لطفا قبل از ثبت سفارش، موجودی و قیمت روز را سوال نمایید: تماس، واتساپ، ایتا، روبیکا: 09130677797 – تاریخ بروزرسانی: 1402/12/15 ⭐ پاسخگویی تلفنی "8 الی 16" - چت آنلاین "8 الی 2 بامداد" (تعطیلات فقط پاسخگویی آنلاین)⭐

تابلو فرش فرانسوی، یک انتخاب منحصر به فرد

در مقاله جدیدی که پیش روی شماست سعی داریم شما را با یکی ازجذاب ترین انواع طرح های تابلو فرش که با عنوان تابلوفرش فرانسوی یا مجلسی شناخته می شود آشنا کنیم. تابلو فرش فرانسوی از محصولاتی است هنری که برای افرادی که به هنر به ویژه هنر اروپا علاقه مندند بسیار جذاب است و معمولا انتخاب افراد ثروتمندی است که می خواهند دکوراسیونی لوکس و جذاب داشته باشند پس قطعا اگر شما هم بخواهید فضای معمولی خانه تان را بیشتر شبیه خانه های شیک و رویایی کنید اما توان خرید کالای گران قیمت و لوکس را ندارید نباید از خرید تابلو فرش فرانسوی به این راحتی ها بگذرید. از آنجاییکه اغلب تابلو فرش های نقاشی را با نام تابلوفرش فرانسوی می شناسند اینگونه تصور میشود که تنها به آثارهنرمندان فرانسوی محدود است درصورتیکه اینگونه نبوده و نقاشی های هنرمندان آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و … را نیز در بر میگیرد. در این مقاله ما به معرفی طرح های تابلو فرش فرانسوی، قیمت و ویژگی های مختلف آن، معروفترین و پرفروش ترین طرح های این تابلو فرش و همچنین انتخاب قاب مناسب برای آن می پردازیم.

انواع تابلو فرش های فرانسوی

تابلو فرش های فرانسوی به دو صورت ماشینی و دستباف تولید می شود. که قبلا در مقاله تبدیل عکس به تابلو فرش به طور کامل به توضیح هر یک از این موارد پرداخته ایم. به طور کلی موضوعات این نوع از تابلوفرش شامل مهمانی ها، مجالس اشرافی، عاشقانه ها و آنچه که در زندگی روزمره اشراف و مردم عادی اروپا وجود دارد. اگرچه نمونه طرح های تابلو فرش های فرانسوی ماشینی، در نوع دستباف آن نیز وجود دارد اما چون قیمت تابلو فرش های ماشینی و به ویژه ماشینی بافت چاپی مناسب تر از دستباف آن است، مشتریان تمایل بیشتری برای خرید تابلو فرش ماشینی و چاپی دارند که درادامه به مزایا و معایب هرکدام خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر کیفیت تابلو فرش فرانسوی دستباف

نخ تابلو فرش فرانسوی:

نخ تابلو فرش فرانسوی اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید دارای ظرافت ، لطافت و هچمنین شید رنگی خوبی باشد.

مهارت بافنده:

بافت این طرح باید توسط فردی انجام شود که بافنده ماهر بوده و در بافت ظریف، تسلط کامل داشته باشد. از آنجایی که درآمد حاصل از فروش تابلو فرش دستباف برابر با میزان وقت و هزینه ای که میبرد نیست و به عبارتی سود ده نمی باشد معمولا بافندگان تخصصی جای بافت تابلو فرش به سراغ بافت فرش دستباف می روند. به همین علت روز به روز تخصص در این حوزه پایین آمده است.

نقشه تابلو فرش فرانسوی:

برای اینکه تابلو فرش فرانسوی دستباف بیشترین شباهت را به تصویر داشته باشد لازم است که نقشه کدگذاری شده آن حتما توسط یک تیم حرفه ای و قوی، طراحی شود.

کیفیت بافت بافنده و تعداد گره شمار:

برای اینکه یک تابلو فرش دستباف فرانسوی داری کیفیت خوبی باشد باید بافنده آن، دارای کیفیت بافت بالایی باشد چون همین عامل موجب تمایز در کیفیت و وجه ظاهری تابلو فرش یک بافنده با بافنده دیگر میشود. از آنجاییکه در این نوع از تابلو فرش، المان اصلی ، چهره انسان هاست برای اینکه بتوان به خوبی جزییات چهره هارا نمایش داد باید تراکم گره تابلو فرش زیاد باید و هر چه قدر بیشتر، وضوح تصویر بافته شده بالاتر خواهد رفت.

مهارت در پرداخت:

این عمل که برای صاف و مرتب شدن سطح تابلو فرش و پس از اتمام بافت انجام می شود نیز دارای اهمبت بسیار زیادی بوده و حتما باید توسط فرد ماهر انجام شود.

