لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/07/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

انواع فرش – دسته بندی نوع فرش

انواع فرش دسته بندی نوع فرش قالی کاشان خرید فروش فرش ماشینی

انواع فرش را چه ماشینی و چه دستباف می توان از نقطه نظر های مختلفی دسته بندی کرد. یکی از دسته بندی های بسیار کاربردی که می تواند به شما برای انتخاب فرش مناسب با فضا و دکوراسیون شما کمک کند، دسته بندی نوع فرش از نظر محل استفاده از آن است. فرش اتاق پذیرایی و اتاق خواب از مهم ترین این دسته ها هستند.

انواع فرش از نظر محل استفاده

بدون شک مهم ترین دسته بندی در تعیین نوع فرش ، دسته بندی آن از نظر محل استفاده از فرش است. این اولین مسئله ای است که هر کس در انتخاب و خرید فرش مورد نظر به آن فکر می کند. مطمئنا شما برای فرش اتاق پذیرایی خود هزینه بیشتری صرف می کنید تا فرش آشپزخانه. بنابراین این که مشخص کنید فرش مورد نظر را برای چه مکانی و چه کاربردی لازم دارید، در خرید فرش نکته ضروری و اولیه است. در ادامه به بررسی انواع فرش از نظر محل و کاربرد آن می پردازیم.

فرش مسجد ( فرش نماز و سجاده فرش )

البته که برای فرش مسجد می توان از هر نوع فرش استفاده کرد. اما زیبا ترین و برازنده ترین فرش برای مسجد ، حسینیه ، زیارت یا نمازخانه ، فرش نماز یا همان سجاده فرش است. فرش سجاده ای ، یک نوع از طرح فرش به خصوص ماشینی است که در آن از طرح محرابی استفاده شده است.

محراب های جداگانه که هر یک به عنوان سجاده برای یک نفر مورد استفاده قرار می گیرد ، به صورت سلسله ای و فرش رولی ، پشت سر هم قرار می گیرند و رول های مختلف فضای مسجد را پر می کنند. قرار گرفتن جهت محراب فرش نماز به سمت قبله در هنگام پهن کردن سجاد فرش و طراحی فضا به سمت قبله ، کمک می کند تا صفوف نمازگزاران بدون مشکل و اتلاف وقت مرتب و آماده اقامه نماز شوند.

البته همان طور که گفتیم، به جز فرش سجاده ای می توان از هر طرح کلاسیک دیگر برای پوشاندن فضای مسجد استفاده کرد. اما در این صورت بهتر این است که طرح فرش خلوت و ساده و دارای پیچیدگی کم باشد تا حواس نمازگزاران را پرت نکند و همینطور دارای بوم یا زمینه با رنگ های شاد و آرامش بخش مثل آبی و سبز باشد تا هماهنگی و همخوانی بیشتری با فضای معنوی مسجد از خود نشان دهد.

فرش اتاق پذیرایی

فرش اتاق پذیرایی یکی از مهم ترین انتخاب ها در هر چیدمان دکوراسیون است. برای هر تازه عروس ، یکی از مهم ترین دغدغه ها انتخاب و خرید فرش جهیزیه است که مهم ترین آن فرش اتاق پذیرایی است. از آن جایی که این نوع فرش ، حالت مرکزی دارد و بیشترین جلوه را در دکوراسیون از خود نشان می دهد و معمولا یکی از گران قیمت ترین کالاها در اتاق پذیرایی است ، دیگر اجزا و عناصر دکوراسیون این اتاق با آن ست می شوند.

بیشتر ما ایرانی ها به دلیل پس زمینه ذهنی و فرهنگی تمایل داریم که فرش اتاق پذیرایی خود را از طرح فرش هایی با نقش های ایرانی و در ساختار های فرش کلاسیک انتخاب کنیم. طرح فرش کلاسیک با همان ویژگی های ساختاری و نقوش آشنا که باعث می شود به آن فرش ایرانی گفته شود. در ادامه و در عنوانی مجزا به انواع فرش از نظر طرح فرش ایرانی هم خواهیم پرداخت.

