لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

فرش 1000 شانه کاشان

فرش 1000 شانه کاشان

فرش ماشینی 1000 شانه کاشان به فرشی گفته می شود که در هر یک متر در راستای عرض فرش 1000 گره داشته باشد. یا به عبارتی در هر 10 سانتی متر از عرض فرش 100 گره موجود باشد. و شما در هنگام خرید فرش 1000 شانه کاشان به راحتی با قرار دادن یک خط کش ساده در پشت فرش و شمارش تعداد گره های فرش در 10 سانتی متر از آن می توانید متوجه شوید که آیا فرش شما واقعا 1000 شانه است یا نه!

و همانطور که در مقاله “راهنمای جامع خرید فرش ماشینی کاشان” اشاره کردیم، تراکم استاندارد چنین فرشی سه برابر عدد شانه آن یعنی 3000 می باشد. البته این عدد به این معنا نیست که باید در یک متر از طول فرش 3000 گره وجود داشته باشد! چون عدد تراک نشان دهنده تعداد پود به کار رفته در بافت هر یک متر از طول فرش است و از آنجا که برای بافت هر یک رج از فرش ماشینی 3 پود (پود زیر، پود میانه و پود رو) استفاده می شود، اگر در یک متر از طول فرش 1000 گره وجود داشته باشد یعنی 3000 ردیف پود در بافت آن استفاده شده است.

پس یک فرش 1000 شانه واقعی هم در یک متر از عرض خود 1000 گره دارد و هم در یک متر از طول آن 1000 گره وجود دارد. پس با همان خط کش ساده می توانید درستی میزان تراکم فرش را نیز آزمایش کنید!

مقدار تراکم و شانه فرش نه تنها یکی از مهمترین فاکتورها در قیمت فرش ماشینی است بلکه تاثیر مستقیمی بر کیفیت و کارایی و حتی طول عمر فرش دارد! این در حالی است که طرح فرش معمولا تاثیر خاصی در قیمت آن ندارد! در حقیقت قیمت اصلی یک فرش با توجه به الیاف به کار رفته در فرش و نیز مقدار شانه و تراکم آن مشخص می شود.

راه تشخیص فرش 1000 شانه اصل از تقلبی!

در بازار فروش فرش ماشینی بارها دیده شده که فروشندگانی با هدف سودجویی بیشتر با جعل برچسب پشت فرش، فرش های ماشینی با تراکم 700 شانه را به عنوان فرش 1000 شانه کاشان به فروش می رسانند! اما با استفاده از راهکاری که در این مقاله به شما آموزش دادیم به راحتی می توانید درستی اطلاعات شانه و تراکم درج شده در پشت فرش را آزمایش کنید، اما این همه کار نیست، برای اطمینان از اصالت یک فرش شما باید بتوانید جنس الیاف به کار رفته در فرش را نیز به درستی تشخیص دهید! و همانطور که اشاره شد جنس الیاف فرش تاثیر فوق العاده ای در کیفیت و قیمت فرش دارد.

اما اگر می خواهید که مانند یک کارشناش و متخصص حرفه ای فرش ماشینی، بتوانید اصالت و کیفیت فرش را تشخیص دهید می توانید به مقاله “آموزش جامع خرید فرش ماشینی کاشان” مراجعه کنید.

محصولات 1000 شانه

مشاهده همه

قیمت فرش 1000 شانه کاشان

همانطور که اشاره شد، قیمت فرش علاوه بر میزان شانه و تراکم به موارد زیادی مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتی برند و معروفیت شرکت سازنده بستگی دارد، اما اگر تمام فاکتورهای دو فرش را ثابت در نظر بگیریم و تنها تفاوت در میزان شانه و تراکم فرش باشد، معمولا قیمت فرش 1000 شانه کاشان نسبت به فرش های با تراکم پایین تر و بالاتر به این ترتیب تغییر می کند:

  • فرش 500 شانه (طرح 700 شانه) معمولا حدود 25% از فرش 1000 شانه قیمت کمتری دارد.
  • فرش 700 شانه معمولا حدود 15% از فرش 1000 شانه قیمت کمتری دارد.
  • فرش 1200 شانه معمولا حدود 15% از فرش 1000 شانه قیمت بیشتری دارد.
  • فرش 1500 شانه معمولا حدود 75% از فرش 1000 شانه قیمت بیشتری دارد.

