لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

قاب تابلوفرش، راز جذابیت دوچندان تابلوفرش شما

از آنجاییکه، قاب تابلو فرش، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی تابلو فرش و هارمونی محیط دارد و همچنین میتوان با هزینه ای مقرون به صرفه، جذابیت دکوراسیون خانه را نیز افزایش داد ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل به معرفی انواع قاب تابلو فرش بپردازیم . سوال مهمی که ممکن است برای اکثر خریداران تابلو فرش ایجاد شود این است که چه قابی برای تابلو فرش خریداری شده من مناسب است و باید از کجا آن را تهیه کنم ؟ اگر شما هم قصد خرید قاب از بین مدل های مختلف مدرن، ساده، طرح دار، چوبی، PVC و MDF برای تابلو فرش خود دارید خواندن این مقاله راهنمای بسیار خوبی برای شما دراین زمینه خواهد بود پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

انواع قاب های تابلو فرش

از آنجاییکه قاب تابلو فرش، نقش محافظتی مهمی برای تابلو فرش ایفا می کند وعلاوه بر آن در زیبایی محیط دکوراسیون هم بسیار موثر است، امروزه با استفاده از خلاقیت و ایده های جدید و همچنین بهره گیری از دانش روز دنیا، برای ساخت آنها از متریال های مختلف چوبی، پلاستیک، گچ، بتن، مقوا، رزین، شیشه، PVC و … استفاده می شود.

قاب تابلو فرش به دو صورت عمودی و افقی تولید میشود. اگر چه امروزه مدل های مدرن و جدید تری نیز مانند اشکال هندسی مورب و گوناگون به بازار معرفی شده است که شما میتوانید با توجه به دکوراسیون محیط مد نظر، یکی از آنهارا برگزینید. برخی از قاب ها متناسب با فضای مدرن و برخی متناسب با فضای کلاسیک است.

محبوبترین انواع قاب شامل موارد زیر است:

1_قاب تابلو فرش شاپرک:

از زیباترین نوع قاب ها بوده و در اکثر تابلوفرش ها مانند تابلو فرش مینیاتوری، حیوانات، آیات، منظره و … استفاده می شود که زیبایی آن را دو چندان میکند. البته این قاب در گذشته از محبوبیت بیشتری برخوردار بود چون طرح های شلوغ این قاب مورد پسند مشتریان واقع میشد اما امروزه چون سبک سلیقه مشتری تغییر کرده و به سمت طرح های مینیمال و ساده تمایل نشان می دهد ، کمتر به سراغ انتخاب این قاب میرود . این قاب همچنین دارای سه رنگ سفید ، مسی و مشکی است اما رنگ سفید ، بیشترین کاربرد را دارد.

2_ قاب تابلو فرش چوبی:

این قاب نسبت به انواع دیگر قاب ها گرانتر ، سنگین تر و البته پرفروشتر است و اکثر خریداران آن را برای تابلو فرش ماشینی یا دستباف خود انتخاب میکنند.

3_ قاب تابلو فرش پی وی سی (PVC):

قاب های با جنس پی وی سی دارای تنوع زیادی است و توانسته با استفاده از طرح ها و نگاره های جذاب و گوناگون هم سلیقه ساده پسندان را پوشش دهد و هم سلیقه کسانی که به دنبال قاب های سلطنتی اند. این قاب ها در پهنا و اندازه های متفاوتی تولید می شوند و انواع آن شامل قاب تابلو فرش باران، نیلوفر و کله شیری می شود.

الف) قاب ساده مدل باران

این قاب بسیارساده اما شیک و کاربردی برای دکوراسیون های کلاسیک است و در طراحی آن از طرح و نگاره های خلوت استفاده شده است. این قاب مناسب برای دوستداران قاب های ساده است. این قاب در چهار رنگ متنوع تولید میشود که شامل طلایی، قهوه ای ، سفید و مسی است و شما به راحتی میتوانید مطابق با سلیقه تان هرکدام را که میپسندید انتخاب کنید.

ب) مدل نیلوفر

این قاب، جنبه قاب تابلو فرش سلطنی داشته و الهام گرفته ازگل لوتوس یا نیلوفر است. این قاب در دو رنگ قهوه ای طلایی و سفید طلایی تولید میشود که دست شمارا برای انتخاب قاب مورد نظر مطابق با دکوراسیون داخلی شما باز گذاشته است.

ج) مدل کله شیری

این قاب نیز در زمره قاب های سلطنتی بوده و برای کسلانی مناسب است که دکوراسیون منزلشان، سلطنتی است. این قاب در دو رنگ قهوه ای و طلایی تولید شده که رنگ طلایی جذابیت ویژه ای به محیط دکوراسیون منزلتان خواهد بخشید.

4_ قاب تتیس:

این قاب نیز بسیار زیبا بوده و جذابیت تابلو فرش شمارا دو چندان میکند. رنگبندی این قاب شامل سفید با دور طلایی، قاب قهوه ای تیره و قهوه ای روشن می شود.

