لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

چگونه هنگام خرید فرش از کیفیت آن مطمئن شویم!

چگونه هنگام خرید فرش از کیفیت آن مطمئن شویم!

در این بحث جالب می خواهیم در مورد شناسایی فرش اصلی صحبت کنیم! امروزه روش های زیادی برای خرید فرش وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما بزرگترین مشکلی که خریداران با آن مواجه هستند، شناخت اصل فرش است. باید گفت یکی از مهم ترین کالاهایی که در خانه هر ایرانی پیدا می شود فرش است که ممکن است دستبافت یا ماشینی باشد. در ادامه این مقاله قالی کاشان همراه ما باشید تا به شما کمک کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه هنگام خرید فرش از کیفیت آن مطمئن شویم!

1-خواب فرش

فرش گره های U شکلی هستند که روی سطح فرش می گیرند. در برخی موارد خواب فرش را با نام پرز فرش می شناسند. این گره ها با استفاده از انواع نخ و الیاف در فرش ماشینی و دستبافت ایجاد می شوند. می توان گفت در صنعت قالی بافی نام تار و پود به گوش ما آشناتر است. اما باید بدانم که نخ ها نقش بسیار مهمی در بافت فرش و قالی دارند.
در تعریف این نوع نخ گفته می شود: به نخ یا الیافی که سطح فرش می شود و در راحتی قابل لمس است، نخ خواب می گویند. این نوع نخ به راحتی قابل لمس است. وقتی دستتان را روی فرش می‌کشید و لطافت الیاف آن را حس می‌کنید، در واقع به پرز فرش دست زده‌اید.

2-جنس و نوع الیاف

در رابطه با الیاف فرش ماشینی موارد بسیاری وجود دارد. اما می‌توانیم به طور خلاصه و مفید به شما بگوییم که نخ اکریلیک هیت در حال حاضر یکی از بهترین الیاف موجود در بین انواع نخ فرش مورد استفاده در بافت اکثر فرش‌های ماشینی است. البته در نخ پود این نوع فرش ها که به چشم نمی آید از پنبه ای یا ترکیبی از پنبه و پلی استر استفاده می کنند.
گاهی اوقات ممکن است در تبلیغات به نام فرش ابریشم ماشینی برخورد کنید که باید در نظر داشته باشید که در فرش دستباف از ابریشم طبیعی و اصیل استفاده نمی شود، بلکه در موارد بیشتر به معنای ابریشم مصنوعی است. در واقع همان نخ پلی استر (پلاستیک) است و دائماً به دلیل گرانی فرش اکریلیک، بسیار به فرش های BCF روی آورده اند که با نخ BCF بافته می شود و قیمت بسیار پایین نسبت به سایر الیاف دارد.

3-شناسنامه یا برچسب فرش

یکی دیگر از راه های تشخیص فرش اصل، داشتن شناسنامه معتبر است که در پشت فرش باشد، اما در شناسنامه معتبر فرش، علاوه بر نام شرکت و برند، آدرس دقیق شرکت ذکر شده است. یا محل تولید به همراه نشان استاندارد و نشان عضویت در انجمن نساجی ایران درج شده است.

همچنین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که علامت استاندارد بدون شناسه که در زیر آن درج شده و همچنین آرم عضویت انجمن نساجی ایران بدون کد عضویت فاقد اعتبار است در نتیجه عدم وجود این کدها به این معنی است که فرش اصل نیست. که اکثر مردم به آن توجهی ندارند.

4-طرح و نقشه

نقشه های فرش ماشینی زیادی مانند نقشه های  افشان، خشتی، ترنج دار، طلاکوب، وینتج و مدرن وجود دارد، اما آنچه برای ما برای درک اصالت فرش اهمیت دارد، دقت نقشه و نقشه فرش است. عدم بهم ریختگی در نقشه فرش کیفیت ممکن است این باشد که طرح کاملاً به هم ریخته باشد و در نگاه اول متوجه این موضوع شوید، در نگاه دوم حاشیه های اطراف گل یا ترنج فرش است که گاهی بافته نشده و نقش آن ناقص است. به این صورت است که در 700، 1000، 1200 و 1500 شانه بسیار کمتر دیده می شود، در یک فرش اصلی و باکیفیت برای اندازه ها و ابعاد مختلف یا شانه ها و تراکم های مختلف، نقشه ها به گونه ای جدید و جداگانه طراحی شده اند تا احتمال نقشه وجود داشته باشد.

چگونه هنگام خرید فرش از کیفیت آن مطمئن شویم!
چگونه هنگام خرید فرش از کیفیت آن مطمئن شویم!

کلام آخر

امروزه در بازار فرش ماشینی، محصولات فروانی با نام هایی مشابه برندهای برتر و شناخته شده، اصولاً فرش از سه طریق می تواند تقلبی باشد. 1: تقلبی بودن شانه و تراکم فرش و 2: تقلبی بودن برند سازنده و 3: تقلبی بودن نوع نخ مورد استفاده. نکات ذکر شده یکی از پرکاربردترین نکات در خرید فرش با کیفیت است. با رعایت موارد فوق موفق به خرید فرش ایرانی باکیفیت و اصیل خواهید شد. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از بهترین فروشگاه های فروش فرش اصیل ایرانی است

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button