حالا که صحبت از مقایسه قیمت فرش 1000 شانه با سایر فرشها شد بیایید درباره این صحبت کنیم که آیا فرش 1000 شانه برای شما گزینه مناسبی هست یا نه؟! قطعا بارها این جمله را شنیده اید که “همیشه گران بودن به معنای بهتر بودن نیست!” و در خصوص انتخاب فرش ماشینی قطعا این جمله کاملا درست است. این که آیا فرش 1000 شانه برای شما مناسب است یا نه، علاوه بر قیمت به این بستگی دارد که شما این فرش را به چه منظوری خریداری می کنید و چه انتظاری از فرش خود دارید؟

برای مثال آیا نرمی و لطافت فرش برای شما اولویت بیشتری دارد یا زیبایی و ظرافت آن؟! و یا شاید به دنبال فرشی هستید که نرمی و لطافت را همراه با زیبایی و ظرافت داشته باشد؟! آیا این فرش در محلی که رفت و آمد زیادی وجود دارد (مانند مساجد و اماکن عمومی) پهن می شود یا قرار است زینت بخش پذیرایی خانه شما باشد؟!

پس بیایید نگاهی مقایسه گونه به خصوصیات فرش ماشینی 1000 شانه کاشان داشته باشیم و این فرش را با سایر فرش های با تراکم بالاتر و پایین تر از خود مقایسه کنیم:

مزایای فرش ماشینی 1000 شانه کاشان

– قیمت مناسب:

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فرش 1000 شانه از لحاظ قیمت در مقایسه با سایر فرش ها در رده متوسط به حساب می آید. قیمت این فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه و 700 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش های 1200 و 1500 شانه قیمت به مراتب پایین تری دارد! با اینحال فرش 1000 شانه جزو دسته فرش های ماشینی فاخر به حساب می آید.

– زیبایی و ظرافت چشم نواز:

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که فرش 1000 شانه در هر 10 سانتیمتر از طول یا عرض خود 100 گره دارد، پس در مقایسه با فرش 700 شانه کاشان (که در همین مقیاس تنها 70 گره دارد) ، از زیبایی و ظرافت بیشتری برخوردار است تا جایی که اگر دو فرش 700 و 1000 شانه را در کنار هم قرار دهید به وضوح شاهد تفاوت این دو فرش از نظر ظرافت نقش و نگار و زیبایی خواهید بود!

– نرمی و لطافت خوب:

با دقت در ویژگی های فرش 1000 شانه و مقایسه آن با فرش های با تراکم پایین تر و بالاتر از آن متوجه می شوید که از لحاظ ارتفاع خاب هم فرش 1000 شانه، مقدار میانه را به خود اختصاص داده! به این معنا که در حالی که ارتفاع خاب این نوع فرش از فرش های 500 و 700 شانه کمتر است اما باز هم ارتفاع خاب این فرش، از فرش های 1200 و 1500 شانه بیشتر است.

به همین دلیل با اینکه نرمی و لطافت فرش های 1000 شانه کاشان به اندازه نرمی و لطافت فرش های 500 و 700 شانه نیست اما از فرش های با شانه و تراکم بالاتر از خود نرمی و لطافت بیشتری دارد. در حقیقت در طراحی فرش ماشینی 1000 شانه سعی شده ضمن اولویت دادن به زیبایی و ظرافت فرش ماشینی، نرمی و لطافت فرش نیز در حد امکان حفظ شود.

– بازگشت پذیری بیشتر:

در “آموزش جامع خرید فرش ماشینی کاشان” در خصوص ویژگی “بازگشت پذیری فرش” و تاثیرات آن بر حفظ کیفیت فرش ماشینی در طول زمان صحبت شد، اما به عنوان مثال اشاره کردیم که اگر در چیدمان منزل شما پایه مبل یا میز روی فرش قرار داده می شود، اگر “برگشت پذیری فرش” کم باشد بعد از مدتی چیدمان را عوض می کنید جای پایه های میز و مبل روی فرش باقی می ماند! اما اگر بازگشت پذیری فرش خوب باشد پرزهای فرش پس از برداشته شدن فشار به راحتی به حالت اولیه خود بر می گردند و دیگر اثری از جای پایه مبل و میز و … نخواهد ماند.

