لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تفاوت فرش پلی استر با اکریلیک چیست؟

تفاوت فرش پلی استر با اکرلیک چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را مربوط به فرش پلی استر و آکریلیک برای شما یاد آوری کنیم که قطعا در هنگام خرید فرش بدردتان می خورد. جنس فرش مسئله ای مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به تفاوت فرش آکریلیک با فرش پلی استر می پردازیم و آنها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. بنابراین تا انتها همراه قالی کاشان باشید.

فرش پلی استر یا اکریلیک؟!

فرش پلی استر پرز یا همان ارتفاع خواب کمی دارد. بنابراین برای نشستن و خوابیدن روی آن مناسب نیست، چراکه بسیار نازک و سرد هستند و با سبک زندگی و نوع کاربرد فرش در خانه‌های ایرانی چندان هم‌خوانی ندارد؛ به‌خصوص اگر فرش پلی استر را روی سطح کاشی یا سنگ پهن کنید سرمای فرش را بیشتر حس خواهید کرد.

فرش‌های اکریلیک به‌دلیل داشتن ارتفاع خواب بلندتر و حجیم‌بودن نخ‌های اکریلیک، سطح نرم و ضخیم‌تر و گرمی دارند و اگر مثل بخش زیادی از ایرانیان اهل نشستن و درازکشیدن روی فرش هستید قطعاً باید فرش اکریلیک بخرید. فرش اکریلیک پاخور بسیار بالا و برگشت‌پذیری پرز عالی دارد. فرش اکریلیک نسبت به سطوح داغ مانند کف قابلمه، اتو و مشابه آن بسیار مقاوم‌تر از پلی استر است.

برای تشخیص فرش پلی استر از اکریلیک روی سطح فرش دست بکشید؛ معمولاً سطح فرش اکریلیک سر و لغزنده است، اما سطح فرش پلی استر کمی چسبندگی دارد.

فرش پلی استر بهتر است یا اکریلیک؟

فرش های آکریلیک با کیفیت آنقدر با دوام هستند که می توانند یک عمر در منزل شما بدرخشند اما فرش های پلی استر نمی توانند به صورت دائمی در خانه شما بدرخشند و بعد از چندین سال باید آن را تعویض کنید. معمولا کسانی که تنوع طلب هستند و هر چند سال یکبار قصد تعویض دکوراسیون و فرش های خود را دارند، باید فرش های پلی استر که به نسبت ارزان تر از فرش های آکریلیک هستند را با شانه های پایین تهیه نمایند. در کل هر دو فرش ظاهری زیبا دارند و می توانند به خانه شما جلوه ای ویژگی دهند.

تفاوت فرش پلی استر با اکرلیک چیست؟(قیمت)

همانطور که در بالا گفته شد به دلیل موجود بودن مواد اولیه الیاف پلی استر در کشور و خود کفایی ایران در تولید این نوع الیاف، قیمت فرش ماشینی پلی استر بسیار مناسب و ارزان تمام می شود اما به دلیل موجود نبودن متریال الیاف اکریلیک در ایران و وابستگی کشورمان برای تولید این الیاف به کشورهای دیگر و نوساناتی که در قیمت الیاف اکریلیک در جهان صورت می پذیرد، قیمت فرش ماشینی اکریلیک از فرش های پلی استر گران تر است.

تفاوت فرش پلی استر با اکرلیک چیست؟
تفاوت فرش پلی استر با اکرلیک چیست؟

ثبات اکریلیک و پلی استر

الیاف پلی استر طول عمر کمتری نسبت به اکریلیک دارند . پس بهتر است فرش ابریشم مصنوعی یا پلی استر را در محیطهای پررفت و آمد استفاده نکنیم . چرا که نرمی و لطافت خود را در مدت بسیار کوتاهی از دست می دهند .از لحاظ کوتاه شدن یا آب رفتگی ، تغییر نوع اکریلیک بسیار ناچیز است ولی دیگر انواع قالی ماشینی این تغییر قابل مشاهده است . در قالی اکریلیک در برابر نور هیچگونه تغییری ظاهر نمی شود . ولی نوع BCF و پلی استر جلوه و زیبایی خود را در برابر نور از دست می دهند .اکریلیک در درازمدت هم به طبیعت برنمی گردد ولی BCF و پلی استر به مرور پودر شده و در فضا پراکنده و جذب طبیعت می شوند . پرزدهی فرش اکریلیک بیشتر است ولی در عوض قیمت پلی استر با تفاوت بسیار زیادی کمتر از اکریلیک است .

کلام آخر

فرش اکریلیک پرزده است و قطعاً اگر بهترین نوع فرش اکرلیک را نیز بخرید حداقل یک تا دو هفته، پرزدهی بالایی دارد و بعد از بین می‌رود. این یک نقطه‌ضعف برای اکریلیک است. قالی کاشان تلاش کرد همراه شما باشد و به سوالات شما پاسخ بدهد و امیداواریم بهترین انتخاب را داشته باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button