ویژگی های تابلو فرش ماشینی فرانسوی

نوع بافت و چاپ:

تابلو فرش ماشینی به دو گروه بافت چاپی و بافت غیر چاپی تقسیم می شود. در بافت غیر چاپی به دلیل محدودیت بسیار زیاد در پالت رنگی و وضح بسیار پایین تابلو فرش بافته شده، به مرور طرفداران خود را از دست داده و در حال منسوخ شدن است. اما تابلو فرش ماشینی چاپی، نه تنها بدون محدودیت رنگ می باشد بلکه تصویر این تابلو فرش با تصویر اولیه مو نمیزند. تابلو فرش ماشینی چاپی خود به دو روش انجام می شود روش سابلیمیشن و کلاریس. شیوه رایج برای تولید تابلو فرش فرانسوی بافت چاپی به شیوه سابلیمیشن است.

شانه و تراکم :

تابلو فرش های ماشینی دارای شانه هزار و تراکم ۳۰۰۰ هستند و از این جهت توپر بوده و نسبتا تراکم خوبی دارد.

جنس نخ :

برای تولید تابلوفرش فرانسوی ماشینی به شیوه ی چاپی از نخ پلی استر استفاده می شود که دلیل استفاده از این نخ ویژگی های خاصی است که این نوع از الیاف داشته و موجب تولید محصولی ماندگار میشود مانند دوام و استحکام بالا؛ رنگ پذیری و نمایش رنگ بسیار خوب و قیمت مناسب.

سایز های موجود :

تابلو فرش های ماشینی دارای این طرح در سایزهای استانداردی همچون ۳۵ در ۵۰؛ ۵۰ در ۷۰؛ ۵۰ در ۱۰۰؛ ۷۰ در ۱۰۰ و ۱۰۰ در ۱۵۰ تولید می شود. نکته مهمی که در مورد سایز این نوع تابلو فرش ها وجود دارد این است که سایز تابلو فرش فرانسوی به نوع طرح آن بستگی دارد برای مثال یک تابلو فرشی که در سایز ۵۰ در ۷۰ تولید شده همیشه قابلیت بافته شدن در سایز ۵۰ در ۱۰۰ را ندارد مگر اینکه طرح متناسب با این سایز از پیش طراحی شده باشد .

 

تعداد رنگ:

برخلاف تابلو فرش ماشینی فرانسوی به شیوه غیر چاپی که دارای محدودیت در پالت رنگی بود و فقط تعداد رنگ های آن محدود به ۸ یا ۱۰ رنگ می شد اما تابلو فرش های ماشینی از نوع چاپی هیچگونه محدودیتی در پالت رنگی نداشته و هزاران رنگ را پوشش می دهد در نتیجه تصویر این تابلو فرش ها بسیار جذاب و خوش رنگ و لعاب است و هر بیننده ای را به خود جلب میکند .

ارتفاع خاب:

برخلاف فرش ماشینی که ضخامت یا ارتفاع خاب در آن نقش بسیار مهمی دارد چون روی آن راه می رویم و استراحت میکنیم؛ ارتفاع خاب در تابلو فرش به دلیل نوع کاربرد آن؛ اهمیت چندانی ندارد. ارتفاع خاب تابلو فرش؛ ۷ میلی متر است. عامل بسیار مهم و اثرگذار در زیبایی تابلو فرش فرانسوی؛ پرداخت مناسب و صاف و صیقلی شدن مناسب سطح تابلو فرش در اتمام کار است.

مقایسه مزایا و معایب انواع تابلو فرش های فرانسوی دستباف و ماشینی

از نظر قیمت:

مهم ترین مزیت تابلوفرش فرانسوی ماشینی از نوع چاپی ارزان بودن قیمت آن نسبت به نوع غیر چاپی و دستباف است. اما تابلو فرش های دستباف به دلیل دارا بودن مواد اولیه گران قیمت، از لحاظ قیمت بسیار بالا بوده و اکثرا کسانی تابلو فرش های دستباف را خریداری میکنند که کلکسیون دار بوده و یا قصد سرمایه گذاری دارند.

از نظر تعداد رنگ و وضوح تصویر:

تابلو فرش های دستباف فرانسوی وهمچنین ماشینی غیر چاپی یا بافتی، دارای محدودیت بسیار زیاد در پوشش دهی رنگ هستند. در نوع دستباف تنها امکان استفاده از 8 الی 10 رنگ و در نوع ماشینی غیر چاپی، 8 الی 14 رنگ وجود دارد و دقیقا همین موضوع موجب کمتر شبیه بودن این دو نوع تابلو فرش به عکس اولیه میشوند. اما در تابلو فرش های چاپی هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و رنگبندی این نوع از تابلو فرش بسیار زیباست و کاملا شبیه به تصویر اولیه.

