لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش 700 شانه کاشان

فرش 700 شانه کاشان

اصطلاح فرش 700 شانه به این معناست که این فرش باید در هر یک متر از عرض فرش 700 گره داشته باشد. و تراکم استاندارد یک فرش 700 شانه کاشان (که تعداد پود به کار رفته در یک متر از طول فرش است) برابر 2100 می باشد.

همانطور که در مقاله “راهنمای جامع خرید فرش ماشینی کاشان” اشاره کردیم، برخلاف طرح فرش که تاثیر چندانی در قیمت فرش ندارد، مقدار تراکم و شانه فرش نه تنها یکی از مهمترین فاکتورها در قیمت فرش ماشینی است بلکه تاثیر مستقیمی بر کیفیت و کارایی و حتی طول عمر فرش دارد!

و همانطور که در “آموزش جامع خرید فرش ماشینی” توضیح دادیم چون برای بافت هر “رج” از فرش ماشینی از سه پود استفاده می شود بنابراین یک فرش  استاندارد مقدار تراکم آن 3 برابر مقدار شانه آن باشد. و در چنین فرشی تعداد گره در طول و عرض فرش با هم برابر خواهد بود!

برای مثال فرش 700 شانه اصلی چه در یک متر از طول فرش و چه در یک متر از عرض فرش باید 700 گره داشته باشد. که معمولا برای سنجش درستی این موضوع با استفاده از خط کش تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از پشت فرش را به صورت افقی و عمودی شمارش می کنند که در فرش 700 شانه این عدد باید حداقل برابر 70 باشد.

مراقب کلاهبرداران باشید!

در بازار فروش فرش ماشینی بارها دیده شده که فروشندگانی با هدف سودجویی بیشتر با جعل برچسب پشت فرش، فرش های ماشینی با تراکم 500 شانه (که معروف به “طرح 700 شانه” است) را به عنوان فرش 700 شانه به فروش می رسانند!

برای آشنایی دقیق تر با شیوه های شناخت و بررسی صحت اطلاعات درج شده در پشت فرش (از جمله شانه و تراکم، جنس نخ خاب و …) می توانید به مقاله “آموزش جامع خرید فرش ماشینی کاشان” مراجعه کنید.

قیمت فرش 700 شانه کاشان

قیمت فرش علاوه بر میزان شانه و تراکم به موارد زیادی مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتی برند و معروفیت شرکت سازنده بستگی دارد، اما اگر تمام فاکتورهای دو فرش را ثابت در نظر بگیریم و تنها تفاوت در میزان شانه و تراکم فرش باشد، معمولا به این شکل با تغییر قیمت فرش مواجه هستیم:

  • فرش 500 شانه (طرح 700 شانه) معمولا حدود 20% از فرش 700 شانه قیمت کمتری دارد.
  • فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارد.
  • فرش 1200 شانه معمولا حدود 30% از فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارد.
  • فرش 1500 شانه معمولا حدود 80% از فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارد.

بعد از بررسی تاثیر تراکم فرش بر قیمت آن باید به این نکته برسیم که آیا فرش 700 شانه برای شما مناسب است یا نه؟! قطعا بارها این جمله را شنیده اید که همیشه گران بودن به معنای بهتر بودن نیست! و در خصوص انتخاب فرش ماشینی قطعا این جمله کاملا درست است!

این که فرش 700 شانه برای شما مناسب تر است یا فرش 1000 شانه یا 1200 شانه و شاید حتی فرش 500 شانه (طرح 700 شانه) قبل از قیمت به این بستگی دارد که شما این فرش را به چه منظور تهیه می کنید و چه انتظاری از آن دارید؟

برای مثال آیا نرمی و لطافت فرش برای شما اولویت بیشتری دارد یا زیبایی و ظرافت آن؟! آیا این فرش در محلی که رفت و آمد زیادی وجود دارد (مانند مساجد و اماکن عمومی) پهن می شود یا در پذیرایی خانه شما؟!