البته که اگر سبک دکوراسیون مورد استفاده مدرن یا متمایل به دکوراسیون های کشورهای خارجی باشد ، شاید ترجیح بدهیم که یک فرش فانتزی و مدرن را در اتاق پذیرایی خود داشته باشیم و انتخاب بین نوع فرش کلاسیک و مدرن کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

فرش اتاق خواب

برای فرش اتاق خواب ، دو انتخاب رایج وجود دارد. اولین انتخاب این است که فرش اتاق خواب را ست با فرش اتاق پذیرایی خرید کنند. این انتخاب دارای این مزیت است که اگر به مکان دیگری با اتاق پذیرایی بزرگ تری نقل مکان کردید ، می توانید فرش هایی را که برای اتاق خواب خریده اید ، در کنار دیگر فرش ها برای پوشاندن اتاق پذیرایی بزرگ تر به کار ببرید.

انتخاب رایج دوم استفاده از طرح فرش کاملا متفاوت برای هر اتاق خواب است. این انتخاب برای کسانی که در محل زندگی خود دارای یک ثبات نسبی هستند، انتخاب بهتری است. زیرا به هر اتاق خواب یک شخصیت مجزا می دهد و فضای منزل شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر نشان می دهد.

برای انتخاب دوم ، نوع فرش مدرن و فانتزی بسیار مناسب است. چرا که در درجه اول ارزان تر است، چون در بافت این فرش ها از جنس نخ های ارزان تری مثل بی سی اف BCF و پلی استر استفاده می شود. و در درجه دوم فرش های فانتزی معمولا نسبت به فرش های کلاسیک دارای طرح های ساده تر و خلوت تری هستند ، به همین دلیل فضای اتاق خواب که معمولا برای به هم ریختگی مستعد ترین فضای خانه است ، را خلوت تر و مرتب تر به نظر نشان می دهند.

فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه به دلیل آن که بیشتر در معرض کثیفی و خرابی است ، معمولا با قیمت تمام شده ارزان تولید می شود و در بافت این فرش ها از الیاف بر پایه پلی استر استفاده می شود. در خرید فرش آشپزخانه هم معمولا دو انتخاب رایج وجود دارد.

اولین و سر راست ترین انتخاب ، فرش آشپزخانه دارای طرح های مرتبط با فضای آشپزخانه و آشپزی است. فرش های دارای طرح ادویه جات ، ظروف و سبزیجات از جمله این طرح ها هستند. این طرح ها با توجه به ماهیت رئال که دارند، معمولا بر روی گلیم جاجیم یا فرش کلاریس بافته می شوند. فرش کلاریس که یک نوع چاپ با ثبات و دارای نفوذ به ریشه های فرش است، دارای طرح های زیبا و ظریف واقع نمایانه در فرش آشپزخانه است و زیبایی منحصر به فردی به فضای آشپزخانه می دهد.

انتخاب دوم برای کسانی که یا به فرش های طرح آشپزخانه علاقه ندارند یا انتخاب فرش های بافت کلاسیک را به فرش های کلاریس ترجیح می دهند، انتخاب فرش های طرح مدرن و ساده یا طرح گبه است. این طرح ها که تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند، دست شما را در خرید فرش دلخواه خود برای آشپزخانه باز می گذارند.

فرش اتاق کودک و عروسکی

فرش اتاق کودک یا فرش کودک و عروسکی هم یک نوع خاص و جذاب از فرش ماشینی است. این نوع فرش دارای طرح های کودکانه و طرح هایی از شخصیت های انیمیشن های محبوب کودکان است. ویژگی این فرش ها شاد بودن و رنگی بودن آن هاست. اگر چه فرش های با طرح کودکانه دخترانه و پسرانه با رنگ های خنثی هم تولید می شوند و به فروش می رسند تا بتوانند برای انواع رنگ بندی های شاد و پر جاذبه اتاق های کودکان مناسب باسند.