5_ قاب رومی:

این قاب به جهت داشتن جنس مرغوب و همینطور طراحی و نگاره های انجام شده بر روی آن دارای قیمتی گران تر نسبت به انواع دیگر قاب هاست. جنس این قاب چوبی بوده و و بر روی آن فلز کاری نیز انجام شده است.

6_ قاب پرند:

این قاب به دلیل طراحی تک رنگ، برای تابلو فرش های ساده، انتخاب مناسبی است و حتی به دلیل جذابیت خاصی که دارد به تنهایی هم زیباست. این قاب مانند قاب رومی دارای جنس چوبی و نیز قیمتی گران تر از قابهای دیگر است.

7_ قاب گلبرگ:

قاب گلبرگ یا چهار گل، هم زیباست و هم قیمت مناسبی دارد و دقیقا به همین علت به وفور برای تابلو فرش ها استفاده می شود. اگر شما تابلو فرش چاپی خریداری نموده اید، انتخاب این قاب سبب میشود که قیمت تمام شده تابلو فرش شما بسیار مناسب باشد. پس اگر به دنبال قاب های ارزان قیمت هستید قاب مدل شاپرک و یا گلبرگ پیشنهاد ما به شماست.

8_ قاب اطلس:

این قاب نیز در دو رنگ مسی و طلایی تولید می شود.

چگونه قاب متناسب با تابلو فرش را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به سوال در اولین قدم باید به طرح تابلو فرش توجه داشته باشید. اگر تابلو فرش شما دارای طرحی ساده و مدرن است پس انتخاب قاب تابلوفرش ساده و بدون کنده کاری و نگاره خاص برای آن مناسب تر خواهد بود و اگر طرح تابلو فرش شما کلاسیک و نفیس است باید به سراغ قاب های کلاسیک و سلطنتی بروید که زیبایی تابلو فرش را دو چندان نموده و فضای دکوراسیون را نیز خیره کننده می سازند. قابهای فایبرگلاس و چوبی به دلیل دارا بودن طرح زیبا و وزن مناسب، بسیار پر طرفدارند. تابلو فرش های دستباف موجود در بازار، اغلب دارای قاب های مرغوب و جذاب اند.

 

چهار نکته مهم برای انتخاب قاب تابلو فرش 

لازم است اشاره ای به این نکته نیز داشته باشیم که خرید تابلو فرش با قاب یا بدون قاب، در نهایت بستگی به سلیقه شما دارد. و به هنگام خرید قاب نه تنها باید به طرح خود تابلو فرش توجه نمود بلکه باید دکوراسیون کلی منزل را نیز در نظر گرفت و بر اساس مدرن یا کلاسیک بودن آن، و پس از توجه به چهار مورد اصلی دست به انتخاب زد. این موارد عبارتند از:
انتخاب دیوار مناسب برای نصب تابلو فرش ( دیواری که دارای نور مناسب باشد )
توجه به هارمونی رنگ ها
در نظر گرفتن ابعاد تابلو فرش
تصور نمودن آن با انواع قاب ها ( ترجیحا تابلئو فرش را در جایی نصب کنید که تمام جزییات قاب نیز مشخص باشد )

چراغ تابلو فرش

وقتی تابلو فرشی بر روی دیوار نصب می شود برای جلوه بیشتر آن و همینطور برای بهتر دیده شدن جزییات آن می توان از چراغ هایی در بالاسر تابلو استفاده کرد. در بازار چراغ های خرطومی برای نصب بر روی دیوار، بالای سر تابلو وجود دارد. این چراغ ها نور متمرکزی را بر روی تابلو می اندازند و جلوه و زیبایی خاصی را به دکوراسیون منزل شما می بخشند. برای تابلوهای کوچک از یک چراغ و برای تابلوهایی با ابعاد بزرگتر از دو یا سه چراغ دیواری می توانید استفاده کنید. نقش نورپردازی بر روی تابلو را نیز از یاد نبرید؛ گاهی کم یا زیاد شدن شدت نور بر روی قاب ممکن است نتیجه‌ای متفاوت داشته باشد.

مرغوبیت تابلو فرش

بهترین تابلو فرش ها دارای شناسنامه هستند، و هر کس به راحتی با بررسی شناسنامه فرد می تواند به اطلاعات فرش دست پیدا کند، برای چک کردن مرغوبیت فرش درشتی، ریزی، یکنواختی و میزان فاصله بین گره‌ها را بررسی کنید، یک تابلو فرش مرغوب دارای گره‌های یک اندازه، منظم و پشت سر هم است و اگر اندازه گره‌ها متفاوت و نامنظم و در برخی از نقاط با فاصله بود یعنی تابلو فرش دارای کیفیت و اصالت بالایی نیست. همچنین میزان استفاده از رنگ های طبیعی و هماهنگی رنگ ها هم از نکاتی است که حتما باید به آنها توجه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله موضوع انواع قاب های تابلو فرش مورد بررسی قرار گرفت همچنین نکته های مهمی برای چگونه انتخاب کردن قاب مناسب با تابلو فرش بیان شد که امیدواریم توانسته باشیم راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه کرده باشیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button