به همین منظور در اینجا به توضیح مزایای و معایب فرش ماشینی 700 شانه کاشان می پردازیم تا شما با بررسی این مزایا و معایب با دیدی باز و با خیالی راحت فرش مورد نیاز خود را انتخاب کنید:

مزایای فرش ماشینی 700 شانه کاشان

– قیمت اقتصادی:

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فرش 700 شانه از لحاظ قیمت جزو دسته فرش های نسبتا ارزان و یا به بیان دیگر اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. قیمت این فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش های 1000 و 1200 و 1500 شانه قیمت به مراتب پایین تری دارد!

– نرمی و لطافت بیشتر:

اگر مشخصات فرش های 700 شانه را با مشخصات فرش های 1000 و 1200 شانه مقایسه کنید متوجه می شود که “ارتفاع خاب” فرش ماشینی 700 شانه همواره بیشتر از فرش های 1000 و 1200 شانه است.

در مقاله “آموزش جامع خرید فرش ماشینی” در خصوص خاب فرش (ارتفاع پرز فرش) و تاثیر آن بر نرمی و لطافت فرش ماشینی و اینکه چرا در بافت فرش های با تراکم بالا مجبورند ارتفاع خاب فرش را کاهش دهند توضیح داده ایم، اما به صورت کلی می توانیم به این نکته اشاره کنیم که چون ارتفاع خاب فرش های 700 شانه نسبت به سایر فرش های با تراکم بالاتر، بیشتر است، این فرش از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل اگر می خواهید وقتی روی فرش راه می روید و یا می نشینید از نرمی و لطافت آن لذت ببرید فرش 700 شانه نسبت به فرش ها با شانه و تاکم بالاتر، رضایت بیشتری برای شما ایجاد می کند!

– بازگشت پذیری بیشتر:

در مقاله خرید فرش ماشینی به صورت مفصل در خصوص ویژگی مهم بازگشت پذیری فرش و تاثیر آن بر کیفیت فرش ماشینی صحبت کردیم، اما اگر به صورت خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم که بازگشت پذیری چیست و چه تاثیری بر کیفیت فرش دارد به این مثال دقت کنید:

فرض کنید چیدمان دکوراسیون شما به گونه ایست که پایه مبل یا میز روی فرش قرار می گیرد، آیا دوست دارید که وقتی بعد از مدتی چیدمان را عوض می کنید جای پایه های میز و مبل روی فرش باقی بماند؟!

اگر فرشی برگشت پذیری پایینی داشته باشد پرز های فرش اگر تحت فشار قرار بگیرند حالت اولیه خود را از دست می دهند و به راحتی به حالت قبل خود باز نمی گردند! اما اگر بازگشت پذیری فرش خوب باشد پرزهای فرش پس از برداشته شدن فشار به راحتی به حالت اولیه خود بر می گردند و دیگر اثری از جای پایه مبل و میز و … نخواهد ماند.

علاوه بر این اگر بازگشت پذیری فرش ماشینی ضعیف باشد پس از مدتی استفاده از فرش (به اصلاح پس از مدتی که فرش پا خور می شود) پرزهای فرش روی هم خوابیده و نرمی و لطافت اولیه خود را از دست خواهد داد! اما فرشی که بازگشت پذیری بالایی دارد حتی پس از سال ها استفاده و پاخوردن ، نرمی و لطافت اولیه خود را حفظ می کند!

نکته مهم و قابل توجه در خصوص فرش های 700 شانه اینجاست که چون نخ فرش های 700 شانه نسبت به فرش های 1000 و 1200 شانه از ضخامت بیشتری برخودار است، بازگشت پذیری فرش های 700 شانه بیشتر از فرش های با شانه و تراکم بالاتر است.

بنابراین اگر فرش شما قرار است پاخور زیادی داشته باشد (مثل مساجد و اماکن عمومی) و یا زیاد اهل تغییر دکوراسیون و یا اسباب کشی هستید و می خواهید که پس از سالها فرش شما نرمی و لطافت و زیبایی خود را حفظ کند شاید فرش 700 شانه گزینه بهتری برای شما باشد.