در طرح فرش کودک هم نوع بافت کلاریس به دلیل آن که محدودیت رنگی ندارد و می تواند جزئیات طرح های پیچیده را هم به خوبی به نمایش بگذارد ، خود نمایی می کند. ولی برای افردای که بافت سنتی و کلاسیک فرش ماشینی را ترجیح می دهند، گلیم فرش و فریز گزینه مناسبی برای خرید فرش عروسکی است. چرا که قیمت ارزان و رنگ های شاد و دوست داشتنی دارد.

تابلو فرش

طرح های تابلو فرش چه دستباف و چه ماشینی دارای انواع مختلف مثل طرح های آیه و مذهبی ، تابلو فرش مینیاتوری ، طرح تابلوی نقاشی فرانسوی ، طرح گل و گلدان و طرح های چهره دارند . پر استفاده ترین تابلو در بین ما ایرانیان که معمولا در هر خانه ای یافت می شود ، تابلو فرش و ان یکاد است. و البته طرح های شخصی که به طور سفارشی برای افراد تولید می شود و معمولا چهره فرد یا افراد خاص بر روی آن ها نقش می بندد که جای خود دارند.

تابلو فرش ها یا بافتی هستند به این معنی که طرح آن ها طراحی می شود و توسط دستگاه های بافندگی بافته می شود. و یا به شکل چاپی بر روی یک فرش سفید نقش می بندند.

در مقایسه این دو نوع تابلو فرش می توان گفت که تابلو فرش های بافته شده با توجه به این که بیشتر کار نیروی انسانی می طلبد و نیاز به طراحی دارند ، قیمت گران تری دارند. این نوع تابلو فرش با توجه به محدودیت تعداد رنگ ، برای ایجاد برخی از رنگ ها از تکنیک اسپرت کردن بهره می برند و به اصطلاح عامه ، نقطه نقطه هایی در جای جای فرش دیده می شود.

تابلو فرش های چاپی علاوه بر این که ارزان تر هستند ، به دلیل آن که یک عکس بر روی فرش انداخته می شود، دارای تعداد رنگ های بیشتر و واقع نمایانه تر هستند. به این دلیل در نظر بیننده دارای وضوح بیشتری از نظر طرح و رنگ به نظر می رسند.

کناره فرش یا فرش رولی و راهرویی

فرش رولی یا کناره ، یک نوع فرش است که معمولا در رول های 20 تا 25 متری و در انواع مختلف از قبیل فرش کلاسیک ، گلیم فرش ، فرش شگی و گلیم جاجیم بافته می شود. فرش رولی برای استفاده در راهرو ، پله پوش و یا فضاهای بزرگ مثل سالن ها بسیار مناسب است و نمای خوبی به فضا می دهد. این فرش ها برای اندازه و استفاده مشخص بریده می شوند و سپس سر دوز می شوند.

فرش رولی معمولا عرض استاندارد 1 متری دارد و برای ان طراحی می شود. البته که در طرح این فرش ها معمولا به دلیل کوچک شدن عرض ، برخی از نقش ها و پیچیدگی های طرح اصلی حذف می شود. 

در مورد گلیم جاجیم با توجه به نیاز بازار تنوع سایز و عرض کناره بیشتر است و در عرض های 50 سانتی متر ، 60 ، 70 ، 80 الی 200 سانتی متر یا همان 2 متر تولید می شود. فرش راهرویی علاوه بر این که با استفاده از فرش های رولی تهیه می شود، دارای سایز های استاندارد 1 در 2 متر ، 1 در 3  متر و 1 در 1.5 متر هم هست.