از نظر سرعت تولید:

از نظر سرعت تولید نیز تابلو فرش فرانسوی ماشینی چاپی همچنان پیشتاز بوده و حتی در برخی موارد، فرایند تولید و آماده سازی یک تابلو فرش تنها یک روز زمان میبرد و در صورت اینترنتی بودن ثبت سفارش شما، دو یا سه روز بعد به دستتان می رسد پس مطئنم شما نیز تایید میکنید که تا حد بسیار زیادی میتوانید در وقت خودتان نیز علاوه بر هزینه، صرفه جویی کنید. در صورتی که تابلو فرش های دستباف دارای پروسه تولید بسیار زمان بر و هزینه بری هستند و مدت 6 الی 8 ماه زمان میبرند تا نقشه آن توسط طراح آماده و سپس توسط بافنده، بافته وآماده شده و به دست مشتری برسند.

از نظر سهولت در تولید:

از آنجاییکه تابلو فرش های دستباف نیازمند طراحی نقشه و کد گذاری آن براساس تصویر هستند و این طراحی باید توسط طراحان ماهر و زبده صورت گیرد، هم موجب زمانبر بودن و هم دشوار بودن فرایند تولید میگردد در صورتی که تابلو فرش های ماشینی چاپی هیچگونه نیازی به طراحی نقشه ندارند و تنها تصویر فرانسوی چاپ شده بر روی کاغذ روغنی از طریق دستگاه بر روی فرش، انتقال داده می شود.

معروفترین طرح های تابلو فرش فرانسوی

از معروفترین طرح های تابلو فرش فرانسوی، طرح ماهیگیری در برکه می باشد که توسط یک نقاش اروپایی به نام هانس زاتزکا متعلق به اواسط قرن نوزدهم تا میانه قرن بیستم، طراحی شده است. سوژه های نقاشی این نقاش اروپایی اغلب، فرشتگان، پریان و صحنه های خیالی است که اکثر آن هادر تابلو فرش های ماشینی مشاهده میشود. در این طرح نیز، سه پری در حال ماهیگیری در کنار رودخانه ای بکر وجود دارند. پیچ و خم لباس پری ها و نیز رنگ روشن آن در تضاد با محیط کم نور و پر درخت رودخانه، تصیری را خلق کرده که که موجب جذب بیننده میشود.
علاوه بر این نقاشی، تابلو فرش شام آخر لئوناردو داوینچی هنرمند نابغه ایتالیایی، تابلو فرش خیابان پاریس اثر لویس ماری دو شریور نقاش فرانسوی، تابلو فرش پاسور باز، تابلو فرش بدرقه عروس و تابلو فرش شاعر جوان از مشهور ترین طرح ها در تابلو فرش های فرانسوی اند.

چگونه قاب مناسب برای تابلو فرش فرانسوی را انتخاب کنیم؟

همانطور که در مقاله انواع قاب تابلو فرش نیز به طور مفصل به این موضوع پرداخته شد، در درجه اول، انتخاب یک قاب بستگی به طرح تابلو فرش دارد و از آنجاییکه این طرح دارای طرحی فاخر و پر جزییات است، قاب پرند چوبی و یا شاپرک سفید و گلدار قهوه ای میتواند جلوه زیبایی به تابلو فرش های فرانسوی ببخشد. اما اگر طرح های ساده را بیشتر میپسندید و میخواهید چشم بیننده بر روی خود تابلو فرش متمرکز باشد قاب های ساده و بدون کنده کاری برای شما مطلوب تر خواهند بود.

تابلو فرش های فرانسوی در زمره جذاب ترین اکسسوری ها برای ایجاد جذابیت هرچه بیشتر در دکوراسیون قرار میگیرند همچنین، میتوانند هدیه ای جذاب و چشم نواز برای عزیزانمان نیز باشند. از آن جایی که خرید اینترنتی هر محصولی، این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است شما نیز میتوانید برای ثبت سفارش و خرید تابلو فرش های فرانسوی، به صورت اینترنتی و بدون دغدغه از فروشگاه اینترنتی قالی کاشان اقدام کنید. این فروشگاه به دلیل دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک و نیز کارشناسان پشتیبانی متخصص، تجربه خریدی مطمئن به همراه ارسال رایگان را برایتان رقم میزند. همچنین این فروشگاه به دلیل اطمینان کاملی که از کیفیت و قیمت محصولات خود دارد، ضمانت ده ساله و نیزامکان مرجوعی به دلیل مشکل در محصول را نیز، به عنوان خدمات پس از فروش برای شما مشتریان عزیز در نظر گرفته است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
Call Now Button