محصولات پرفروش

مشاهده همه

چون در بافت فرش 1000 شانه از الیاف نازکتری نسبت به فرش های 500 و 700 شانه استفاده می شود، بازگشت پذیری این نوع فرش از فرش هاب با تراکم پایین تر از خود کمتر است، اما کارشناسان صنعت فرش برای اینکه این ضعف تا حد زیادی برطرف شود ارتفاع خاب پرز های فرش را کاهش داده اند و با اینکار تا حد خوبی ویژگی برگشت پذیری فرش 1000 شانه حفظ شده است. و این فرش در مقایسه با سایر فرش های ماشینی (بالاخص فرشهای با تراکم بالاتر) از بازگشت پذیری نسبتا خوبی برخوردار است.

با اینحال اگر فرش شما قرار است پاخور زیادی داشته باشد (مثل مساجد و اماکن عمومی) شاید فرش 1000 شانه گزینه مناسبی برای انتخاب شما نباشد، اما اگر قرار است فرشی که خریداری می کنید زینت بخش خانه شما باشد، و البته نرمی و لطافت آن نیز برایتان مهم است، فرش ماشینی 1000 شانه هم نرمی و لطافت یک کف پوش دوست داشتنی را برای شما به ارمغان می آورد و هم ظرافت و زیبایی چشم نواز آن زینت بخش خانه شما خواهد بود.

معایب فرش 1000 شانه کاشان

در طراحی فرش ماشینی 1000 شانه کاشان سعی شده تا تمامی مزایای یک فرش ماشینی گنجانده شود، از جمله نرمی و لطافت فرش، بازگشت پذیری بالا و البته زیبایی و ظرافت نقش و طرح و … بنابر این اگر به دنبال فرشی هستید که تقریبا تمامی این ویژگی ها را در کنار هم داشته باشد فرش 1000 شانه گزینه مناسبی برای انتخاب شماست، اما اگر یکی از گزینه های بالا برای شما اهمیت بیشتری دارد شاید گزینه های دیگری برای انتخاب شما مناسب باشد!

برای مثال اگر تنها به دنبال فرشی با قیمت بسیار پایین (بالاخص برای اماکن عمومی) هستید فرش های 500 شانه (طرح 700 شانه) برای شما مناسبتر است. و اگر دنبال فرشی با قیمتی اقتصادی هستید اما نرمی و لطافت فرش و البته برگشت بذیری آن برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد، (بالاخص اگر از مبلمان استفاده نمی کنید و یا در مساجد و اماکن عمومی قصد استفاده از این فرش را دارید) و البته زیبایی و ظرافت فرش برایتان اولویت پایینتری نسبت به سایر موارد ذکر شده دارد، فرش 700 شانه را به شما پیشنهاد می کنیم!

اما اگر فرش را برای منزل خود تهیه می کنید و زیبایی و ظرافت نقش فرش برای شما اهمیت ویژه ای دارد، اما در کنار زیبایی و ظرافت دوست دارید که فرشتان از نرمی و لطافت خوبی برخوردار باشد و همچنین بازگشت پذیری خوبی هم داشته باشد تا بعد از چند سال استفاده نرمی و لطافت خود را از دست ندهد، فرش 1000 شانه کاشان گزینه است که به شما پیشنهاد می کنیم.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم تا ویژگی های اصلی فرش ماشینی 1000 شانه کاشان را همراه با مزایا و معایب آن توضیح دهیم تا شما با توجه به نیاز خود و هدفی که از خرید فرش ماشینی دارید بتوانید به این نتیجه برسید که آیا فرش 1000 شانه برای شما مناسب است یا باید به فکر خرید فرش هایی با تراکم کمتر و یا بالاتر باشید!

اما اگر کل این مقاله را بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که:

در طراحی فرش ماشینی 1000 شانه کاشان سعی شده که تمام ویژگی های یک فرش ماشینی خوب در یک فرش با قیمت اقتصادی جمع شود!

چرا از سایت قالی کاشان خرید کنم؟

در سایت قالی کاشان شاهد مجموعه ای نفیس از برترین فرش های 1000 شانه از سرشناس ترین و مطرح ترین برندهای فرش ماشینی کاشان ( از جمله فرش بزرگمهر کاشان، فرش محتشم کاشان، فرش عقیق کاشان و …) هستید و می توانید ضمن مشاهده و مقایسه این فرش ها با هم، فرش مورد نظر خود را به صورت مستقیم از کارخانه تولید کنند و به قیمت درب کارخانه خریداری کنید.

مجموعه قالی کاشان با اعتماد کامل به کیفیت و مرغوبت بالای فرش های عرضه شده در این سایت، با افتخار علاوه بر گارانتی 120 ماهه فرشهای خریداری شده، خریدهای شما را شامل ضمانت بازپرداخت وجه نیز می کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button