فرش پادری

برای انتخاب و خرید فرش پادری معمولا دو انتخاب رایج وجود دارد. اول این که پادری ست با فرش کلاسیک اتاق پذیرایی خود را تهیه کنید. البته که طرح این پادری با توجه به ابعاد آن بسیار ساده خواهد بود و بسییاری از طرح های ظریف و زیبا در آن حذف شده خواهد بود. اما تم کلی طرح و رنگ بندی فرش کلاسیک شما را خواه دداشت و از هر طرح پادری دیگری به فرش اصلی شما شبیه تر و ست تر خواهد بود.

انتخاب دوم این است که از طرح های گلیم فرش کاملا متفاوت با رنگ های شاد و یا ساده ، یا از پادری شگی استفاده کنید. پادری های شگی به دلیل آن که طرح های مینیمال و رنگ های شاد دارند ، انتخاب خوب و مناسبی برای پادری هستند و به دلیل پرز های بلند ، در زیر پا احساس نرمی و لطافت ایجاد می کنند. علاوه بر این که می توانند خاک و آلودگی و یا رطوبت را به راحتی از پای شما بزدایند.

اندازه استاندارد پادری در اندازه 50 در 85 است . اما پشتی سایز 50 در 100 را با ریشه زنی به عنوان پادری هم استفاده می شود. همینطور فرش های گرد 1 در 1 متر و بیضی 50 در 100 سانتی متری هم به عنوان پادری بسته به سلیقه شما می تواند استفاده شود.

فرش رو پله ای یا پله پوش

از انواع فرش می توان برای فرش روپله ای یا پله پوش استفاده کرد و انتخاب و خرید آن کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. از فرش های دستباف و کلاسیک ماشینی تا گلیم و گلیم فرش و شگی. اما ارزان ترین انتخاب در فرش روپله ای یا پله پوش گلیم جاجیم است.

دو انتخاب رایج در خرید پله پوش وجود دارد. اول این که فرش رولی خریداری بفرمایید و از اولین پله تا آخرین پله را به طور پیوسته با این فرش بپوشانید و دوم این که برای هر پله تکه فرش جداگانه و متناسب با اندازه آن پله تهیه بفرمایید که آن هم معمولا از فرش رولی در اندازه های دلخواه بریده می شود. باید توجه داشته باشید که در هر دو مورد برای جلوگیری از سر خوردن روی پله ها ، مخصوصا پله های سنگ یا سرامیک از چسب یا بست استفاده بفرمایید.

فرش رو طاقچه ای یا طاقچه پوش

فرش رو طاقچه ای در هر خانه ای که باشد نماد فرهنگ ، هنر و اصالت آن خانه است. در خانه های سنتی اگر طاقچه ای خالی دارید و قصد دارید به آنها روح ببخشید می توانید از فرش های رو طاقچه ای استفاده کنید. ترکیب این طاقچه پوش ها با آینه و شمعدان های قدیمی که گل های قرمز داشتند می تواند فضای سنتی و با اصالت را ایجاد کنند. همچنین سفره خانه ها یا اقامتگاه های سنتی می توانند از این طاقچه پوش ها برای گرما بخشیدن به فضای خود استفاده کنند.

فرش روی طاقچه ای می تواند با هر طرح و رنگی از فرش بافته شود.  این بستگی به تم دکوراسیون شما دارد و باز هم بستگی مستقیم به سلیقه شما. حتی می توانید از طرح های مدرن و ساده برای طاقچه پوش خود استفاده کنید. می توانید فرش سفارشی با اندازه دلخواه برای طاقچه داشته باشید و یا از فرش های رولی استفاده نمایید.

