت در به کار گیری رنگ های مختلف و وضوح بسیار بالای تصویر و نزدیک بودن بسیار زیاد تابلو فرش به عکس چهره است. شاید تنهای عیب این شیوه (که البته برخی افراد آن را عیب تابلو فرش چاپی می دانند) این مورد باشد که اگر لای پرزهای این نوع فرش را باز کنیم بین پرزها سفید خواهد بود که البته وقتی شما این تابلو فرش را روی دیوار نصب می کنید دیگر چنین مسئله ای اصلا اهمیت نخواهد داشت!

ضمنا جالب است بدانید که رنگ به کار رفته در این نوع چاپ کاملا در برابر شستشو حتی با مواد شوینده کاملا مقاوم است و در اثر تابش خورشید هم دچار رنگ پریدگی نمی شود!

تابلو فرش بافت ماشینی چهره

در این روش طراح در ابتدا عکس را طراحی و سپس به کمک نرم افزار، آن را به نقشه تبدیل میکند. در مرحله بعدی نقشه طراحی شده به دستگاه بافندگی منتقل و به صورت جفت یعنی خاب زیر و رو بافته میشود. در این روش طراح باید تمام تلاش خود را بکند تا ظرافت های عکس از بین نرود چون پالت رنگی در تابلو فرش های ماشینی بسیار محدود بوده و فقط به استفاده از 8 تا 14 رنگ خلاصه می شود. همچنین به دلیل همین محدودیت، حتما رنگ نخ ها باید متناسب با چهره باشد تا نتیجه به عکس چهره شبیه تر شود.

مزایا و معایب تابلوفرش چهره ماشینی

این روش نسبت به روش چاپی هم گران تر است و هم پروسه تولید طولانی تر و زمانبری دارد در نتیجه برای افرادی که برای سفارش آن عجله دارند مناسب نخواهد بود. همچنین محدودیت در استفاده از پالت رنگی داشته و به همین علت از وضوح کمتری برخوردار است و تابلو فرش دقیقا شبیه عکس چهره نمی‌شود. ضمنا در این شیوه امکان سفارش یک عددی وجود ندارد چون تمام دستگاه های بافت فرش ماشینی جفتی بافت هستند و عکس شما به صورت دو تابلو فرش که قرینه و آینه یکدیگر هستند بافته می شود.

 

تابلو فرش چهره دستباف

همانطور که از نام این روش مشخص است بافت عکس به صورت دستباف است. این روش دارای سه مرحله زمانبر و البته هزینه بر است:

1_تهیه کد رنگی از نقشه عکس،

2_ تهیه نخ های متناسب با نقشه توسط رنگرزی

3_ بافته شدن نقشه توسط بافنده خانگی یا کارگاهی

مزایا و معایب تابلو فرش چهره دستباف

از مهمترین مزیت این روش، اصالت و ارزشمندی آن است که در زمره هدیه ای گران قیمت قرار میگیرد. پروسه تولید این دسته از تابلو فرش ها حتی از تابلو فرش ماشینی نیز بسیار طولانی تر است. این روش نیز دارای محدودیت در پالت رنگی بوده و همین موضوع سبب کاهش شباهت تابلو فرش به عکس چهره ارسالی مشتری میشود.

این هدیه برای آنها ماندگار خواهد بود، به چند دلیل:

  • اولین دلیل این هست که شما می تونید این محصول رو با عکس خاطره انگیزی از عزیزتان به چاپ برسونید و به او هدیه بدهید ( تابلو فرش شخصیت یک هدیه ماندگار و عالی برای دوستان و فامیل و حتی مناسبت های مختلف هست ).
  • تابلو فرش چاپی معمولا در دیوارکوب خانه ها استفاده می شه ، پس این هدیه در بهترین جای خانه قرار میگیره و همیشه در معرض دید هست ( پس شما می تونید به بهترین شکل ممکن از این وسیله زینتی دکوراسیون استفاده کنید ).
  • تابلو فرش چاپی می تونه تا سال های سال بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببینه، بمونه و خاطره انگیز بشه.

کلام آخر

تلاش ما در این مقاله بر این بوده است تا به صورت خلاصه شمارا با انواع تابلو فرش چهره آشنا کنیم. البته ذکر این نکته خالی از لطف نبوده که این دسته بندی برای انواع تابلو فرش ها نیز صدق می کند. اگر قصد خرید تابلو فرش به عنوان یک هدیه ارزشمند برای عزیزانتان رادارید و میخواهید اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید حتما به سایت قالی کاشان سری بزنید تا علاوه بر آشنایی مفصل با انواع تابلو فرش ها، مزایا و معایب هرکدام و نیز عوامل موثر بر کیفیت و قیمت تابلو فرش، بتوانید در سریعترین زمان ممکن، سفارشتان را به قیمت کارخانه از معتبرترین فروشگاه اینترنتی تابلو فرش یعنی سایت قالی کاشان همراه با مزایایی چون مشاوره کارشناسان مجرب، نماد اعتماد الکترونیک، ارسال رایگان، ضمانت 10 ساله محصولات و امکان مرجوعی ثبت کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button