معایب فرش 700 شانه کاشان

بعد از اشاره به مهمترین مزایای فرش 700 شانه نوبت به بیان معایب این نوع فرش می رسد! شاید تنها موردی را که بتوان به عنوان ضعف برای فرش 700 شانه در مقایسه با فرش های با تراکم بالاتر اشاره کرد، میزان ظریف بافی فرش است!

هرچه میزان شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر می شود طرح و نقش آن ظریفتر و زیباتر می شود، تا جایی که فرش های 1500 شانه به قدری به ظرافت فرش دستبافت نزدیک شده اند که به آنها “فرش دستبافت گونه” نیز می گویند!

فرش 700 شانه با اینکه نسبت به فرش 500 شانه از ظرافت نقش و زیبایی بیشتری برخوردار است اما با تمام مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، در مقایسه با فرش های 1000 و 1200 شانه از ظرافت نقش و زیبایی کمتری برخوردار است!

  • فرش ۷۰۰ شانه ماشینی در مقایسه با فرش‌های ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از وزن بیشتری برخوردار است.
  • فرش ۷۰۰ شانه در مقایسه با فرش‌هایی با شانه‌های بیشتر از طرح‌های ساده‌تری برخوردار است.
  • در فرش ۷۰۰ شانه به دلیل درشت بافت بودن طرح‌های به کار رفته از وضوح کمتری برخوردار هستند.
  • در فرش‌های ۷۰۰ شانه از طرح‌های مدرن زیاد استفاده نمی‌شود.

مزایای فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

  • فرش ۷۰۰ شانه به دلیل شانه و تراکم کمتر نسبت به فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از ارتفاع خاب بیشتری برخوردار است و در نتیجه فرش نرم تر و لطیف تری نیز می باشد . همچنین این فرش به دلیل نرمی می تواند کفپوش مناسبی برای همه مکان ها از جمله اتاق کودک ،‌پذیرایی ،‌ اتاق خواب و حتی آشپزخانه نیز باشد .
  • به خاطر ارتفاع نخ خاب فرش و ضخامت فرش ۷۰۰ شانه ،‌ مقاومت بالاتری در برابر شستشو دارد . لذا این فرش مناسب افرادی که در خانواده شان فرزند کوچک دارند یا خانواده پر جمعتی دارند می تواند مناسب باشد .
  • قیمت بسیار مناسب فرش ماشینی ۷۰۰ شانه از جمله دلایل اصلی محبوبیت این فرش به نسبت دیگر فرش های ماشینی می باشد .
  • با افزایش مشتریان فرش ۷۰۰ شانه ،‌ طرح ها و نقشه های زیادی برای این فرش ارائه شد تا علاقه مندان بتوانند به راحتی با هر دکوراسیونی فرشی را تهیه کنند .

سخن پایانی:

با توجه به توضیحات بالا در نهایت اینکه آیا فرش 700 شانه بهترین انتخاب برای خرید فرش ماشینی شماست یا نه کاملا بستگی به نیاز و انتظار شما از فرشی که قصد خرید آن را دارید، بستگی دارد. اما به صورت کلی اگر به دنبال فرشی با قیمتی اقتصادی و با ماندگاری بالا هستید فرش 700 شانه می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد.

چرا از سایت قالی کاشان خرید کنم؟

در سایت قالی کاشان شاهد مجموعه ای نفیس از برترین فرش های 700 شانه از سرشناس ترین و مطرح ترین برندهای فرش ماشینی کاشان ( از جمله فرش بزرگمهر کاشان، فرش محتشم کاشان، فرش عقیق کاشان و …) هستید و می توانید ضمن مشاهده و مقایسه این فرش ها با هم، فرش مورد نظر خود را به صورت مستقیم از کارخانه تولید کنند و به قیمت درب کارخانه خریداری کنید.

مجموعه قالی کاشان با اعتماد کامل به کیفیت و مرغوبت بالای فرش های عرضه شده در این سایت، با افتخار علاوه بر گارانتی 120 ماهه فرشهای خریداری شده ، خریدهای شما را شامل ضمانت بازپرداخت وجه نیز می کند!

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button