فرش رویه پشتی

در دنیای امروزه هیچ کاری نشد ندارد . در قدیم طرح های پشتی ها ثابت بودند و ممکن بود شما پشتی ای را خریداری کنید که با فرش های خانه شما همخوانی ندارد. اما امروزه شما می توانید رویه پشتی خود را با فرش در پذیرایی خانه خود ست کنید. فرقی ندارد فرش خانه شما مدرن است یا کلاسیک .  مهم این است که شما می توانید پشتی هایی با طرح فرش خود داشته باشید. برای این کار کافی است با کارشناسان فروش مجموعه قالی کاشان ارتباط برقرار کرده و همان مدل فرش که در منزل را دارید و می خواهید با آن پشتی ای را ست کنید را ثبت سفارش کنید.

البته اندازه استاندارد رویه پشتی 50 در 100 سانتی متر است و معمولا هر کارخانه طرح های پر فروش خودش را در اندازه رویه پشتی طراحی کرده و آماده تولید دارد. حتی می توانید پادری با اندازه رویه پشتی سفارش دهید اگر فکر می کنید که اندازه های استاندارد پادری برای فضای شما کوچک هستند.

فرش رویه مبل یا رو مبلی

فرش رو مبلی برای انداختن بر روی مبل ها استفاده می شود و می تواند جلای ویژه به مبل شما ببخشند و به علاوه ریبایی و راحتی فرش را به ویژگی های مبل شما اضافه کنند. کاربرد دیگر فرش در ساخته مبل به عنوان رویه مبل است. طراحان و سازندگان مبل می توانند اندازه های مورد نیاز خود از فرش را برای تولید مبل سفارش دهند و به جای پارچه رو مبلی از فرش رومبلی استفاده کنند که ه مشکیل تر و اصیل تر است و هم نرم تر و راحت تر.

شما ه می توانید با سفارش یک دست مبل با استفاده از فرش رویه مبل ، مبلمان شیک و خاص داشته باشید و در حقیقت مبل را با فرش ترکیب کنید. برای این کار کافی است با یک تولید کننده مبل در ارتباط باشید و اندازه های مورد نیاز را از او بگیرید و از قالی کاشان آن ها را در طرح دلخواه سفارش دهید. و بعد کار ساخت مبل را به دستان توانگر تولید کننده مبل بسپارید.

دسته بندی های دیگر از نوع فرش

ان چه در بالا خواندید دسته بندی نوع فرش بر اساس کاربرد آن و مکانی که در آن استفاده می شود بود. ممکن است دسته بندی های دیگری در ذهن افراد از نوع فرش وجود داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها به اختصار می پردازیم.

انواع فرش از نظر طرح فرش

بررسی انواع فرش از نظر طرح موجود در فرش اولین موردی است که در این مقاله به آن می پردازیم. انواع فرش را از نظر طرح فرش می توان از چهار نظر با هم مقایسه کرد. از نظر ساختار کلی طرح های فرش به دسته های فرش لچک و ترنج ، فرش افشان ، فرش بدون حاشیه ، فرش خشتی ، فرش واگیره ای و محرمات و فرش سراسری تقسیم می شوند.

از نظر نقش های جزئی موجود ، طرح های فرش به دسته های فرش شاه عباسی ، فرش اسلیمی، فرش گل رز یا گل فرنگ ، فرش گلدانی ، فرش بته جقه و فرش ماهی تقسیم می شوند.

از نظر چیدمان نقش های فرش در کنار هم ، می توان طرح فرش را به فرش ساده و مینیمال ، فرش خلوت یا شلوغ ، فرش گل ریز یا گل درشت و فرش گل برجسته تقسیم کرد. و در نهایت می توان فرش ها را بر اساس شباهت به نقش های فرش اصیل دستباف طبقه بندی کرد مثل فرش کرمان ، فرش بلوچ یا فرش اصفهان.به علاوه دسته بندی های دیگری هم وجود دارد که به اختصار به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

برای آشنایی بیشتر و جزئی با انواع طرح فرش از جهات و نقطه نظر های مختلف مقاله طرح فرش ما را مطالعه بفرمایید.

انواع فرش از نظر سبک

فرش ها را می توان از نظر سبک به دو دسته فرش کلاسیک و فرش مدرن طبقه بندی کرد. فرش کلاسیک آن نوع از فرش است که با اقتباس از فرش ایرانی و با ساختار فرش ایرانی بافته می شود. فرش مدرن با نقش های مدرن خارج از طبقه بندی نقش های سنتی ایرانی یا با ساختاری کاملا متفاوت یا با طرح های سراسری کاملا مدرن بافته می شود. با این تعریف فرش آشپزخانه و فرش کودک هم در دسته بندی فرش مدرن قرار می گیرند.

انواع فرش از نظر نوع رنگ بندی

فرش ها از نظر نوع رنگ بندی به 4 دسته فرش کلاسیک ، فرش وینتیج ، فرش لایت و فرش طلاکوب تقسیم می شوند. فرش های کلاسیک دارای رنگ بندی روشن و زنده هستند. رنگ ها با همان شدت طبیعی خود و مرسوم در فرش ایرانی بر روی بوم فرش قرار می گیرند. در فرش وینتیج یا کهنه نما ولی رنگ بندی به شکلی تغییر می کند که با افزودن سایه روشن و کم شدت کردن برخی یا تمامی رنگ ها ، فرش شباهت بیشتری به فرش عقیقه و آنتیک پیدا کند. 

در فرش لایت یا ترکیه ای ، از شدت رنگ ها به شکلی کاسته می شود که هماهنگی بیشتری با دکوراسیون های با تم رنگی کمرنگ پیدا کند. در بیشتر این فرش ها ، تعداد رنگ های به کار رفته بسیار محدود و در حد دو الی چهار رنگ هستند.

فرش طلاکوب یک نوع از رنگ بندی خاص را دارد و در آن گل های فرش با رنگ طلایی و اغلب به صورت برجسته بر روی فرش نقش می بندند. رنگ بندی این فرش ها معمولا محدود به تعدادی رنگ خنثی مثل رنگ طوسی ، نقره ای، دودی ، سیلور و زغالی وتعدادی رنگ با شدت کم مثل کرم و صدفی است تا به این شیوه جلا و نمود رنگ طلایی گل های طلاکوب در طرح و نقشه فرش بیشتر شود.

انواع فرش از نظر نوع بافت و دستگاه مورد استفاده

البته که دسته بندی نوع فرش از نظر بافت ابتدا به فرش دستباف و فرش ماشینی باید صورت بپذیرد. ولی فرش های ماشینی را می توان از نظر نوع بافت و دستگاه مورد استفاده به پنج دسته فرش کلاسیک ، فرش کلاریس ، گلیم فرش یا فریز ، فرش شگی و گلیم جاجیم دسته بندی کرد. دستگاه های بافت کلاسیک فرش معمولا فرش های دارای شانه های 500 به بالا را می بافند. یعنی فرش های 700 شانه ، 1000 و 1200 شانه ، 1500 و 1600 شانه جزء دسته بندی فرش کلاسیک قرار می گیرند.

فرش کلاریس همانطور که در بالا گفته شد نوع خاص از فرش چاپی است که در آن طرح بر روی فرش کاملا سفید چاپ می شود و نیاز به دستگاه های خاص با قابلیت های ویژه دارد.

بافت فرش فریز یا به اصطلاح گلیم فرش ماشینی با استفاده از دستگاه های خاص که مناسب بافت فرش های درشت باف هستند انجام می شود. فرش شگی یا پرزبلند که نوع خاص از فرش ماشینی است نیز با دستگاه های خاص و نخ های خاص صورت می پذیرد و خود دارای انواع مختلفی است. گلیم و گلیم جاجیم ماشینی هم که ارزان ترین نوع فرش ماشینی محسوب می شود با جنس نخ BCF و به روش لوپ یا حلقه ای صورت می پذیرد.

انواع فرش از نظر شانه و تراکم

از نظر شانه و تراکم می توان فرش ماشینی را به فرش های با شانه های پایین مثل شگی های 160 شانه ، گلیم ها و گلیم جاجیم ها و گلیم فرش های 320 شانه و 350 شانه ، فرش های با شانه متوسط مثل فرش های 440 و 450 شانه و فرش 500 شانه ، فرش های با شانه بالا مثل فرش 700 و 1000 شانه و فرش های با شانه بسیار بالا یا ریزبافت مثل فرش 1200 شانه ، 1500 شانه و 1600 شانه تقسیم کرد.

برای آشنایی بیشتر مقاله شانه فرش ماشینی و نیز مقاله تراکم فرش ماشینی ما را مطالعه بفرمایید.

مفهوم مشابه در فرش دستباف هم وجود دارد که همان رج شمار است و تعداد گره های فرش در 7 یا 9 سانتی متر از فرش را نشان می دهد.

انواع فرش از نظر جنس نخ خاب

نخ خاب فرش ، همان نخی است که نمود ظاهری دارد و در زیر پای خود آن را احساس می کنیم. این نخ ها به طور عمودی بین نخ های تار و پود فرش قرار می گیرند و وظیفه حفظ و ماندگاری و زیبایی ظاهری فرش را بر عهده دارند.

در فرش دستباف می توان انواع جنس نخ خاب ابریشم ، کرک و پشم را نام برد و در فرش ماشینی فرش های اکریلیک ، ویسکوز ، بامبو ، ورجین ، بی سی اف BCF و پلی استر انواع جنس فرش را تشکیل می دهند.

برای آشنایی بیشتر مقاله تکمیلی ما را درباره جنس فرش مطالعه بفرمایید.

سخن آخر : چه نوع فرش را خریداری کنیم؟

در این مقاله تلاش کردیم از نقطه نظرهای مختلف دسته بندی های انواع فرش را ارائه دهیم تا بتواند یک راهنمای کامل برای افرادی باشد که قصد خرید فرش چه فرش دستباف و چه فرش ماشینی را دارند. امیدواریم که در این دسته بندی چیزی را جا نینداخته باشیم. اما اگر غفلت کرده ایم و نکته ای را از قلم انداخته ایم ، لطفا با نظرات خود تیم کارشناسی قالی کاشان را برای تهیه یک مطلب مفید یاری برسانید.

حرف آخر این که نوع فرش که قصد خرید آن را دارید بستگی مستقیم به نیاز شما و انتظاراتی که از فرش خود دارید ، پیدا می کند. لزوما هر فرش گران یک فرش خوب نیست و هر فرش ارزان هم یک فرش بد نیست.

به عنوان مثال فرش دستباف بسیار شیک و خاص است ولی تنوع طرح زیادی ندارد و به دلیل داشتن الیاف طبیعی بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارد.

فرش های با شانه های بالا مثل 1200 و 1500 شانه بسیار ظریف و زیبا هستند ولی ارتفاع نخ خاب در آن ها پایین است و نشیمن راحتی ندارد.

فرش اکریلیک بهترین و ماندگارترین جنس فرش است ولی برگشت به چرخه طبیعی دیرتری دارد و ماهیتا مقدار کمی پرزدهی اولیه دارد.

فرش گلیم جاجیم بسیار سفت است ولی خیلی سبک است و وزن به اصطلاح مثل پر کاه دارد و شست و شوی آن نیز بسیار ساده است.

بنابراین این مقاله و مقاله های تکمیلی که به آن ها لینک داده ایم و به طور مشخص آن ها را به رنگ دیگر برای شما نمایش داده ایم را مطالعه کنید تا با چشم باز بهترین نوع فرش مطابق با نیاز و سلیقه خود را انتخاب و خرید بفرمایید.

در این راه ، کارشناسان فروش قالی کاشان هم در کنار شما هستند تا بهترین و تخصصی ترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button